Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Witpen's nieuwe kweek scrog 2x 75watt

1m2 is 1m x 1m niet 1,2 x 0,8
    je zult voor deze maat een aparte kap moeten nemen om het optimaal te belichten
    een 600 w belicht 1,2 x 1,2 met een diepstraalkap lever je wat in dus word het 1x1 wat dus beter overeenkomt met 1,2x 0,8 met als voordeel een diepere straling
    een 600 watter in de zomer word lastig met 500m3 afzuiging
    maar nu draait mijn lamp op 660 W en mn afzuiger 800m3 draait op z,n zachtste gedimde stand het is ook maar net hoe warm je hokje staat natuurlijk
    ik denk dat ik nu net m,n 800m3 wel 2 lampen kan ophangen
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Maar ik zag dat de 600watt van gavita kan dimmen naar 300w maar is het dan niet slecht om daar een bv een hele kweek op te laten staan.
      Dat kan, en is niet slecht, je hebt dan alleen een Gavita 600W enhanced lamp nodig.
      Als je dimt zul je wel de lamp moeten laten zakken, waardoor het belichte oppervlak kleiner wordt.
      Op 400W zou dat wel moeten kunnen op 120x80cm. Kun je halverwege de bloei boosten naar 600W
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Super dat je de hele kweek een lage wattage kunt draaien, ik heb dan besloten om een voor een 600watt ga.

Maar dan de volgende stap een IR gavita ik heb er veel overgelezen en zie daar veel voordelen aan zoals minder warmte en de reflector blijft schoon.
        Of een kap maar daar is ook zoveel keuze in en dacht aan een adjust a wing of een gavita 600 triple reflector deze kan ook diepte straling zoals
        AudioSystemRolla over had.

Ik heb wel besloten om het betere spul te kopen bij mijn vorige kast heb ik de kast denk ik wel het dubbele uitgegeven.

Comment

Die met interne reflector zijn wel 2x zo duur als een gewone enhanced lamp.
          Er zijn voor die ir lampen trouwens speciale reflectortjes.
          Het zijn meer beschermkapjes, omdat je het van de interne reflector in de lamp moet hebben.
          Een adjust of gewone kap zal niks doen, omdat er geen licht op komt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik zie net dat ik het verkeerd heb geschreven

het wordt een set IR met ballast600w , beschermkap en lamp IR 600w
            Of een set met 600watt ballast, enhanched lamp en dan een reflector,
            maar welke reflector dan dat weet ik nog niet of een gavita triple star 600, adjust a wing of iets anders.

Nog een ander voor het groeien wat kan ik dan het beste doen.
            Een van deze lamp of .......

Comment

Bezig...
            X