Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek Northern Light

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Microkweek Northern Light

Weer een update.
    Zoals te zien; de hoofdtop wordt lekker dik en de haartjes beginnen bruin te kleuren.

Heb hem helaas wel zwaar overvoed, dacht eerst dat die juist ondervoed was Had het beter dus 2 daagjes kunnen aankijken. Nu is er best veel blad verbrand.

De trichomen zijn bijna allemaal milky vanaf de start. Sommige slaan de hele 'clear' fase over en zijn al milky als ze nog maar amper zichtbaar zijn.

IMG_1461.jpgIMG_1463.jpgIMG_1452.jpgIMG_1453.jpg

Comment

Die haren kunnen ook donkerder worden na een goede waterbeurt. Onthoud dat goed. Verder, wanneer ga je starten met spoelen? Overvoeding zal minder lekker smaken vrees ik.

Comment

Je vervangt die folie beter door gewone zwart-wit folie. Reflecteert veel beter.

Comment

Microkweek Northern Light

Klopt het dat dit inderdaad overvoeding is ?

Ik zie nog geen Amber trichomen en hier en daar toch wel wat clear dus wil nog even wachten met oogsten. Maar zit dus wel met 50 procent verbrand blad.

Heb dus even geen idee wanneer te spoelen. Krijg ik niet alleen maar meer bladerbomen als ik nu spoel ?

Comment

Je hebt ongeveer 4 tot 5 weken bloei nu.
            Een NL heeft zeker 8 weken echte bloei nodig, daar ben je nog niet in de buurt, dus dan zijn ze nog niet klaar.
            Over 3 weken nog eens trichomen checken, en tot die tijd in leven houden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Klopt idd, thnx.
              Maar: dus niet spoelen ook om de overvoeding te 'neutraliseren' ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Goed; ik heb er zojuist 8 litertjes water doorgespoeld, kwam er flink troebel uit.

Beter stopt dit het verbranden anders blijft er nog maar weinig blad over

Weer een les voor de volgende keer dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AlFa2 View Post
                Klopt idd, thnx.
                Maar: dus niet spoelen ook om de overvoeding te 'neutraliseren' ?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Goed; ik heb er zojuist 8 litertjes water doorgespoeld, kwam er flink troebel uit.

Beter stopt dit het verbranden anders blijft er nog maar weinig blad over

Weer een les voor de volgende keer dus.
                Hey alfa,

Ik vroeg me af hoe je dat gedaan hebt dat spoelen? Ik ga dat binnen enkele weken ook wss moeten doen. Gewoon er water blijven doorgieten? Staan ze dan achteraf niet veel te nat??

Comment

Comment

Mooi hokje! Enig idee hoeveel je aan stroomkosten kwijt bent toevallig? Lijkt mij ook wel wat!

Succes met je Northen ik kijk mee

Comment

Thnx

Er vanuit gaande dat hij ook daadwerkelijk 125 Watt verbruikt en ik hem 16 uur per dag aan heb : 12 Euro per maand ongeveer.

Comment

hey alfa2

hoop dat het goed komt inderdaad ,maar net wat je zelf al aangaf buiten zouden ze ook een plensbui overleven .

zou alleen echt wel een aantal dagen niks geven meer de pot is natuurlijk helemaal verzadigd door het spoelen.
                        misschien zelfs het moment afwachten tot je het onderste blaadje ziet gaan hangen waardoor je weet dat het tijd is om weer
                        je normale hoeveelheid water te geven.

ik zeg dit uit gevoel ben geen pro natuurlijk maar veel s6

volg je,

FcDordt

Comment

Dat spoelen wat je nu beschrijft is de allerlaatste methode om je plantjes te redden als ze dood dreigen te gaan, bijv. aan overvoeding of verkeerde pH in de bodem.
                          De plant heeft het op dat moment al moeilijk dus.
                          Dan mik je er een paar liter water met pH6 en EC<1 door en zal ze dus inderdaad een paar dagen veel te nat staan.
                          Het is een laatste redmiddel dus, hiermee heb je kans dat het plantje alsnog het loodje legt.

Het spoelen waar je normaal ongeveer 2 weken voor de oogst mee begint is wat anders.
                          Dat doe je om een zo zuiver mogelijke smaak aan je wiet te krijgen, en minder hoestbuien.
                          10-14 Dagen voor het oogstmoment stop je dan met voeding toevoegen.
                          Je blijft de plant dus de normale hoeveelheid water geven tot de oogst.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Thanks QnQ!

Comment

Nice QnQ Het spoelen heeft het verbranden van het blad gestagneert. Neemt niet weg dat ik alsnog veel dood blad heb moeten wegknippen. Minder zonnepaneeltjes zal wel de oogst beinvloeden denk ik helaas

Heeft iemand misschien wat richtlijnen voor voeding ?

Ik gaf hem nu om de 2 dagen 200 ml Canna Terra Flores (1:200 verdund zoals aangegeven op de verpakking). Dit levert altijd al vrij donkergroen gekleurd blad op. Is donker blad al per definitie slecht ? Of: hoe donkerder hoe beter, zolang de puntjes maar niet verbranden? De verbrande bladpuntjes hadden sowieso alarmbellen moeten doen rinkelen maargoed.

Ow: en heeft iemand een tip om die verdraaide fruitvliegjes uit m'n kast te houden xD ?

Comment

200 ml terra flores? 200 ml water met 1 ml voeding dan toch? Donker blad is een goed teken. Verbrande puntjes mag nog net. Wanneer ik mijn planten overpotte naar batmix dan kregen ze ook bijna allemaal verbrande bladpunten.

Comment

Bezig...
                                X