Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

goed, naar de aktion geweest en wat supplys gehaald.

4 fotolijstjes voor de glasplaatjes, hoop dat dit niet perse tempered glass hoeft te zijn als mijn fans genoeg lucht verplaatsen. anders merken we t wel weer vanzelf lol.
    aluminium tape
    tie wraps
    witte lakverf voor de "lampenkap"
    een kwast
    en van die metalen hoekjes, om te verstevigen etc, weet niet hoe ze heten.

t bovenste gedeelte van de kast word de kap, vlak onder de lamp sluiten we af met glasplaatjes. er komt 1 intake fan waarschijnlijk en ook minimaal een uitgang fan op de "tube".
    de intake fan komt in het kastje zelf dus ergens bij de fitting, de uitgang komt achter, waarschijnlijk op de 2 bovenste fans die al uitgang zijn, of ik maak extra exhausts en er komen 2 x 8cm fans bij, maar dit kan pas tijdens de testfase gebeuren. meer details kan ik pas verzinnen en geven als ik de rest van de spullen in mijn handen heb gehad

2e optie is een literse glazen sapfles van ah ofzo, de bodem eraf frezen en er een hittebestendige 8cm slang aan te maken die naar de afzuiging gaat, maar bovenstaande lijkt me verstandiger en veel makkelijker.
    de fles zou dan bevestigd worden door deze op de dop te schroeven die onder de e40 fitting gemonteerd zit. dit zou echter betekenen dat de fitting door de hals van de fles moet passen en dat kon al tegen gaan vallen.
    zoals gezegd heb de fitting nog niet in de handen gehad, mocht dit niet passen kan er namelijk nog van 2 conservenpotten gebruik worden gemaakt. maar ik krijg die kutlamp er wel in zonder de stealth essentie op te fokken. (een originele cooltube gaat achter 10cm uitsteken en vzou dit dusdanig verpesten.

PC170606.jpg

blij dat kan ik niet er bij mij niet ingaat ik vind dingen die niet kunnen oplossen veel te leuk.
    challenge accepted
    Last edited by Hungry_Beaver; 17 December 2014, 17:53. Reden: visueel materiaal

Comment

Nog een paar foto's van de niet meer zo kleine kleintjes:
      PC180628.jpgPC180629.jpgPC180630.jpgPC180631.jpg
      Ze hebben het erg naar hun zin..
      Vraag me alleen af hoelang ik ze op 24 uur moet laten.
      Ik wil wel weten of er autoflowers tussen zitten voordat/als ik naar 12 uur ga, maar misschien al naar 18 uur licht gaan..
      wat is wijsheid..

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

heb zojuist de 150 watt lamp aangesloten (veilig etc)
          ff kijken wat de temperatuur gaat doen, heb verder nog niet alle aanpassingen uitgevoerd.

er zit nu een groei lamp in dus ik neem aan dat ik op 24 uur de set gewoon in gebruik kan nemen? er zit dus nog geen klokje tussen.

PC180633.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

de temperatuur ligt nu rond de 30 graden, deze zal dus nog wel wat omlaag moeten, morgen eens rustig aan verder prutsen.

Heb de andere plantjes ook weer onder de lampen staan, deze bloeien nu dus onder de 48 watt in de ladekast af.
          PC180641.jpgPC180640.jpgPC180642.jpg

zal de volgende keer wat meer aandacht aan de fotos spenderen, ben nu wat afgemat.

greetz

nog een paar foto's van de improved cooling en de plantjes nu de blaadjes wat recht staan enzo.
          PC180634.jpgPC180635.jpg
          deze blaast naar binnen langs de lamp af.

t stekje is ook gaan groeien intussen trouwens.
          PC180643.jpgPC180644.jpg
          Last edited by Hungry_Beaver; 18 December 2014, 19:31.

Comment

goed, het testen met de glasplaatjes is begonnen.
            slechts een paar graden temperatuurdaling is voldoende voor nu. Heb namelijk ook nog wel andere plannen dan knutselen dit weekend

PC190649.jpgPC190651.jpgPC190650.jpg

temperatuur na deze aanpassing 26 graden. fantastisch!
            binnenkort wat mooier afwerken nog maar dit gaat m wel worden

Greetz

de uiiteindelijke temperatuur blijkt op 29 graden te liggen dus toch nog aan de hoge kant.
            wel absoluut een goede verbetering ten opzichte van gisteren. toen zat ik uiteindelijk op de 31.6 graden...

de oplossing is wellicht nog 1 fan toe te voegen in de voorkant voor extra koele lucht intake.
            ik verwacht daarmee dan wel nog 1 a 2 graden eraf te krijgen en dat zou me een acceptabele temperatuur opleveren

en dan nog een paar foto's van de bloei in het ladekastje.
            PC190655.jpg
            linkse gedeelte is nu ongeveer bij kwa lengte, alles zit nu op 1 hoogte

PC190657.jpg
            Linkse helft

PC190656.jpg
            Rechtse helft (voornamelijk de widow in beeld)
            Last edited by Hungry_Beaver; 19 December 2014, 21:56. Reden: temp update

Comment

nogmaals gaan kijken, blijf t verwonderingswaardig dat t zoveel in de temperatuur scheelt oppeens!
              Last edited by Hungry_Beaver; 19 December 2014, 23:00.

Comment

Geniet er maar van in mijn geval is het zo op .
                ik denk dat ik ook ga curen met 10gr ofzo om het te proberen ook,ben toch wel benieuwd hoeveel het scheelt kwa smaak en beleving.
                En super dat je temp nu in orde is ga zo door :thumbup:

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

tis dat ik nog buitenwiet heb anders was die church long gone

Comment

Ja moet ik ook echt gaan doen aankomend seizoen , ga met me kastje ook nooit me verbruik eraf halen .
                    Zou het niet in kunnen schatten hoeveel het word maar als het 50gr is mag ik al heeeeeeel blij zijn denk ik.

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

ach, je mag met elke gram blij zijn, onder die glazen buisjes
                      maar als je plek hebt/weet ergens buiten, of je mag bij iemand neerzetten, dan kun je die meepakken.

persoonlijk zou ik t liefst in een kas kweken, de natuur benutten maar toch enigzins wat kunnen regelen.

Comment

plantjes zien er gezond uit zo te zien .
                        die glasplaat is wel iets nieuw voor mij
                        Kan de plant eigenlijk verbranden als deze te dicht onder het glas staat?

Grts

Comment

heb t niet geprobeerd maar je kan t glas gewoon aanraken lijkt me.
                          zou kunnen dat ik hotspots krijg omdat t glas niet uit 1 stuk is maar ik weet t niet..

ter info.
                          alle handelingen die ik in t hok verricht heb ik men zonnebril op.
                          ik vind t geen prettig licht, fijn dat de planten t waarderen. maar mh licht is verder niet geschikt voor een zonnebad.

ff dit erbij, als je geen engels kent.. Hahahaha

Metal Halide lighting is a type of High Intensity Discharge (HID) lighting. Other types of HID are Mercury Vapour, High Pressure Sodium and Low Pressure Sodium. All HID lamps work on the same principle, that of causing an arc across a gas or vapour and using the gas or vapour as a conductor, the same way incandescent lamps use a tungsten filament as its conductor.
                          Prior to the Metal Halide Lighting system most HID type lighting was used outdoors. This is due to ballast noise and the ill effect this type of light has on colour. The Metal Halide has reduced the excessive noise and has improved on the colour effect, especially at the red end of the spectrum. With these improvements, Metal Halide is being used more and more for indoor applications including gymnasiums and in low ceiling warehouses. However, Metal Halide is not without its problems, specifically extreme heat and the possible emission of ultraviolet rays. These two faults have proven to be a Health and Safety concern for workers. When fully lit, the Metal Halide lamp will reach a temperature of 2000 degrees Fahrenheit and operates at a vapour pressure between 70 and 90 pounds per square inch. Normal use of Metal Halide lighting requires that they are very rarely, if ever shut off. The constant heat takes its toll on the glass of the inner and outer cone, causing them to deteriorate and possibly break.

When the lamps break, extremely hot fragments will fall to the ground, possibly landing on workers or combustible materials. Millions of dollars in property have been lost because of the fires caused by Metal Halide lighting, but more importantly there have been serious burns/injuries to workers. (Saskatchewan, 2004)

Another danger of these lamps is the possibility of the leakage of Ultraviolet Rays. Again, after long use and the deterioration of the inner cone, the lamp may develop cracks. Ultraviolet rays can leak through these cracks. For workers, the danger is that the rays can cause burns (similar to a sunburn) or skin irritation, when exposed over a period of time. Another area of concern are the workers' eyes. The contact of the ultraviolet rays with the eyes over a period of time could be compared to that of a welding flash, however, is not as intense but equally damaging and painful. The dangers of this method of lighting can be reduced by regular replacement and maintenance. One method of maintenance is to shut the lamps down once a week for fifteen minutes. This will allow the lamp to cool. If it is damaged or deteriorated, the lamp is less likely to re-light.
                          Caution
                          Metal Halide lamps have an extended re-light time.
                          Please use caution when inspecting these lamps.

samengevat kan mh licht kankerverwekkend zijn. en fel licht fucks up the eyes. proper usage of brain is advised.
                          niet dat mensen denken dat t allemaal plug en play is zonder verder risico. dergelijke gezondheidsrisico's mogen wat mij betreft best wat meer geadverteerd worden. ga er vanuit dat veel mensen er vaak niet bij stil staan, misschien onterecht, misschien niet
                          Last edited by Hungry_Beaver; 20 December 2014, 10:16. Reden: mh lampjes geen speelgoed dus ;)

Comment

temperatuur 28 graden. yay!

een blad is wat vernacheld, geen idee waarom. zal ik wel weer geweest zijn met t een of ander.
                            PC200659.jpgPC200660.jpg
                            verder gaan ze wel prima, die achterste rudy gaat wat minder dan de voorste 2 maar vooralsnog blijft ze gewoon staan.
                            het extra luchtgat etc hou ik nog even in het achterhoofd, vooralsnog ben ik nog altijd content met de huidige temperatuur
                            Last edited by Hungry_Beaver; 20 December 2014, 09:05.

Comment

Weer wat ontwikkeling te zien in t bloeikastje, adolescente topjes die langzaam maar zeker weer wat verder uitbreiden.
                              PC210666.jpgPC210665.jpg

de oude reflector uit de pc gaat het ladekastje in een dezer dagen, misschien nog wat aan passen maar dan krijgen ze weer wat extra lumen.
                              48watt is anders wel een beetje slapjes voor de bloei en de lichtverdeling kan ook niet zo, dit kastje bied iets meer ruimte dus wellicht kan ik er 4 x 24 watt naast elkaar in stoppen en zo het hele rekje in de toekomst met 4 sterke spaarlampen wel belichten.

daarnaast heb ik een relais besteld en een bloeilamp, een budget ding maar voor deze run eens ff kijken wattie doet.. merk was superlight dacht ik, is ook nog een exra rode lamp van maar daar ga ik niet aan beginnen, na deze ronde eens wat verdiepen in de beste keuze, de superlicht was goedkoop om nu mee te starten in elk geval.

Comment

Reflector van de ladekast zit erin momenteel 3 x 24 watt erboven, kan nog een e14 lamp bij aan de zijkant die voorheen slecht belicht werd.
                                de laatste gebruik ik nu niet omdat daar niks groeit

De HPS pc:
                                de rudys doen het goed, ik hoop snel wat bloei te zien dan weet ik waat ik sta, moet namelijk de 2 mooiste gaan selecteren maar daarnaast wil ik als t kan het geslacht weten
                                de voorste 2 plantjes zijn het mooiste, hier wil ik mee verder. gaat hard met zon lamp ten opzichte van spaarlampen.
                                PC230671.jpg

de achterste heeft al vanaf het begin een mindere start, al is het ook geen verkeerd plantje is deze voor mij niet zo geschikt om mee te gaan kruisen mocht er een man bijzitten.
                                misschien kan ik deze nog in de scrog in de ladekast op t lege plekje erbij frotten
                                ziet er verder ook niet uit als 90% indica.
                                PC230677.jpg

het verpoten moet eigenlijk snel genoeg gebeuren zodat ze nog wat baat gaan hebben, ze zullen nu wel ongeveer rootbound zijn gok ik.
                                volgens mij gebeurd er wel bijna wat..
                                PC230673.jpgPC230676.jpg

lets wait and see,
                                greetz

Last edited by Hungry_Beaver; 23 December 2014, 12:00.

Comment

Bezig...
                                X