Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koelkast kweek 110 watt Sweet Deep Grapefruit Dinafem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Koelkast kweek 110 watt Sweet Deep Grapefruit Dinafem

Korting op 420shop
    Hallo medekwekers en forummers!

Ik ben zojuist begonnen aan mijn 2e kweek en deze keer ga ik voor de dweet deep grapefruit van dinafem.

Ik gebruik gewone potgrond van het tuincentrum met een kuiltje voedingsarme cocosgrond voor het kleine sprietje. De setup bedraagd een 180m3 afzuiging in combinatie met 1 actieve en 2 passieve inlaten en een 2x 55 watt t-neon.

Het kastje is een oude koelkast omgebouwd tot kweekhokje. De t-neon paste eigenlijk niet in het hokje maar daar heb ik wat op gevonden. (hij staat echter wel schuin)

Ik weet nog niet wanneer ik het sprietje op 12/12 zet. Ze heeft niet veel ruimte dus ik zal er niet te lang mee wachten. Het is de eerste kweek zonder autoflower dus het is allemaal nog nieuw voor me. Ik wil wel gaan toppen. Ik dacht te willen gaan scroggen maar omdat ik de lamp niet kan verstellen weet ik nog even niet hoe ik dat zou willen gaan doen. Komende week zal ik daar nog eens over brainstormen.

Hier komt de eerste vraag (a)
    Ik had vorige week 2 zaadjes in kleine potjes gestopt. Dit waren van die hele kleine potjes waar je ook kleine cactusjes in vind. Nu waren ze boven gekomen maar de wilde gewoon niet groeien. Ze zaten beide in cocosgrond bij het raam waar redelijk veel zon komt. uiteindelijk vielen ze letterlijk om. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik te weinig water gegeven heb omdat ik bij mijn vorige kweek teveel gegeven had aan het begin. Maar waardoor kan een jong plantje stoppen met groeien?

Re: Koelkast kweek 110 watt Sweet Deep Grapefruit Dinafem

Nooit zaaien in een te klein potje... De penwortel moet echt wel 10 a 15 cm naar beneden kunnen groeien. En plantjes achter je raam heeft geen zin, raam houd te veel zonlicht tegen. En dat met die lamp..... tsja die zou je uiteindelijk toch in hoogte moeten gaan verstellen. Waarom heb je geen 2x36 watt genomen?? Die past waarsachijnlijk wel en had je je kap ook niet hoeven verneuken. Beetje een puinhoopje zo EN HAAL eens even heeel GAUW die kabels van je vloer af... Bedoel het echt niet lullig, maar je verneukt je lampenkap... en bovenal je bent gevaarlijk bezig met je stroom kabels, serieus dude kom op!!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Als je je nou even wat beter had verdiept in alles, had je deze ellende echt kunnen voorkomen. Als jij je lamp niet in hoogte kan verstellen ga je in de problemen komen... Je hebt onnodig je lamp verneukt terwijl je ook een kleinere had kunnen nemen. En alsjeblieft haal die kabels van de vloer af....... Je moet ten alle tijden die t-neon in hoogte kunnen verstellen... Nu staat ie te ver van je zaailing af en gaat strekken en straks groeit ie weer tegen de lamp aan... Beetje jammer dit.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En dan vooral jammer voor jezelf.......
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Comment

Comment

Hallo chemiel. Ik begrijp zelf ook dat dit verre van ideaal is. Daar heb ik wel vaker last van als ik ergens aan begin. Wil altijd te snel beginnen. Maargoed dat ben ik.

Die stroomkabel over de vloer kan niet zoveel kwaad. Je praat over 8 volt. Het is geen 230 volt fan. 8 volt gaat niet door water of vocht heenkomen. Ik begrijp je zorgen echter wel hoor. Maargoed.

Bedankt voor de tip over de potjes. Dat wist ik nog niet. Ik hoopte mijn kastje al "af" te hebben wanneer die ontkiemt waren maar dat duurde ietsjes langer. Jammer van de zaadjes. Goed om van te leren.

De t-neon is een beetje gebogen inderdaad. Ik had gemeten hoe breed het hokje was maar had mij vergist toen ik ging bestellen. Had hem natuurlijk kunnen ruilen maar daar was de haastende ik om hem toch te installeren. Ik wil het nog wel mooier (beter) maken hoor. Ik dacht eraan om een kleine uitbouw te maken aan de kant waar de lamp er nu iets uitsteekt. Het mooie is dat alleen de connectoren van de lampen dan in een gleufje zitten en de lampen zelf compleet het hokje.

Mocht er toch kortsluiting komen dan zit alles wat op 230 draait op een zekering. En voor stroomlekken zit de koelkastbehuizing aan de aarde van het stopcontact.

Ik hoop dat je je een beetje gerust gesteld voelt over de veiligheid. Want ik had niet het idee dat ik nou zo ongelovelijk onveilig bezig was.

Even een kleine update:

De temperatuur wordt max 28 graden en min 21 graden (Dag/nacht). Lijkt mij prima.

Ik heb maar eens spa gekocht. Ik had vernomen dat dit een ph van 6 heeft en dan hoef ik niet te rotzooien met ph meters.

Het enige wat mij zorgen baat zijn de blaadjes van het plantje..

Lijkt ze nou een beetje verbrand?

Comment

ben ff sprakeloos.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
            ben ff sprakeloos.....
            Vanwege de veiligheid of vanwege de foto? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door re100200 View Post
              Vanwege de veiligheid of vanwege de foto? :p
              tja moest ik van jou zijn,zou ik een gans nieuwe kweekruimte bouwen of een tent kopen...wat heeft die tneon verkeerd gedaan mss..damn zo die tneon verknoeien door in dat gat te persen,als die niet paste,kon je toch ineens opnieuw beginnen tot die wel in een ruimte pasteals je verder voor de rest echt niet weet wat er mis,zou ik serieus een andere hobby overwegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                tja moest ik van jou zijn,zou ik een gans nieuwe kweekruimte bouwen of een tent kopen...wat heeft die tneon verkeerd gedaan mss..damn zo die tneon verknoeien door in dat gat te persen,als die niet paste,kon je toch ineens opnieuw beginnen tot die wel in een ruimte pasteals je verder voor de rest echt niet weet wat er mis,zou ik serieus een andere hobby overwegen
                Achja. Wat ik nu gedaan heb is misschien niet het beste. Dat geef ik toe. Maar hier heb ik nu eenmaal voor gekozen. Het kastje wordt nog bijgewerkt maar aangezien ik aardig druk ben weet ik nog niet wanneer dat gaat gebeuren.

En die t-neon is niet zo verneukt hoor. Hij is aan een kant alleen ietje verbogen om te passen. Het is even een tijdelijke oplossing.

Laten we gewoon kijken hoever ik ermee ga komen. De vorige kweek had naar mijn mening een vele malen slechtere setup dus ik ben benieuwd wat ik hier mee ga halen.

Een andere hobby overwegen? Sorry maar daar bepaal ik zelf wel wat ik doe. Ik vind het prima om gewezen te worden op dingen die ik beter anders had kunnen doen en ik vind het prima om je mening te horen over het gebruik van mijn t-neon setje maar ga me niet vertellen welke hobby's ik moet laten liggen.

Soulrebel. Dit is mijn keuze geweest en ondanks dat jij het er niet mee eens bent mag je ook gewoon advies geven in plaats van alles zo af te kraken.

Sorry dat het even in mijn verkeerde keelgat schiet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door re100200 View Post
                  Achja. Wat ik nu gedaan heb is misschien niet het beste. Dat geef ik toe. Maar hier heb ik nu eenmaal voor gekozen. Het kastje wordt nog bijgewerkt maar aangezien ik aardig druk ben weet ik nog niet wanneer dat gaat gebeuren.

En die t-neon is niet zo verneukt hoor. Hij is aan een kant alleen ietje verbogen om te passen. Het is even een tijdelijke oplossing.

Laten we gewoon kijken hoever ik ermee ga komen. De vorige kweek had naar mijn mening een vele malen slechtere setup dus ik ben benieuwd wat ik hier mee ga halen.

Een andere hobby overwegen? Sorry maar daar bepaal ik zelf wel wat ik doe. Ik vind het prima om gewezen te worden op dingen die ik beter anders had kunnen doen en ik vind het prima om je mening te horen over het gebruik van mijn t-neon setje maar ga me niet vertellen welke hobby's ik moet laten liggen.

Soulrebel. Dit is mijn keuze geweest en ondanks dat jij het er niet mee eens bent mag je ook gewoon advies geven in plaats van alles zo af te kraken.

Sorry dat het even in mijn verkeerde keelgat schiet.
                  geen probleem,succes met dit kweekje

Comment

Kraak de man niet zo af joh! Hij probeert het ieder geval. Niet iedereen is super technisch of heeft gelijk veel geld voor een goede kweektent. Het gaat ook om het plezier dat je uit het kweken haalt. re100200 weet ook best dat hij niet de beste set-up heeft maar wil wel kijken wat hij ermee kan bereiken. Vind ik een prima uitgangspunt voor zijn volgende kweek. Dan haalt hij misschien een paar spullen erbij om het wat te perfectioneren. Komt goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeedFan View Post
                      Kraak de man niet zo af joh! Hij probeert het ieder geval. Niet iedereen is super technisch of heeft gelijk veel geld voor een goede kweektent. Het gaat ook om het plezier dat je uit het kweken haalt. re100200 weet ook best dat hij niet de beste set-up heeft maar wil wel kijken wat hij ermee kan bereiken. Vind ik een prima uitgangspunt voor zijn volgende kweek. Dan haalt hij misschien een paar spullen erbij om het wat te perfectioneren. Komt goed!
                      Hangt ervan af wat je verstaat onder iemand 'afkraken'...als je men postje nogmaals goed opnieuw leest,zou je de tip dat ik hem gaf(andere grotere kweekruimte bouwen o.a,kan voor bijna niets)zien deze keer...zo vlug op de tenen getrapt tegenwoordig...het feit dat ik reageer wil mss doelen dat ik volg...we zijn allemaal hobbykwekers,maar soms moet je mss eerst de basis van kweken onder de knie hebben,internet staat er vol van,bv. de grootte v.d potten waarin je kweekt,micro set ups enz...
                      Groets Soulrebel

Comment

Ja over de lamp heeft hij niet nagedacht van te voren. Maar ik vind het toch goed dat hij het probeert . En we doen het inderdaad allemaal voor ons plezier soulrebel! Daar is dit forum ook voor. Onze hobby delen, leren en wat we geleerd hebben aan andere doorgeven. Maar je hebt wel gelijk over bepaalde zaken. Je moet inderdaad van te voren research doen. Het forum hierzo staat er vol mee. Maar misschien kan hij als de lamp echt niet meer te verstellen is de bodem verstellen :p. Dan kan hij toch de afstand nog bepalen.

grz,

Comment

breng hem niet op ideeen,straks maakt ie met een cirkelzaag een gat in de bodem om te verstellen

Comment

3 weken update:

Het gaat allemaal prima zoals het er nu uitziet. De internodes zijn een stuk korter dan bij mijn vorige kweek waar ik erg blij mee ben.

Een aantal foto's van het proces tot nu:
                            uploadfromtaptalk1409568002028.jpguploadfromtaptalk1409568017195.jpguploadfromtaptalk1409568031881.jpguploadfromtaptalk1409568052724.jpguploadfromtaptalk1409568067346.jpguploadfromtaptalk1409568097320.jpg

Ze is nu bijna 3 weken oud en staat ongeveer een week op 12/12. Ze is al een keer getopt en wordt over een paar dagen weer getopt.

Ik ben 2 dagen geleden begonnen met een kwart mm/L grow voeding van biobizz om haar vast te laten wennen. Ze krijgt om de 2 dagen water en om de 4 dagen water met voeding.

So far so good

Comment

keep up the good work, plantje ziet er gezond uit
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Bezig...
                              X