Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Ziet er mooi uit hungry_beaver,

Wat gaaf zeg dat je zelf de voeding maakt, dat is voor mij als leek wel wat acradabra.

Ze zullen het niet verkeerd vinden.

Comment

nouja het zijn gewoon verschillende emmers, sommige met name mineralen en sporenelementen. en sommige meststoffen ( n p k )
      het is slow release dus de voeding komt langzaam vrij. (een uitzondering is bloedmeel en moet spaarzaam mee omgegaan worden)
      het is wat spelen met de verhoudingen zodra je meerdere emmertjes hebt ik ben ze over de jaren rustig aan aan t kopen waardoor ik nu eigenlijk alles van tevoren in de grond kan stoppen wat planten nodig hebben.
      nu alleen de optimale verhouding zoeken.

maar thanx, ze l;ijken het idd wel te waarderen

plagron verkoopt ook supermix tegenwoordig, om zelf door de aarde te mengen, hier zitten een boel zaken die ik gebruik ook in.
      deze ga ik zelf ook een keer halen om te testen tegenover mijn eigen mix

bio supermix.

toepassingComplete meststof voor een rijk bodemleven.
      kenmerkenBevat alle meststoffen in de optimale verhouding
      Stimuleert het bodemleven
      Verhoogt de weerstand

samenstellingVerenmeel, beendermeel, Guano Peru, natuurfosfaat, maerl, bentoniet, bazalt, zeewiermeel, lavameel. Oplossing van organische NPK-meststoffen (1-2-0). 1,2% stikstof totaal (N) waarvan 1,2% organische gebonden stikstof, 1,6% in water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5), 0,35% in water oplosbaar kaliumoxide (K2O).
      gebruiksaanwijzingVolle grond: 1 liter per 10 - 20 m2.
      Potgrond: 25 - 50 liter per 1.000 liter potgrond.

verpakkingPot van 1 liter
      Emmer van 5 liter
      Zak van 25 liter
      Last edited by Hungry_Beaver; 13 December 2014, 14:48. Reden: plagron bio supermix details

Comment

niet veel verschil maar ik was weer even aan t prutsen en dan maak ik toch weer ff een paar foto's.
        PC140572.jpgPC140574.jpgPC140575.jpg
        chill plantje die rechtse. man? autoflower?

ff afwachten..

ook wel aan t blad te zien dat ze een klein shockje kregen van de nieuwe bodem
        vrij veel stikstof al voor zo'n kleintjes, of die bloeivoeding die ze per ongeluk kregen.. lol
        maar gaat lekker, groeien ze nu wel overheen.
        Last edited by Hungry_Beaver; 14 December 2014, 12:37.

Comment

PC160581.jpg PC160583.jpg PC160584.jpg PC160585.jpg
          de kronkels in de oudere bladeren duiden op stikstof overvloed voor de mensen die dat nog niet wisten.
          misvormd, konkelend, donker en in ergere gevallen blauwig dof blad met verbrande punten.

deze grond was weken vantevoren gemengd en dat maakte weinig verschil, zal toch de overgang in bodem zijn na het verpotten.
          ga mijn mix er niet voor aanpassen in elk geval
          Last edited by Hungry_Beaver; 16 December 2014, 19:49.

Comment

ze gaan goed,
            doe zo verder.

thugz
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

cheers, ben blij dat ze zo gedrongen blijven, nog een paar internodes en dan wellicht de eerste voorbloei

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

PC160596.jpg
              het veldje redelijk op de pic gekregen
              gaat wel oke, beestjes baren me geen directe zorgen meer.
              Lieveheersbeestlarves zijn ook weer besteld, dus heb altijd nog iets achter de hand.

Comment

goed bezig !!!!!!

Comment

Thanx zag net dat jou plantjes ook erg productief zijn geweest afgelopen week!

Comment

Zeker ja gaan lekker vind alleen dat ze wat te geel zijn al ze moeten nog 3wk zit net in wk6

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

dat is niet erg, laat ze de bladeren maar leegtrekken, de plant mag langzaam aan een keer doodgaan straks, je bent er bijna

Comment

Je hebt pas ruim 2 weekjes bloei, zou die nog wel een paar weken goed voeding geven.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

klopt, ik ben pas net begonnen met rustig aan wat bijvoeden.
                          was al bang dat t wellicht onduidelijkheden kon gaan veroorzaken, Post #38 #39 en #40 gingen even over fcdordts plantjes.

Ik denk dat ze nog wel 2 maandjes zullen staan, de church's zijn pas net in de bloei, die ene ruderalis en de widow tel ik inderdaad vanaf ongeveer 1 december dus kunnen nooit voor half/eind januari klaar zijn.
                          hierna heb ik hopelijk wat verschillend stuifmeel verzameld van en of meer van de 3 rudy's en kan ik met de andere soortjes aan de slag

gaat hard! rudy 4 en 5 waren vanmiddag bijna even groot.
                          PC170598.jpg
                          Last edited by Hungry_Beaver; 17 December 2014, 00:39.

Comment

hmm erg verleidelijk om het volgende te gaan proberen
                            PC170606.jpg

kwa hoogte icm een cooltube kan ik er denk ik wel een 100 watt hps instoppen?
                            binnenhoogte tot het glas is dan altijd nog wel meer dan 40cm, zeg 45 cm en daar moet de pot dan wel nog vanaf.

krap maar wel te doen?

Comment

'n Cooltube past daar niet in.
                              Die is 15cm doorsnee en 50cm lang.

Bouw er 12 HD's in, zet er FreeNas op en voila..
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

125mm zijn er ook, 49cm lang
                                daarnaast bestaat de mogelijkheid er zelf een te maken.

maar die kan niet had ik wel verwacht

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

weet al redelijk hoe ik het ga maken, zal daarna een kwestie van proberen zijn en temperaturen monitoren.
                                Lamp en vsa zijn besteld 150 watt, relais etc komt na de testperiode als ik het systeem ook daadwerkelijk in gebruik ga nemen.

mocht t niet werken bestel ik alsnog een cooltube van 125mm, of een zwakker wattage lamp en vsa.
                                maar goed, niet op de zaken vooruit lopen.
                                Last edited by Hungry_Beaver; 17 December 2014, 13:40.

Comment

Bezig...
                                X