Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

ik snap dit stuk over snelheden kweken even niet. Als je led setup goed is zorgt led er niet voor dat de plant langer nodig heeft dan onder hps.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Re: 2x180watt led 1x 300 watt led 2 notherlight 1 silverhaze 1 wihtewidow 3x top44

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
      ik snap dit stuk over snelheden kweken even niet. Als je led setup goed is zorgt led er niet voor dat de plant langer nodig heeft dan onder hps.
      toch wel led neemt zowiezo al pa dagen extra in beslag met afrijpen bij mij en bij mijn kameraad ook allebei onder led gekweekt.
      en scrognetje volmaken kost ook tijd terwijl hps diepte veel makkelijker kan handelen

Comment

niet als je een betere led setup hebt daarbij komt dus dat je scrognet niet vol hoeft te zijn.
        Als ik een plant zet die in 10 weken klaar is en die top ik niet maar houdt ik wel laag door middel van scrog, of ik zet een plant die in 10 weken klaar is en recht omhoog groeit...welke kant hij op groeit maakt niks uit voor hoeveel massa een plant maakt in dezelfde tijd. Enkel dat ik de scrog dan altijd voorkeur geef omdat je licht beter overal verdeeld wordt en ook takken onderin het beter doen dan met restlicht wat ze krijgen wanneer de plant recht omhoog groeit.

Het kost ook tijd om je plant omhoog te groeien man, scrognet of niet scheelt je in tijd helemaal niks

Maar dat is mijn mening, mijn zegen heb je om het te groeien zoals jij dat wilt uiteraard

Comment

niet als je een betere led setup hebt daarbij komt dus dat je scrognet niet vol hoeft te zijn.
          Als ik een plant zet die in 10 weken klaar is en die top ik niet maar houdt ik wel laag door middel van scrog, of ik zet een plant die in 10 weken klaar is en recht omhoog groeit...welke kant hij op groeit maakt niks uit voor hoeveel massa een plant maakt in dezelfde tijd. Enkel dat ik de scrog dan altijd voorkeur geef omdat je licht beter overal verdeeld wordt en ook takken onderin het beter doen dan met restlicht wat ze krijgen wanneer de plant recht omhoog groeit.

Het kost ook tijd om je plant omhoog te groeien man, scrognet of niet scheelt je in tijd helemaal niks

Maar dat is mijn mening, mijn zegen heb je om het te groeien zoals jij dat wilt uiteraard

Wel leuk jou positiviteit over led te zien zo was ik ook toen ik eraan begon maar het is allemaal erg tegen gevallen
          en heb ze nu onder 400 hpsje en ze knallen al direct en bereikt veel meer licht oppervlak als mijn 300 watt dan praat ik over veel meer daar kunnen 2x300 wat nog niet eens tegen op man ik heb 3 leds en kameraad heeft 2 ik weet wel waar ik over praat wat dat betreft hoor opbrengst staat niet gelijk aan hps hoe graag ik dat ook zou willen heb niet voor niks leds gekocht en nu weer een hps ben heeel graag aan het experimenteren !!!

Comment

haha ja maar zoals ik al zei die ledbak van jou is niet vergelijkbaar met een ledbak die ik heb hangen.
            Led kan naar mijn mening werken alleen lijkt dat naar mijn bevindingen ook soort afhankelijk te zijn en uiteraard is de ratio ook flink bepalend(ook ik ben nog volop aan het uitproberen).
            een 400 hps zal allicht wel werken, maar dat is niet echt eerlijk om af te wegen tegen de led setups die er nu zijn.

Al met al geef ik je gelijk dat een 400 hps meer voor je zal opbrengen, maar heb wel de opmerking erbij dat als ik een ledbak zou maken van 400 watt aan daadwerkeljke output, jou hps het zeer waarschijnlijk wel af zal leggen in effectiviteit.

Kant en klare en zeker budget ledlampen zou ik gewoon echt afraden

Comment

haha ja maar zoals ik al zei die ledbak van jou is niet vergelijkbaar met een ledbak die ik heb hangen.
              Led kan naar mijn mening werken alleen lijkt dat naar mijn bevindingen ook soort afhankelijk te zijn en uiteraard is de ratio ook flink bepalend(ook ik ben nog volop aan het uitproberen).
              een 400 hps zal allicht wel werken, maar dat is niet echt eerlijk om af te wegen tegen de led setups die er nu zijn.

Al met al geef ik je gelijk dat een 400 hps meer voor je zal opbrengen, maar heb wel de opmerking erbij dat als ik een ledbak zou maken van 400 watt aan daadwerkeljke output, jou hps het zeer waarschijnlijk wel af zal leggen in effectiviteit.

Kant en klare en zeker budget ledlampen zou ik gewoon echt afraden
              ja een andere vriend van mij heeft weer een spectrabox en die kan dimmen enzo heb nog niet bij jou gekeken beetje tijdgebrek komt nog wel even zal ik me wel even verdiepen in jou kweekjes en zal je ook zeker een feedback van me krijgen
              maar om nog even terug te komen op die dimmers die maken het verschil idd al duidelijk omdat je dan in groei meer wit licht kunt producere en in bloei meer rood licht daar heb ik al keer 1op1 onder gehaald zien worden dus idd dat maakt ook wel degelijk verschil
              MAAAR welke idioot gaat nou 500 euro voor zon ding uitgeven die maar zon minimaal bereik aan licht heeft?
              mijn 400 wat hps vsa was 45 euries
              dan is de keus toch makkelijk gemaakt meer verbruik maar ook veel meer opbrengst weegt prima tegen elkaar op en diegen die 1op1 haalde onder led kweekte in scrog en dat duurde tijden met voorgroeien en zoals je gezien heb, heb ik nu ook scrog en ben al tijden voorgroeien duuurd veel te lang mijn andere staan nu 5 dagen in tent kijk ze gaan gewoon idioot snel
              zien is oordelen

Comment

dimmen is niet nodig, mijn ledbak heeft een groei en bloeistand erop gebouwd zitten waardoor hij de helft minder stroom verbruikt en een juist spectrum heeft in de groei. In de bloei schakelt dan nog extra rood bij en verdubbelt het verbruik.

Allemaal technische snufjes die het veel duurder maken maar niet nodig is. Je kunt er op bouwen wat je wilt maar ik vraag me dan af waarom..

Hps blijft gewoon goedkoper dat is een feit, maar daarintegen biedt led wel extra mogelijkheden in je kweek.
                - Minder hitte ontwikkeling, dat scheelt echt heel veel.
                - kleinere afzuiger nodig en dus kleinere filter
                - Het water en je planten dampen minder hard en hebben minder water nodig
                - stabielere omgeving en luchtvochtigheid
                - met je ratios begin je al meteen met preventie, neem bijvoorbeeld wit licht om schimmel en meeldauw tegen te gaan.
                - minder hoogte nodig en goed mogelijk voor stealth kweek.
                - zelfgebouwde lampen maken het mogelijk makkelijk ratios aan te passen of zelfs complete printplaten te wisselen om snel te varieren met ratios afhankelijk waar de lamp voor gebruikt moet worden.

Ik heb al een tijdje geen kweekverslag meer bijgehouden dus die zul je niet heel veel in vinden denk ik.
                Je hebt ook gelijk dat meer verbruik opweegt tegen meer opbrengst maar het doel is toch juist meer opbrengst met minder verbruik te krijgen

Comment

dimmen is niet nodig, mijn ledbak heeft een groei en bloeistand erop gebouwd zitten waardoor hij de helft minder stroom verbruikt en een juist spectrum heeft in de groei. In de bloei schakelt dan nog extra rood bij en verdubbelt het verbruik.

Allemaal technische snufjes die het veel duurder maken maar niet nodig is. Je kunt er op bouwen wat je wilt maar ik vraag me dan af waarom..

Hps blijft gewoon goedkoper dat is een feit, maar daarintegen biedt led wel extra mogelijkheden in je kweek.
                  - Minder hitte ontwikkeling, dat scheelt echt heel veel.
                  - kleinere afzuiger nodig en dus kleinere filter
                  - Het water en je planten dampen minder hard en hebben minder water nodig
                  - stabielere omgeving en luchtvochtigheid
                  - met je ratios begin je al meteen met preventie, neem bijvoorbeeld wit licht om schimmel en meeldauw tegen te gaan.
                  - minder hoogte nodig en goed mogelijk voor stealth kweek.
                  - zelfgebouwde lampen maken het mogelijk makkelijk ratios aan te passen of zelfs complete printplaten te wisselen om snel te varieren met ratios afhankelijk waar de lamp voor gebruikt moet worden.

Ik heb al een tijdje geen kweekverslag meer bijgehouden dus die zul je niet heel veel in vinden denk ik.
                  Je hebt ook gelijk dat meer verbruik opweegt tegen meer opbrengst maar het doel is toch juist meer opbrengst met minder verbruik te krijgen
                  ook met die hitte ontwikkeling ben ik het niet met je eens een 600 watt led geeft net zoveel warmte af als een 600 watt hps alleen is de druk van hps hogen en komt de warmte van led aan de bovenkant eruit. beiden hetzelfde effect opwarming van je hok
                  planten verdampen idd minder omdat de warmte er boven uit blaast daardoor kun je dus nooi meer uitgaan van de voedings die worden aangeraden zodat je heel snel met een overvoeding zit of water die slecht verdampt en dan kan gaan rotten.
                  dus de warmte blijft het zelfde dus de afzuiging is nog steeds hetzelfde heb ook iemand die kweekt 250 wat hps met afzuiger van 15 wat kan prima doe ik met mijn 300 wat led ook echt verbruik maar 210 tot 230 watt natuurlijk
                  nog steeds zo enthiousast over led haha volhouder ben je, als je ze zelf maakt kan je idd werken aan een beter ratio maar zal nog steeds niet opwegen tegen het licht van hps die is breder en een stuk sterker.
                  dat de led een stuk lager op de plant kan is dan ook een van de weinige voordelen net zoals dat je geen ballast nodig hebt die ook stroom eet.
                  je plant beoordelen onder led is ook weer zon punt je ziet ze zo slecht is bij hps een stuk beter
                  omgeving is net zo stabiel als bij led man weet echt niet waar je dit vandaan haald maar je klinkt echt te enthiousast over die leds hoeveel kweeks heb je afgerond? en hoelang deed je erover en doe es een verslag dat maakt natuurlijk dingen een stuk duidelijker en kan je ook laten zien, zien is tenslotte geloven!
                  verder lijk je me een aardige gast alleen is hps nog steeds veel beter anders had heel het land al volgehangen met leds en dat is nog niet zo alle landbouwers hebben nog steeds hps en niet zonder reden natuurlijk die zouden 10x liever als ons stroom besparen met 1000 hsp lampen heb je namelijk dikke stroomrekening.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

10726637_10204471553942468_404578060_n.jpg

zie je dat pcfannetje naast mijn hps lamp ? die blaast alle hogedruk weg zodat mijn lamp nog wat lager kan hangen

Comment

1: een hps lamp van 600 watt wordt tot rond of zelfs over de 300 graden, een ledje haalt dat nooit zelfs niet met heel veel leds bij elkaar.
                    2: een hps lamp heeft geen ''breder licht'' zoals je het zegt, het is niet voor niks dat je voor groei beter HPI kunt pakken dan HPS.
                    3: Sterker licht is ook discussieerbaar gezien het feit dat dit alles te maken heeft met hoe ver je van de planten af zit, welke hoeken je gebruikt en als je zon uitspraak doet zou je ook moeten weten dat het effectief te gebruiken licht van een hps lamp zon 19% is als ik me niet vergis. Omdat je met led zelf als het ware je kleur kan mixen en uit elkaar trekken zit led op zon 80-90% effectief te gebruiken licht vergeleken met de hitteontwikkeling.
                    Wil je zon uitspraak kunnen doen zul je de PAR waardes van je hps lamp en die van je led lamp met elkaar moeten vergelijken.
                    4: plant beoordelen is goed te doen mits je minstens enkele witte leds in je ledlamp hebt zitten, wit licht heeft een ontzettend breed spectrum en zal dus meehelpen de problemen te identificeren. (ik heb hier nooit moeite mee gehad)
                    5: overvoeding en andere fouten lijken me aan de kunde van de kweker te liggen, niet aan een lamp, en zijn goed te voorkomen als je je er een beetje in verdiept.
                    6: Er kweken er zo weinig met led juist vanwege de aannames die jij hier zo naar buiten brengt. Ik ben van mening dat led niet goed beoordeeld wordt en er veel meer factoren zijn waar je rekening mee moet houden dan bij HPS, maar de beloning daarvoor is wel een lekkerder ruikend en beter smakend wietje. en als je het goed doet, nog met minder verbruik ook. Veel te veel mensen geven te snel op onder het motto dat het niet werkt....natuurlijk werkt het...er zit alleen moeite in en no offense maar als ik jou zo hoor praten moet het eerder snel snel snel allemaal net als bij een hoop mensen hier op het forum.

Misschien wordt het weer eens tijd voor een verslagje inderdaad, led wordt nooit echt in positief daglicht gezet, al heb ik ook niet het idee dat mensen zich er echt in verdiepen. Een ledlamp heeft een driver nodig man, een hps een ballast, vrijwel zelfde principe.

Een uitspraak als : hps is beter anders zou iedereen led hebben lijkt me ook niet helemaal terecht. Led is nog te onduidelijk om op grote schaal in te zetten, er zijn te weining mensen die er echt iets mee doen...dat betekend niet dat het slechter is.Het is aan de andere kant ook niet voor niks dat er wel steeds meer interesse en gesponsorde onderzoekjes zijn in de bouw en test van ledlampen
                    Last edited by Ganjalf_The_Green; 17 October 2014, 13:18.

Comment

1: een hps lamp van 600 watt wordt tot rond of zelfs over de 300 graden, een ledje haalt dat nooit zelfs niet met heel veel leds bij elkaar.
                      2: een hps lamp heeft geen ''breder licht'' zoals je het zegt, het is niet voor niks dat je voor groei beter HPI kunt pakken dan HPS.
                      3: Sterker licht is ook discussieerbaar gezien het feit dat dit alles te maken heeft met hoe ver je van de planten af zit, welke hoeken je gebruikt en als je zon uitspraak doet zou je ook moeten weten dat het effectief te gebruiken licht van een hps lamp zon 19% is als ik me niet vergis. Omdat je met led zelf als het ware je kleur kan mixen en uit elkaar trekken zit led op zon 80-90% effectief te gebruiken licht vergeleken met de hitteontwikkeling.
                      Wil je zon uitspraak kunnen doen zul je de PAR waardes van je hps lamp en die van je led lamp met elkaar moeten vergelijken.
                      4: plant beoordelen is goed te doen mits je minstens enkele witte leds in je ledlamp hebt zitten, wit licht heeft een ontzettend breed spectrum en zal dus meehelpen de problemen te identificeren. (ik heb hier nooit moeite mee gehad)
                      5: overvoeding en andere fouten lijken me aan de kunde van de kweker te liggen, niet aan een lamp, en zijn goed te voorkomen als je je er een beetje in verdiept.
                      6: Er kweken er zo weinig met led juist vanwege de aannames die jij hier zo naar buiten brengt. Ik ben van mening dat led niet goed beoordeeld wordt en er veel meer factoren zijn waar je rekening mee moet houden dan bij HPS, maar de beloning daarvoor is wel een lekkerder ruikend en beter smakend wietje. en als je het goed doet, nog met minder verbruik ook. Veel te veel mensen geven te snel op onder het motto dat het niet werkt....natuurlijk werkt het...er zit alleen moeite in en no offense maar als ik jou zo hoor praten moet het eerder snel snel snel allemaal net als bij een hoop mensen hier op het forum.

Misschien wordt het weer eens tijd voor een verslagje inderdaad, led wordt nooit echt in positief daglicht gezet, al heb ik ook niet het idee dat mensen zich er echt in verdiepen. Een ledlamp heeft een driver nodig man, een hps een ballast, vrijwel zelfde principe.

Een uitspraak als : hps is beter anders zou iedereen led hebben lijkt me ook niet helemaal terecht. Led is nog te onduidelijk om op grote schaal in te zetten, er zijn te weining mensen die er echt iets mee doen...dat betekend niet dat het slechter is.Het is aan de andere kant ook niet voor niks dat er wel steeds meer interesse en gesponsorde onderzoekjes zijn in de bouw en test van ledlampen
                      Er zal een dag komen dat led hoogstwaarschijnlijk gelijkstaat aan hps of beter is maar je moet echt niet zeggen dat het minder warm word het principe is precies hetzelfde of wil je zeggen dat die warmte in me hokjes door de plantjes zelf kwamen ?
                      in mijn 180 wat zit meer wit licht en is duidelijk beter voor de groei dan mijn veel te rode 300watt maar die was ook voor de bloom vooral en dat deed ie ook wel goed hoor maar goed
                      er zijn genoeg mensen en ik ken ze die hebben geexperimenteerd met leds en daardoor ben ik ook gaan experimenteren
                      en ik vind het mooi spacend licht alleen niet zo effectief als mijn hps en toppen werden ook minder dik als bij mijn hps kweek en heb zeker geexperimenteerd en ben ik nog steeds mee bezig zoals je ziet en ik heb ze en zal ze ook gebruiken. tot ze stuk zijn tot die tijd hoop ik meer duidelijkheid over mijn leds te hebben maar tis overduidelijk dat het nog niet te vergelijken is anders hadden wij kwekers ook allemaal alwel een ledje hangen natuurlijk
                      kwaliteit wiet is goed onder led maar ook onder hps licht aan de kweker natuurlijk.
                      alleen led neemt meer tijd in beslag en zal altijd onder de lamp koeler zijn dan met hps en of dat goed is mijn insziens niet de zon geeft ook warmte toch ? dus hps simuleerd dat ook. en als het dan ineens koeler is onder de lamp heeft dat ook weer impact op de opname van de plant en de zuurstof door de slechte verdamping krijgen jou planten minder zuurstof
                      grtzz

Comment

nouja dit kan eindeloos doorgaan zo haha
                        Ik zal eens een verslagje gaan bijhouden binnenkort en gebruik daarbij op 1 vierkante meter 1 zelfbouw ledbak van 100 watt in groei en 200 watt in bloei aan output. Dan gaan we vanzelf zien hoe het presteerd

Comment

nouja dit kan eindeloos doorgaan zo haha
                          Ik zal eens een verslagje gaan bijhouden binnenkort en gebruik daarbij op 1 vierkante meter 1 zelfbouw ledbak van 100 watt in groei en 200 watt in bloei aan output. Dan gaan we vanzelf zien hoe het presteerd
                          dat vind ik een leuk idee en uiteraad hoop ik dat je maximaal presteerd met minimaal licht maar de eeuwenoude gezegde is niet voor niks elke watt is een gram gemiddeld genomen
                          kijk uit naar je verslag en zal zelf ook es beginnen met een wat overzichtelijker topic grtz en ik ben 100% voor led hoor anders had ik ze niet maar ze vallen me gewoon erg tegen en ik vind ook net als jou onder iedere lamp is het ook weer leren kweken en drm ga ik er gewoon mee verder nog!

schiet me net nog even te binnen die fans op die dingen maken ook best lawaai nog meer als me afzuiger haha die heb ik mooi in kunnen pakken maar wil met die led niet natuurlijk anders kan de hitte die er zoals jij zegt er niet is haha niet weg he !!
                          zoek maar op overal elke watt produceerd uiteindelijk dezelfde warmte misschien wat leuke huiswerk!
                          want ik was ook zo 1 die zei led word niet warm haha daar ben ik op terug gekomen toen de temparaturen met 2x180 wat opliepen naar 32 graden amen
                          Last edited by stonedepatrick; 17 October 2014, 18:06.

Comment

Gestopt

Comment

Waarom?
                              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Ja Pat, licht ff toe als het kan...

Comment

Bezig...
                                X