Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blueberry 1x onder 23 w philips tornado (beginner)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: blueberry 1x onder 23 w philips tornado (beginner)

jaa daar zat ik ook al aan te denken de pot zit nu lekker vol met aarde. maar kan het dat ik ook pas in de bloei een 2e lamp erbij doe ?

Comment

Je kan er zoveel licht bijdien of wegdoen als je wil maar hoe meer licht hoe sneller en meer
      Maar voor die prijs van zo een lampje mss beter eentje bijhangen want 23w is wel heel wijnig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grinderke View Post
        Ja anders vraag je aan iemand elektricien achtig of hij ze allemaal de draden aan 1stekker doet 2sec werk maar beter dat het zo veilig mogelijk is
        De draden van meerdere lampen in een enkele stekker doen lijkt me niet erg wijs en uiterst onveilig.

Dat houdt in dat je onder de ene in de stekker bijvoorbeeld 4 bruine (of zwarte) draden moet vastmaken en onder de andere pool 4 blauwe en dat achter de stekker 4 twee-aderige manteldraden te voorschijn komen die naar 4 afzonderlijke lampen moeten worden doorgelust.

Het is wel mogelijk om via een enkele stekker of schakelaar meerdere lampen te laten branden: dan moet je ze gewoon (via een knoopdoosje) parallel schakelen.

grinderke: je pretendeert elektricien te zijn, maar ik zal je nooit inhuren.
        Wat je aandraagt, doet zelfs iemand die geen elektricien is, maar wel in het bezit is van enig gezond verstand, nooit van zijn leven.
        Meer dan een lamp op een enkele stekker: zoiets doet onze plaatselijke dorpsidioot zelfs niet.

Maar ik moet je wel mijn complimenten doen: het duurt bij mij al langer dan 2 seconden om een klapstekker open te schroeven.

Maar jij kan in 2 seconden een klapstekker open schroeven, 4 plusdraden strippen, 4 mindraden strippen, die vervolgens in elkaar twijnen en vast schroeven in de stekkervoetjes en ook nog eens de trekontlasting en de (klap)stekker dichtschroeven. Dat is echt een prestatie van formaat.

Wel een raar gezicht overigens, een enkele stekker waaruit 4 twee-aderige manteldraden komen die naar 4 afzonderlijke lampen gaan: kun je voor deze unieke manier van installeren een verwijzing geven naar vakliteratuur?

Maar het is je gegund hoor om op die manier lampen te schakelen:ik ben weliswaar geen elektricien, maar geef er toch de voorkeur aan om geen knoeiwerk af te leveren en ook geen mensen aan te raden om te gaan knoeien met elektra.
        Last edited by Kwasimodo; 4 October 2014, 09:34.
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

ik heb weer een nieuwe update alvast

me plantje is al weer een klein beetje gegroeit.
          ik heb nog een lamp van 25 wat gekocht en die gaat er na het weekend ook in en ik heb een extra fan erin gezet voor de lampen.

PA028767.jpgPA028770.jpgPA028772.jpg

Comment

Ik begrijp dat je niet begrijpt wat ik bedoel maar anders zoek je een op google . Parallell +lampen
            Dan spreken we verder kwasimodo

Het is trouwens veiliger dan 4 aparte stekkers
            Als je iets bepaald niet begrijpt moet je niet je eigen ideetjes eraan toevoegen
            Er zijn dan ook geen 4 keer2 draden uit die kabel maar beter zoek je even op google want nogal moeilijk uittekenen op een forum
            Elk zijn beroep (nog maar goed ook):beer:
            Ps plus en mindraden bestaan niet bij wisselspanning van een stopcontact ,dus + -rood zwart bruin blauw ...weet ik veel wat ,maken niet uit
            Daarvoor meer info google ac en dc

Mooi gedaan fuble :thumbup:
            Last edited by grinderke; 2 October 2014, 19:36.

Comment

Net- of wisselspanning van 230 Volt is een elektrische spanning die met een bepaalde frequentie wisselt tussen positieve en negatieve spanning met een min of meer sinussoidaal spanningsverloop.

In de volksmond
              wordt de draad waarop de spanning staat de plusdraad (bruin of zwart) genoemd en de nulleider (blauw) de mindraad.
              Het Nederlandse net heeft een frequentie van 50 Herz, dus de spanning wisselt 50 keer per seconde van plus naar min op de spanningsdraad.
              Dus de tijd van een omwenteling is 20 milliseconde (f = 1/t).

@Ps plus en mindraden bestaan niet bij wisselspanning van een stopcontact ,dus + -rood zwart bruin blauw ...weet ik veel wat ,maken niet uit

Als jij je als elektricien niet aan de kleurcode houdt moet je zelf weten, maar een geaard stopcontact aansluiten met 3 installatiedraden in de zelfde kleur, lijkt me niet het toppunt van wijsheid, hoewel je met draden van een enkele kleur best een stroomkring tot stand kan brengen.
              Maar in een stopcontact zit als het goed is een bruine of zwarte draad, waar spanning op staat en ook wel de plusdraad wordt genoemd en een blauwe draad, waar geen spanning op staat, die ook wel de nul- of mindraad wordt genoemd.
              Ik ben wellicht eigenwijs met mijn voorkeur om de voorgeschreven kleuren aan te houden, maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die van oordeel is dat rood, zwart, bruin of blauw niet willekeurig door elkaar mogen worden gebruikt, terwijl jou dat kennelijk niks uitmaakt.

@Ja anders vraag je aan iemand elektricien achtig of hij ze allemaal de draden aan 1stekker doet 2sec werk maar beter dat het zo veilig mogelijk is

Je kan dat zelfs in twee seconden: dat is op zich al een prestatie.
              En als je zelf meerdere twee-aderige elektriciteitssnoertjes in een enkele stekker wil doen moet je dat eveneens zelf weten, maar anderen zoiets aanraden vind ik niet correct.
              Als je zelf knoeit is dat je goed recht, maar anderen aanraden te knoeien is van geheel andere orde.
              Zolang het opgenomen vermogen van alle stroomverbruikers het maximaal te leveren vermogen van de groep niet overstijgt, zullen de lampen of wat voor stroomverbruikers dan ook, hun arbeid wel verrichten.

Maar nogmaals: raad dat anderen toch niet aan (hij ze allemaal de draden aan een stekker doet): er bestaat altijd een kans dat iemand in zijn onbenulligheid je advies opvolgt.

Iets veilig aansluiten, vind ik ook een must: een metalen reflector zal ik ook altijd aarden.
              Heb jij je tot reflector gepromoveerde cakeblik wel geaard?

Als niet elektricien geef ik de voorkeur om vanuit mijn meterkast naar de centrale dozen de voorgeschreven kleurcode aan te houden en vanuit de centrale dozen naar de schakelaars, de lichtpunten en de stopcontacten eveneens.
              Vandaar dat bij mij de plusdraad/spanningsdraad in een stopcontact altijd links zit en de nulleider rechts.
              Dat is overigens niet nodig, maar ik werk graag volgens een vast patroon.
              Ik vind het nu eenmaal handig om ook zonder spanningzoeker te weten aan welke kant de spanning zit.
              Mijn spanningzoeker zal dus altijd bij het linkercontactpunt oplichten en bij het rechtercontactpunt niet.

Het maakt inderdaad geen mallemoer uit welke kleur installatiedraad je gebruikt: desnoods neem je alle draden in een kleur, als de kern maar de juiste diameter heeft.
              Maar erg overzichtelijk is je installatie dan niet meer.
              Vandaar dat er voorgeschreven kleuren zijn.

Pas na de vaste aansluitingen maakt de kleur niks meer uit: een stekker van een stofzuiger of schemerlamp kun je gewoon 180 graden draaien. De stofzuiger en de lamp zullen gewoon de gevraagde arbeid verrichten.
              Overigens heb ik vroeger wel eens een inductiekookplaat aangesloten op het net, waarbij de plus/spanningsdraden toch op de n-aansluitingen van de kookplaat moesten worden bevestigd. Bij een verkeerde aansluiting ging de inductieplaat kapot. Ik weet niet of dat met de nieuwere modellen nog zo is.
              Last edited by Kwasimodo; 3 October 2014, 20:41.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Update 3

ik weet niet wat er allemaal hier boven speelt maar mijn plant is al een stuk gegroeit en ziet er volgens mij gezond uit ik heb 2 lampen erop 1 van 23 watt en de ander 25 watt en een extra koelling maar als ik die aanzet word het best cool in het hokje dus zal ik die dan maar uitlaten ? PA068774.jpgPA068775.jpgPA068776.jpgPA068777.jpg

Comment

ze gaan prima voor deze hoeveelheid licht met een kleine 50w aan licht kan je vast wel een paar topjes krijgen aan je plantje.
                  succes ermee!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

thankss ik ben ook niet egt uit op super veel wiet vind het gewoon leuk om te doen

Comment

Het is niet alleen de hoeveelheid, maar vooral de kwaliteit wordt al snel erg slecht.
                      Ventilatie 24/7 aan, en meer naar de rand van de pot wateren, niet bij het plantje, dan ontwikkelen de wortels beter en sneller.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zo terug van weg geweest sorry maar mijn plant is inmiddels lekker gegroeit. Hij is ogeveer 30 cm. Maar ik vraag me af staat de plant nou in voorbloei ? IMAG0718.jpgIMAG0718.jpgIMAG0717.jpgIMAG0716.jpg

Comment

Nee, da's bloei.
                          Gaat goed zo.

Comment

Oh, blueberry, lekker soortje!
                            mooi blad heeft ze, staat er lekker bij.

Comment

Haha mooi. Hoellang denken jullie tot oogst ?

Comment

Acht weekjes bloei heh...
                                Maar onder beperkt licht heb je wel kans dat het nog iets langer duurt.
                                Hou ze eerst maar eens zo lang in leven, en tegen die tijd zie je dat dan wel eh..

Comment

Bezig...
                                X