Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek micro 2x 75watt T-neon (Blue Mystic)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek micro 2x 75watt T-neon (Blue Mystic)

Korting op 420shop
    Goedendag mede growers,

ik ben bezig met 3 blue mystic, deze heb ik vanaf het zaadje laten ontkiemen. ik heb ook de eerste tien dagen even genoteerd en ik dacht laat ik het op deze leuke forum zetten.
    ik heb veel eraan gehad om een andere topic hier te volgen met precies dezelfde lampen. ik hoop dat u het een leuke topic zullen vinden.
    ik gebruik 4 tl-lampen, 2 groei (2700) en 2 bloei (6500). verder gebruik ik growmix van plagron (100% terra).
    13-09-2014
    week 1:
    IMAG0343.jpg
    dit is een kleine ruimte dat ik gebruik. helaas heeft het een schuine kant. maar ik ben van plan te scroggen en te toppen. eerste x dat ik deze techniek ga gebruiken. spannnnnnend
    zoals je ziet, zie je een grijze muur maar daar zit nu zwart wit folie tegen aan. de planten hebben een hoogte van 1meter om te kunnen groeien. (dus van randje pot tot de bovenkant.)

dag 1:
    zaadjes tussen keukenpapier en nat gemaakt.

dag 2:
    S'nachts begonnen de zaadjes worteltjes te krijgen.

dag3:
    in de ochtend heb ik de worteltjes overgezet in kleine kweek potjes.
    lamp is om half-kwart vor 8 aangegaan voor de groeifase.
    IMAG0356.jpg
    dag 4:
    water gegeven

dag 5:
    ook weer water gegeven

IMAG0357.jpg
    dag 6:
    ook weer wateren. vierde blaadjes komen eraan.

dag 7:
    plantjes overgezet naar iets grotere potjes. (ik had met me stomme kop geen water erbij gedaan omdat ik dacht dat het grond vochtig genoeg zou zijn.)
    het kwam aan de onderkant meteen weer eruit.
    dus wat ik gedaan heb is, voordat de lamp aan ging water gegeven en nadat de lamp bijna uitging nog een beetje water.
    ook zag ik dat de plantjes iets te dicht op de lamp zaten aangezien een plantje op het blad een beetje geel begon te worden en verbrand is/werd.

dag 8:
    ik heb wat water gegeven voordat de lamp aanging en nadat de lamp uit ging.
    IMAG0369.jpgIMAG0367.jpgIMAG0365.jpg
    dag 9:
    voordat de lamp aanging beetje water gegeven en nadat de lamp uitging een beetje water gegeven. het grond hield weer wat beter het water vast.
    IMAG0371.jpg
    dag 10:
    in de ochtend heb ik plastic dessertbordjes onder de kleine potjes gezet zodat ik water in het dessert bordje kan gieten.
    hierdoor groeien de wortels natuurlijk naar beneden en hoop ik dat de luchtvochtigheid ook wat omhoog gaat. momenteel schommelt die tussen de 50 en 55%.
    mocht dit niet werken dan hang ik vandaag nog een natte theedoek op.

ik hoop dat jullie dit een leuke topic zullen vinden en veel leesplezier. natuurlijk zijn alle tips welkom.

greetz koekert
    Attached Files

Re: Eerste kweek micro 2x 75watt T-neon (Blue Mystic)

leuk om te lezen en leuke plantjes, maar stel jezelf even netjes voor op members introduction hier op het forum zodat we weten hoe/wie je bent en wat je ervaring is en dergelijke
    ik hou je topic in de gaten!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Hoeveel watt zijn die tl's?

Comment

@Ilikebigbuds zal ik doen.
        @weibei zie titel, beetje laat geworden? hahah

Comment

Damn, niks gezegd... 't was inderdaad al in de late uurtjes
          Van waar heb je die witte folie btw?
          Ze zien er goed uit

Comment

omdat het op een zolder is en achter de folie zit gewoon hout en een kantje beton. raad je iets anders aan?
            ik heb trouwens een vraagje, is het erg als de 11-13 liter pot lager dan 20 cm is ? ik zit eraan te denken om zelf een te maken. heb ik een pot van 15-20cm hoog dan heb ik wat meer ruimte in de hoogte om te laten groeien.
            Last edited by koekert; 24 September 2014, 15:12.

Comment

hier is weer een update. ze gaan vrij goed. ik heb ze nu 2 weken op 18-6. ik denk dat ik ze na 3 weken op 12-12 doe. wat denken jullie?
              ik heb ze vandaag overgezet in 11L potten.
              IMAG0409.jpgIMAG0412.jpgIMAG0413.jpgIMAG0404.jpgIMAG0406.jpgIMAG0408.jpgIMAG0407.jpgIMAG0411.jpgIMAG0410.jpgIMAG0405.jpg
              Last edited by koekert; 28 September 2014, 23:30.

Comment

update tijd! ik heb alledrie de plantjes in 11l potten gedaan.
                ze zien er als volgt uit:

IMAG0422.jpgIMAG0423.jpgIMAG0424.jpg

Comment

Ik ben benieuwd hoe ze er vrijdag bij staan.
                  Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Comment

goedendag allemaal,

ik ben benieuwd waarom niemand meer reageerd op mijn topic. ik had een vraagje vorige x en niemand reageert meer enig idee waarom niet?

iig een leuke foto weer. ze gaan erg hard en ik denk dat ik ze maandag in de bloei zet. dan is het precies drie weken geleden dat ze hun eerste blaadjes kregen.
                    IMAG0434[1].jpg

Comment

ik weet niet of jullie het zien maar ik zie heel licht een paarse gloed in de zijvertakkingen komen. wat denken jullie?

Comment

Is normaal voor zover ik weet, als je de stelen bedoelt tenminste.
                        Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

Comment

ik heb afgelopen weekend alle drie de planten getopt. ik ga vandaag denk ik maar eens shoppen weer. ik heb onderleggers nodig voor de plantenbakken en een scrognet ga ik halen. ofja kippengaas. maar hier zijn weer wat mooie foto's van me babey's

IMAG0449[1].jpgIMAG0450[1].jpgIMAG0451[1].jpgIMAG0452[1].jpg

Comment

Ik ga deze volgen, succes!

Comment

Haal even wat S-haakjes om die TNeon op te hangen, anders gaat die een keer naar beneden komen.

Weinig reacties, dan gaat het goed denk ik. Boven verwachting.
                              Of hecht je veel waarde aan 20 berichtjes met "goedzo" ?

Zou ze wel rap op 12/12 zetten. 1x Tneon is best krap om 3 plantjes onder te zetten, en de Blue Mistic groeit nog zeker 3 weken door na omzetting op 12/12 !
                              Gaas halen om te scroggen, geen net, dat is niet stevig genoeg.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X