Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

mongooltje (lol) ziet er wel wat beter uit maar de nieuwe blaadjes zijn nog niet al te best. ik heb ook 3 planten naast elkaar onder 2x75watt en het word toch vrij krapjes met zijn drietjes.

Comment

Het mongooltje is wel al wat bijgetrokken en zit sinds 4 dagen in de grotere pot wat beter gaat. Vandaag ga ik met groeivoeding starten misschien dat het beter wordt fingers crosed. 3 planten had ik mijn vorige kweek en dat gaat net maar toch 70 gram van afgehaald

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Daar zijn we weer met 4 foto's van de plantjes.

ik heb een vraagje wanneer toppen ik dacht van internode 7 naar 5 toe.

De grote
        IMG_0763.JPGIMG_0762.JPG

Het mongooltje die het weer beter doet maar loopt wel een stuk achter
        IMG_0761.JPGIMG_0760.JPG

Comment

ik top meestal bij ongeveer deze grootte, met een heel fijn scherp schaartje. van de 7e naar 5e internode kan ook.
          ik hou altijd aan 3 sets bladeren en dan op zen vroegst knippen.

mongooltje ziet er wel al beter uit. dat ie een beetje achter ligt komt wel goed.

Comment

Ik ga morgen een schaartje kopen dan ga ik beginnen met toppen. In ieder geval de grotere. En het mongooltje doet het veel beter in haar nieuwe schoenen.

Hoe vaak top je meestal meer dan 1 keer?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

je kan in de groeifase blijven toppen hoevaak je topt bepaal je zelf.

ik knip t liefst zo min mogelijk bladmassa weg dan gaat de plant ook niet over de zeik
              Meestal top ik dus zo vroeg mogelijk, dan knip je alleen maar een klein flufje weg.

heb je ook al over fimmen gelezen?
              Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
              Last edited by Hungry_Beaver; 17 October 2014, 16:01.

Comment

Ik had dat al eens gelezen zelf een paar keer.
                Maar ik denk dat ik bij deze run toch ga toppen dat, en als ik het niet goed doe is het vanzelf fimmen .

Wel weer bedankt dat je het linkje hebt gegeven deze staat nu in favorieten zal ik nog vaak nodig hebben.
                Vanavond ga ik ze toppen of morgen dan kunnen ze herstellen in het donker

Comment

Gisteren de grootse plant getopt, nu afwachten dat de plant haar nieuwe takken gaat aanmaken.
                  Al heb ik niet veel te vertellen wel dat de tensiometer rond de 170mbar blijft
                  ik per dag 250ml water geef en de mbar niet echt wil zakken zal ik meer water moeten geven?

Foto's

de kleine aka mongooltje
                  IMG_0768.JPGIMG_0767.JPG

De grote
                  IMG_0766.JPGIMG_0765.JPG

Comment

Het mongooltje is wel terug mooi recht gekomen! Die groei Achterstand komt wel goed!

Sent from my C2105 using Tapatalk
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

die mongool maakt aan 1 kan 2 sets fanleaves en aan de andere 1? of dat ie een 6 of 8 vingerig blad gaat maken ofzo.
                      Kijk er op t moment hoe dan ook erg heel raar tegenaan maar kan ook aan mij liggen

die andere is prima getopt. je zal de 2 resterende okselscheuten snel genoeg zien groeien weer

over die tensiometer weet ik verder niks maar elke dag 250ml klinkt als best veel, maar wel 1 ding; moet je niet juist minder water geven als de waarde omlaag moet?

keep it up ^^

p.s. op foto in bijlage ook een mongolenblad, in plaats van 2 x drie-vingerige blaadjes kwam alleen een keer dat lol, daarna stopte ze met groeien.
                      Attached Files

Comment

zien der goed uit witpen en 250ml lijkt me ook erg veel zou wat minder water geven ook.

maarja ze zien er wel best uit voorderest.

keep it up

@ hoeveel dagen zijn de dames bij jou vanaf dat je het zaadje ontkiemd had ?

Comment

27 september begonnen met ontkiemen 3 okt zijn de plantjes zichtbaar.

De plantjes zijn dus staan nu 17 dagen in de kast.

Ik denk dat 250ml aardig veel is maar het zijn wel 18L potten en veel wortels.

Al met al gaat het goed, wel duur het groeien langer met t neon verlichting.

Comment

gaf zelf ook zoiets alleen niet elke dag, weet niet of je wat teveel geeft hoor verder. de plantjes zien er gewoon mooi groen uit.
                            was meer even aan t vergelijken met mijn eigen kweek ofzo omdat ik "niks" van tensiometers weet.
                            vandaar ook dat ik me afvroeg of de waarde op de meter niet naar beneden gaat door minder water te geven, opdat je vroeg of je nog wat extra zou moeten geven.

maar goed, ik zou kwa water iig vooralsnog niks extra geven, als je gewoon blijft doen wat je nu doet gaan ze goed. (niks veranderen dus)
                            dus zolang je planten er goed uitzien zou ik me niet al te druk maken om wat t metertje zegt.

ze zullen deze week wel flink gaan knallen verwacht ik zo, gaan ze vanzelf meer verdampen naarmate ze groeien/meer bladmassa krijgen.

keep it up ^^

Comment

Ok ben jij een dag of 6,7 zoiets verder als mij. Ik geef ze nu 50 ml per dag maar ze staan bij mij nog in de 1,5 l potjes
                              ik gebruik ook een weegschaaltje om me potten te wegen voor ik water geef zo kun je een redelijke indicatie krijgen wat ze ongeveer drinken ,misschien ideetje voor je? vul je eenzelfde 18l pot met aarde stamp het wat aan dan heb je het gewicht van een droge 18l pot,weeg je je dames ook weet je zo ongeveer hoeveel water ze nog bij zich heeft.

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

Hungry_beaver,

Ik ga vandaag de planten minder geven al moet ik zeggen dat bij de grote planten de bladeren soms wat slapper zijn.
                                De meter probeer ik te begrijpen samen met de analoge moet het wel goed komen.

fdordt,

Ik inderdaaad iets eerder begonnen dan jij, het was bijna gelijk als je de zaadjes optijd gekregen had.

Het wegen is niet makkelijke met zo grote potten, ik moet de tensiometer beter leren begrijpen ik meet nu met de digitale,
                                en een analoge die ik bij de vorige kweek gebruikte.

Al gaat het niet slecht de mongooltje is veel beter geworden dan ik dacht en de grotere doet het ook goed zoals hungry_beaver opviel zijn de mooi groen.

Comment

Bezig...
                                X