Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste binnenkweek: Sweet Tooth Auto onder 2x 55W PL-L

Tsja, dat is nu het probleem met autoflowers. Die heeft wat problemen gehaad in het begin, daardoor wat achterstand opgelopen. Een reguliere plant sleur je daar door en geef je twee weken extra groei. Een autoflower gaat bloeien wanneer je het eigenlijk nog niet wil. Afbloeien en opnieuw beginnen met reguliere.

Comment

Keuze voor autoflower was omdat het een overschotje was van buitenpoging en ook omdat ik meer dan 12 u licht wou geven ivm temperatuur. Volgende kweek wordt Starryder en dan ga ik nog eens zaad aanschaffen, Durban Poison en NL tenzij ik me bedenk.

Comment

Vandaag zijn we week 7. Het gaat helemaal niet zo goed, de overbemesting begint zijn tol te eisen, dat zie je aan de bladeren. Nochtans niet bijgemest. Vreemd dat het in het begin ook niet mis ging, tot voor kort zag het er allemaal OK uit. Er zijn al wat draadjes aan het verbruinen, ik denk dat we toch langzaam de eindfase ingaan. Volgens Seedfinderweek7.jpg

Geweldig veel stoned ga ik er niet van worden. Ik vraag me zelfs af of ik 10 gram ga halen
        Nu, de kop is er (bijna) af, ik leer van mijn fouten (denk ik).

Volgende maal:
        -HPS lamp: temperatuur is not an issue
        -photoperiodische soorten: ik had schrik dat mijn zaden te oud gingen worden, daarmee dat ik een autoflower had genomen, maar ik ga het er toch op wagen in het late voorjaar.
        -grond: toch maar beter iets uit de growshop en aangezien ik geen zin heb om te zeulen, misschien kokosbriketten?
        -meststof: beter ook uit de growshop ipv de organische stoffen uit de Aveve
        -geen turfpotjes meer. Met een niet-autoflower hoef ik ook geen schrik te hebben voor overpotten.

Als ik nog zaken verkeerd gedaan hebt: laat maar weten.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oh ja, ivm met die te koude temperatuur: best ook einde zomer of begin lente beginnen...

Comment

Goede zaden worden niet oud. Zou je gemakkelijk enkele jaren moeten kunnen bewaren.
          Kokos? Heb je geen buffer he. Ik zou toch maar beginnen op aarde.

Ik heb de flesvoeding van aveve is getest. Voor groene planten stond er op. Werkte perfect.

Comment

Week 8.

Heel veel pistils zijn al bruin, vooral bovenaan. Ik geef enkel water. Als je de foto's ziet denk ik dat dit miniplantje al bijna klaar is. Ik denk dat ik vrijdag haar bij haar voetjes ga ophangen.

week81.jpgweek82.jpg

Comment

Ik zou ze nog effe laten staan, die calyxen kunnen nog wel dikker
              En verder naar de trichomen kijken met een microscoop om het juiste moment te bepalen.
              De kleur van de pistels zegt niet zoveel

Comment

Vandaag zijn we week 9.

Erg gezond ziet ze er niet meer uit, maar inderdaad, ze is nog wat bijgekomen. Hoe lang zouden jullie haar nog laten staan? Microscoop heb ik niet, 't zal dus met de natte vingers worden.

Uiteraard enkel afgezuurd water, voor de rest niets.

week9.jpg

Comment

een foto in het donker met de top wat beter in beeld zien we wat meer op.
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

U vraagt, ik draai. Dit was het donkerste dat ik kon gaan, nog meer in de schaduw was altijd wazig. De eerste twee foto's zijn met zonlicht (boven en onder) (binnen genomen) en de laatste uit het directe zonlicht.

92.jpgweek91.jpgweek93.jpg

Comment

die ziet er wel al vrij klaar uit.
                      volgens dat ik kan zien zijn ook de trich milky dus inprincipe kan je oogsten
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bedankt. Ik vermoedde het wel, maar als je geen ervaring hebt... Wordt misschien nog een groene kerst.

Comment

Voila, madame hangt lekker te drogen.Ik heb de wortels even opgegraven en inderaad: die zaten hoofdzakelijk ter hoogte van het turfpotje. Nu ben ik zeker dat dit soort turfpotjes, zeker bij autoflowers, te mijden zijn en feitelijk mijn erg kleine plant hebben mee veroorzaakt. Binnen enkele dagen eens wegen als het droog is. Ik schat tien gram.

Comment

leuk kersboompje

Comment

Ik heb even de weegschaal boven gehaald vandaag. 11 gram, wat een fantastische 0,1 gram per Watt oplevert. Tadaaa! Juchheidi heida.

Het was een leerzame eerste kweek, ik ben ervan overtuigd dat het bij de tweede keer wel beter zal gaan. Eerlijk gezegd had ik toch stiekem op 55 gram gehoopt, maar had toch ook al heel tevreden geweest met 20-30 gram. Mislukt zou ik het zeker niet noemen, uiteindelijk is het de eerste keer en heb ik iets over gehouden, de plant is niet dood gegaan. Een echt succes kan je het wel niet noemen.

Bij deze valt het mij enorm op hoe slecht de kwaliteit was van wiet die ik vroeger via via kocht. Ik heb daar nooit zoveel kristallen op gezien als op deze eigen gekweekte wiet. Ik ben dus heel blij met deze ervaring en kan niet wachten om eens te roken, dat zal wel niet voor de eerste dagen zijn wegens omstandigheden.

Comment

tja op spaarlampen haal je niet veel gewicht, maar als je t goed doet is de kwaliteit aangenaam
                                dat je de helft van je wattage verwacht vind ik al heel wat.

mijn streven met 64 watt zou 20 gram worden, wat ik na meerdere kweken met 1 en dezelfde soort wou gaan bereiken.
                                uiteindelijk veranderen plannen maar je halve gram per watt is ambitieus, hoe dan ook ik gun t je van harte.

laat de oogst smaken! er is toch niks lekkerder dan je eigen gewassen consumeren of ze nu psychadelic zijn of niet.

Comment

Bezig...
                                X