Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

Korting op 420shop
    Na een mislukte kweek ga ik weer beginnen, mijn vorige kweek was niet goed gegaan de reden laten we in het midden.
    Daarom durf ik in de titel niet de soort wiet te vertellen
    Het begon al met het ontkiemen wat niet naar wens ging daarna nog een keer zaadje ontkiemt tot een plantje laten groeien,
    3cm maar 1 van de 2 strekte nogal waarna ik waarschijnlijk te snel heb verpot en te lomp.

Omdat ik dit nog een leuke hobby vindt laat ik me niet uit het groene veld slaan en start ik een nieuwe kweek met wat veranderingen.

De kast blijft dezelfde

breedte 80cm diepte 40cm hoogte 110cm

Oud Nieuw

Zaadjes greenhouse kaia kush - Greenhouse lemon skunk
    Verlichting 2x75w tneon - 2x 75w tneon
    Lucht invoer pc fan 98 m/3 - 98m/3 of 188m3 met de mogelijke om zachter te draaien
    Afzuiging pc fan 188m/3 - softbox 500m/3
    Regelaar adapter 3 tot 12 v - uniteck 2,5amp met temp regelaar
    Filter can flter 300m3 - het zelfde als het nodig is voor een grote wordt deze aangeschaft
    Kweek medium plagron batmix - Dutchvega bio-growmix
    Voeding groei geen - BioBizz bio grow
    Voeding bloei alga bloom - BioBizz bio bloom
    Voeding bloei stimulator geen - BioBizz Top- Max
    Voeding booster green sensation - BioBizz bio heaven
    Voeding wortel stimulator geen - BioBizz Root-Juice
    Potten 18L - 18L
    Hulpmiddel vochtmeter analoog - Blumat digital

Dat was de technische gedeelte zoals te zien aardig wat veranderingen.

Wat hebben we tot nu toe gedaan,
    Zoals altijd ontkiemt in keukenpapier op zaterdagavond 27september
    En gisteravond 30 sept zijn ze in de jiffy gezet en deze in de propagator het grote voordeel van jiffy
    is dat de wortels door het doekje gaat en makkelijke naar groter potten kunt gaan zonder de wortels te beschadigen.
    Ik denk wat bij mij de wortels waren beschadig bij mijn vorige kweek en daarom niet goed ging.

De zaadjes Ontkiemen
    IMG_0661.JPGIMG_0662.JPG

Hokje met de softbox fan regelaar
    IMG_0663.JPGIMG_0664.JPGIMG_0665.JPG

Voeding de bloom staat op zijn kop omdat deze kapot in de doos zat bij levering
    IMG_0677.JPG

Jiffy in de propagator

IMG_0678.JPGIMG_0679.JPG

Ik ga mijn groene vingers deze kweek beter laten werken.
    Nu maar wachten dat ze de kopjes laten ziet dan gaan ze meteen de kast is.

Re: Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

Succes maat ik volg je weer elke dag zoals gewoonlijk. Succes!

Comment

Succes Witpen ga je weer volgen, deze keer word het een knaller !

Comment

IMG_0681.JPG

De dames zusterlijke langs elkaar
        IMG_0684.JPG

De linker kwam een halve dag eerder op
        IMG_0682.JPG

De rechter
        IMG_0683.JPG

Tot dusver de update

Comment

in mijn ervaring groeien ze toch wel zon 2 a 3 weken nog door na het omzetten van de uren. het duurt ook altijd al even voordat de planten op deze verandering in de lichturen reageren.
          ben zelf het scroggen ook nog onder de knie aan t krijgen dus t is toch vooral gewoon proberen ik denk als je t scrognet half vol gegrowd hebt je m ook wel op 12/12 kan zetten en m nog prima vol krijgt.

ben benieuwd, volgens mij heb je een chill kastje gefixed

Comment

Oh ik wist niet dat het nog zo lang doorgroeide, maar als ik denk aan mijn vorige en eerste kweek was dat inderdaad zo daar was 1 eentje bij door de dak gegroei.
            Al ben ik pas net begonnen en als ik hem half vol hebga ik 12/12 zetten dan wordt mijn rekje mooi gevuld.
            En het is pas mijn eerste srog en 2 kweek in totaal eenmaal aan deze hobby begonnen wil je niet meer stoppen zo leuk vindt ik het.

Comment

Lekker vol scroggen dat rek van jou. Lekker het maximale uit die toppen halen jummie

Comment

Ik wil zeker een heel vol rekje met toppen, dat duurt nog even.
                Intussen heb ik een extra fan de hangt langs de lamp voor het verdelen van de warme en koude lucht en lucht tussen de plantjes.

De extra fan voor lucht verplaatsing

IMG_0699.JPG

De linker groeit super
                IMG_0696.JPG

De rechter begint ook te groeien loopt ongeveer 1 dag achter
                IMG_0697.JPG

Naast elkaar
                IMG_0698.JPG

Zoals te zien gaat het volgens mij prima

Comment

Als je het aan mij vraagt ook ga goed komen .

heb die van mij net ontkiemd en in de potjes gedaan ben benieuwd wanneer we iets gaan zien.

Comment

Update

Vandaag weer foto's gemaakt van mijn plantjes, wat opvalt 1 doet het beter dan de andere al loopt de kleinere 1 dag achter.
                    Gisteren de potjes gewogen en nu viel mij op dat dat de kleiner 20gram meer weegt dan de grotere, ook heb ik ze net gewogen
                    en ze 20gram/ml gedronken allebei.

Al zeggen meer foto's meer dan woorden dus ik ben benieuwd naar jullie mening.

Foto's van de kleinere
                    IMG_0715.JPGIMG_0712.JPGIMG_0710.JPG

De grote die het super doet

IMG_0704.JPGIMG_0703.JPG

Wat denken jullie van de kleine, meer water of juist minder. Of alleen water geven en root-juice en bio heaven blijven geven.
                    Of gaat het goed en vergelijke ik met de andere te veel.
                    Ook zit ik denken om naar grotere potten te gaan, naar de 18L of eerst bv 6,5 en dan naar de 18L.

Comment

ha witpen,

Nou je zou zeggen als de kleinere zwaarder is dan niet meer water geven als de andere zou zeggen laats ze het eerst maar opdrinken
                      misschien toch iets te veel gehad maar zeg dit niet als kenner he.

en overpoten in eerst een 6,5l pot lijkt me geen slecht idee voor je naar een 18l pot gaat
                      volgens mij heb ik gelezen dat het de wortel stimuleert om nog beter te groeien als je ze
                      meerdere keren verpot.

voorderest zien ze er goed uit naar mijn idee en geloof niet dat ze bij mij wel alle 3 net zo hoog worden hoor
                      de ene plant is de andere niet lijkt me.

s6 man

Comment

Ik ga inderdaad de kleine dikkert minder water geven.

Ik zat nog na te denken over de potten ik ga wel meteen naar de 18L dit omdat we gaan scroggen,
                        en niet zou weten hoe ga verpotten van als de takken in de scrog rek zit.

Comment

laat ze ff goed wortelen en zet ze dan in de grote potten (die 18L dus)
                          Als je te snel gaat verpotten heb je kans dat je jonge wortels gaat slopen
                          laat ze het liefst lekker droog staan, is ook makkelijk met verpotten zometeen en de wortels groeien dan een stuk harder

Comment

Ik laat de wortels uit de potje komen dan krijgen ze schoenmaat 18L
                            Anders sloop ik de wortels inderdaad zoals mijn vorige kweek.

Ook dacht ik dat ik niet veel water geef en ik wil ze liever te droog hebben dan te nat.
                            Maar een andere vraag als je ze droog overpot verlies je dan niet veel grond
                            We kijken straks wel weer hoe het gaat met de dames.

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte

Comment

als de kluit ietswat droog is krimpt de grond wat in en dan komt mits de plant volledig in de pot geworteld is heel makkelijk uit t potje.
                              ik knijp altijd ff zachtjes in t potje en dan valt t kluitje er zo uit als je m ondersteboven houd.
                              grondverlies heb je dan als t goed is niet, normaal gesproken gewoon een mooi blokje wortels/zand
                              ga zo door

Comment

Bezig...
                              X