Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

10717926_10204372239819677_1943629554_n.jpg

Vandaag me ph meter gehaald zoals geadviseerd niet teveel op besparen 80 eurotjes armer en zag direct dat me ph waarde van water 8.0 is dus te hoog in vervolg word alleen nog maar spa water gegeven en ben nu nog even experimenteren hoe het zit met gekookt water als dat werkt doe ik dat ... met voedings moet ik nog even meten leuk speelgoed iig
    vond me wietje al te zurig... nu weten we hoe het komt
    maar dat kun je met dat ding ook je aarde meten en zo ja hoe doe ik dat wil em niet stuk maken natuurlijk zal morgen nog even updatje van me plantjes doen gaat allemaal goeie kant op

Comment

Re: 2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

Kijk, goeie keus, die heb ik ook

Zorg goed voor hem en je zal er lang plezier van hebben. Als je aan wilt zuren, of afzuren zoals de meeste mensen het noemen, heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt pH- kopen bij een webwinkel, hetgeen ik niet doe want ik vind het gevaarlijke troep. Ik gebruik gewoon een paar druppeltjes azijn, even doorroeren en voila. Sommigen gebruiken citroenzuur of groene thee en waarschijnlijk zijn er nog wel meer dingen te bedenken.
      De pH van aarde meten is een discutabel dingetje. Zoek ff op het forum, wat ik me herinner is dat je wat aarde in een koffiefilter moet doen, door laten lopen met wat water en dan van het water de pH meten. Het heeft geen zin om je meter in de grond stoppen, sterker nog, waarschijnlijk vernaggel je hem daar mee. Als je een goed grondje hebt gekocht voor cannabis, zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken over de pH van je grond.

Comment

Citroensap en azijn zijn juist slecht voor je planten.

Citroenzuur kan wel in inderdaad (is iets anders dan citroensap), maar dat kun je ook niet overal kopen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
          Citroensap en azijn zijn juist slecht voor je planten.

Citroenzuur kan wel in inderdaad (is iets anders dan citroensap), maar dat kun je ook niet overal kopen.

heb je een ander voorstel... hoe ik het beter kan doen wietefras?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
          Kijk, goeie keus, die heb ik ook

Zorg goed voor hem en je zal er lang plezier van hebben. Als je aan wilt zuren, of afzuren zoals de meeste mensen het noemen, heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt pH- kopen bij een webwinkel, hetgeen ik niet doe want ik vind het gevaarlijke troep. Ik gebruik gewoon een paar druppeltjes azijn, even doorroeren en voila. Sommigen gebruiken citroenzuur of groene thee en waarschijnlijk zijn er nog wel meer dingen te bedenken.
          De pH van aarde meten is een discutabel dingetje. Zoek ff op het forum, wat ik me herinner is dat je wat aarde in een koffiefilter moet doen, door laten lopen met wat water en dan van het water de pH meten. Het heeft geen zin om je meter in de grond stoppen, sterker nog, waarschijnlijk vernaggel je hem daar mee. Als je een goed grondje hebt gekocht voor cannabis, zou ik me eerlijk gezegd niet druk maken over de pH van je grond.
          hee meglow thnx voor je reactie ik zal het idd es even op het forum bekijken kwam er zelf ook al niet helemaal uit maar hoorde dat 5.6 tot 6.0 mooie waardes zijn klopt dat?
          ja zon gevoel had ik idd ook al dat ding hoort niet in je aarde... haha goed idee met je koffiefilter dan krijg ik ph waarde van me aarde zeg maar ?
          en hoe spoel je dan ? met spa water? of kraanwater met groene thee of azijn ofzo? want8.0 is wat zuur heb ik ondervonden ... haha greetz

vandaag allemaal beetje laat geworden doe morgen even foto updateje
          Last edited by stonedepatrick; 30 September 2014, 23:56.

Comment

Gewoon een fles ph- kopen. Dat is er speciaal bedoeld. Je hebt ph- voor de groei (dat is salpeterzuur wat wat extra N geeft) en ph- voor de bloei (fosforzuur en dat geeft wat extra fosfor). Al vraag ik me ook af hoeveel dat uitmaakt. Ik gebruik zelf alleen de bloei versie. Je hebt er maar een paar druppels van nodig, dus zo'n fles gaat een eeuwigheid mee.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Gewoon een fles ph- kopen. Dat is er speciaal bedoeld. Je hebt ph- voor de groei (dat is salpeterzuur wat wat extra N geeft) en ph- voor de bloei (fosforzuur en dat geeft wat extra fosfor). Al vraag ik me ook af hoeveel dat uitmaakt. Ik gebruik zelf alleen de bloei versie. Je hebt er maar een paar druppels van nodig, dus zo'n fles gaat een eeuwigheid mee.
              dank je wel ga ik even naar kijken vandaag greetzz

Comment

Haal dan de pH- van Hy-Pro of haal de pH- bloei van een ander merk.
                pH- bloei kun je de hele kweek gebruiken.
                Afzuren (ja zo noem ik het, gewoonte) doe je als laatste.
                Dus je pakt een liter water, doe daar de voeding in, en dan pak je de pH-meter en doe je met een pipetje druppels pH- (bloei) erbij tot de pH-meter 6.2 aangeeft.
                Als je op aarde kweekt is een waarde tussen de 6 en 6.5 acceptabel.

Om pH-bloei (fosforzuur) veiliger te gebruiken kun je bijvoorbeeld een klein glazen flesje 3/4 vol demi-water doen en afvullen met de rest pH- vloeistof.
                Dan verdun je het, dus is het wat minder agressief. Flesje met de oplossing blijft minstens een jaar bruikbaar.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat verdunnen is een goeie om niet elke keer die 'zure zooi' te hoeven handelen. Nooit aan gedacht.

Maar ondertussen vraag ik me sterk af wat er zo slecht is aan genoemde alternatieven. Hele volksstammen (kleine kweekjes) doen het volgens mij met azijn of citroensap. Enige slechte verhaal wat ik ooit gelezen heb is dat iemand citroensap in zijn watervat had gedaan, met als gevolg dat er bacterieen in kwamen die de hele bak water verpestten. En het enige voordeel dat ik ken van pH- is inderdaad dat de stikstof/fosfor gebruikt kan worden door je plantjes....

Comment

ik ga jou manier zwz proberen meglow en super bedankt voor het meedenken.
                    dat is voor mij de goedkoopste oplossing, aldoor spa blauw halen of zon dure ph bepaler is ook niet alles.
                    en als me wietje er normaal van blijft smaken heb ik er geen probleem mee azijn eet je ook dus zou niet veel mis mee kunnen zijn lijkt mij ?
                    zal straks es kijken of ik azijn heb en dan bijgieten tot de juiste ph waarde (heb nog wel 4 liter spa gekocht voor de zekerheid haha die krijgen ze als goedmakertje zowiezo van me als ik ze ga spoelen omdat ik niet zo aardig ben geweest met me 8.0
                    vandaag nog even een serieus scrognet gekocht ze kwamen er net tegen aan en had geld over dus denk me handgemaakte netje maar even vervangen lijkt toch weer wat netter en hout in j hokkie is ook niet alles ook al had ik het gebeitst haha
                    ook nog een mooie witte scrognet
                    vanavond fototime

en voor de andere reacties wou ik ook even zeggen hartstikke bedankt voor het meedenken word hartstikke gewaardeerd hiero kan alle hulp gebruiken grtzz
                    Last edited by stonedepatrick; 1 October 2014, 19:53.

Comment

wacht eerst ff op de reactie van Wietefras of QNQ, die hebben ff wat meer kennis dan ik heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
                        Hele volksstammen (kleine kweekjes) doen het volgens mij met azijn of citroensap. Enige slechte verhaal wat ik ooit gelezen heb is dat iemand citroensap in zijn watervat had gedaan, met als gevolg dat er bacterieen in kwamen die de hele bak water verpestten.
                        Dat is dan toch meteen een duidelijk nadeel? Het is niet stabiel en kan ongewenste zooi in je vat of bodem opleveren. Azijn bevat bijvoorbeeld een bacterie die gebruikt wordt om azijn te maken. Dus als je azijn ergens in gooit dan creer je ook meteen een voedingsgrond voor het ontstaan van azijn.

Citroenzuur is wel goed. Dat gebruiken bio kwekers. Dat moet je dan bij een drogist ergens zien te krijgen of wellicht bij een growshop. Dat is dan alleen wel dus iets anders dan citroensap en daar gaan mensen nog wel eens de mist in.

Als je de pH moet controleren dan is een goeie pH- toch echt wel belangrijk. Zoveel kost het nou ook weer niet dat je daar op hoeft te bezuinigen.

Comment

[QUOTE=Wietefras;486504]Dat is dan toch meteen een duidelijk nadeel? Het is niet stabiel en kan ongewenste zooi in je vat of bodem opleveren. Azijn bevat bijvoorbeeld een bacterie die gebruikt wordt om azijn te maken. Dus als je azijn ergens in gooit dan creer je ook meteen een voedingsgrond voor het ontstaan van azijn.

Citroenzuur is wel goed. Dat gebruiken bio kwekers. Dat moet je dan bij een drogist ergens zien te krijgen of wellicht bij een growshop. Dat is dan alleen wel dus iets anders dan citroensap en daar gaan mensen nog wel eens de mist in.

dat citroenzuur wou ik ook nog even uitzoeken waar ik dat kan halen en hoe duur dat is.
                          na mijn mening kan citroenzuur ook niet heel duur zijn? en ook niet slecht want dat eten we tenslotte ook haha ? net als azijn toch?
                          grtzz

Tijd voor weer een update

WW moet nog 5 tot 10 dagen staan
                          heb haar paar keer verplaatst en 1 x te ruig geweest is een worteltje geknapt heb haar nu verstevigd.
                          niet weer hannessen met potten heen en weer in bloei duidelijke leer voor volgende keer.
                          10715882_781349951926001_261737118_n (1).jpg 10723217_781349941926002_1676908183_n.jpg

me silver doet lekker zijn ding moet week langer als ww zeggen ze ik denk zelf 2 week
                          10718976_781349945259335_514762233_n.jpg 10723434_781349925259337_775724736_n.jpg

nog een closeupje van de ww niet zo duidelijk had de flits uit zal ik morgen even opnieuw doen dan met flits geeft wel mooie effect zag ik
                          10721103_781349965259333_1606725203_n (1).jpg

nu me andere hokje waar ik een nieuwe scrognet in gemaakt heb heb hem voor deze kweek schuin geplaatst omdat mijn laatbloeiertje dan ook nog even lekker mee kan buigen hihi
                          veel beter als mijn handmade haha
                          10714764_781349908592672_585497095_n.jpg

kep ook nog 1 in de tuin had ik gekregen van een vriend niet verwacht dat ie het nog zo lekker zou doen heeft niet veel van de zomer meegekregen
                          10719179_781351975259132_1724730294_n.jpg

me leuke voorgroei keukenkastje vind hem cute eruitzien haha
                          10711660_781349928592670_502318798_n.jpg

tot slot ga ik komende dagen even lekker aankloten met me nieuwe ph metertje en ga vd week nog even een ec meter halen en kijken of er dan ook nog een tensio meter vanaf kan
                          greetzzz Pat
                          Attached Files
                          Last edited by stonedepatrick; 1 October 2014, 23:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stonedepatrick View Post
                            en ook niet slecht want dat eten we tenslotte ook haha ? net als azijn toch?
                            Zo werkt het toch niet helemaal. Wij kunnen van alles eten en drinken waar de planten niet tegen kunnen. Alcohol kunnen planten bijvoorbeeld nog een stuk slechter tegen dan wij. Andersom geld het ook trouwens, want ik zou niet graag koeiemest opeten, of bloedmeel etc.

Bovendien, fosforzuur zit ook in Cola en dat drinken we ook, dus als dat het argument is.

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet met echte pH-. Dat werkt gewoon een stuk beter/stabieler.

Het is ook zo'n wiet mythe dat fosforzuur en salpeterzuur je bodemleven om zeep zou helpen en citroenzuur niet. Het klinkt allemaal heel eng en als je het op je huid krijgt dan "ga je dood", maar in de realiteit zuur je toch af naar een pH waar het bodemleven gewoon tegen zou moeten kunnen.

Als je biologisch/organisch wilt kweken dan moet je sowieso eigenlijk ook geen pH meter gebruiken. Dan regelt de daarvoor geschikte voeding plus bodemleven de pH.

Maar goed, Je gebruikt minerale Canna voeding, dus bio en bodemleven heb je sowieso al niet (nodig).

Comment

Zo werkt het toch niet helemaal. Wij kunnen van alles eten en drinken waar de planten niet tegen kunnen. Alcohol kunnen planten bijvoorbeeld nog een stuk slechter tegen dan wij. Andersom geld het ook trouwens, want ik zou niet graag koeiemest opeten, of bloedmeel etc.

Bovendien, fosforzuur zit ook in Cola en dat drinken we ook, dus als dat het argument is.

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet met echte pH-. Dat werkt gewoon een stuk beter/stabieler.

Het is ook zo'n wiet mythe dat fosforzuur en salpeterzuur je bodemleven om zeep zou helpen en citroenzuur niet. Het klinkt allemaal heel eng en als je het op je huid krijgt dan "ga je dood", maar in de realiteit zuur je toch af naar een pH waar het bodemleven gewoon tegen zou moeten kunnen.

Als je biologisch/organisch wilt kweken dan moet je sowieso eigenlijk ook geen pH meter gebruiken. Dan regelt de daarvoor geschikte voeding plus bodemleven de pH.

Maar goed, Je gebruikt minerale Canna voeding, dus bio en bodemleven heb je sowieso al niet (nodig).
                              leuke reactie moest wel even lachen koeiemest lijkt me idd niet te eten haha
                              ik zal es kijken wat die handel kost ga morgen zwz even langs de growshop als het betaalbaar is neem ik het mee !!
                              en ja ik gebruik idd canna en eigenlijk verschillende merken wil graag over op Biobizz als me budget dat toelaat.
                              en vind eigenlijk ook gewoon dat ik dit even moet opmaken was niet goedkoop.
                              en werkt tenslotte goed!!
                              ben zowiezo een heel voorzichtige voeder naar 1`keer veel te erg te hebben overvoed in al me enthousiasme, dikke toppen had ik toen niet normaal alleen was niet te roken lol
                              vandaar dat alle meters er ook komen meten is tenslotte weten
                              fijne avond !! cq nacht!

Comment

nou heb ik een vraagje ik heb nog geen ec meter en nog geen tensio meter komen wel zo gauw als mogelijk...
                                maar was met me nieuwe ph meter aan het spelen en nou zag ik dat ik kraanwater gemengt met grondvoeding en bloeivoeding de ph waarde ook mooi op 6.5 kreeg
                                gewoon met enkele druppels....
                                zit ik dan nog goed met me voeding ? beetje moeilijk in te schatten op anderhalf liter water paar druppels... ga morgen even op 10 liter nog verder experimenteren
                                met groeivoeding zelfde effect.... alle ph zit nu goed zullen me plantjes fijn vinden alleen ben ik al gauw bang dat ik ga overvoeden hoor graag jullie mening.. hierover?
                                groetjess

Comment

Bezig...
                                X