Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
die watergiftes met die guano thee slurpen ze wel lkkr weg. Lijken ze het goed op te doen maar toch gisteren even alleen water gegeven.
moet nu bijna dagelijks water geven met deze kleine kluitjes.
Ik wou daarnaast vandaag het schakelbordje fixen maar de bezorgdienst is druk deze dagen denk ik met de pakketjes, hij is laat
Gisteren kwamen ook al in de avond de zaadjes van oaseeds, de zaden die ik wou hebben waren daar het goedkoopste
al is t een spaanse shop toch vrij snel in huis, en een gratis dinafem critical+ auto zaadje (ik neem dan maar aan v1.0)
ik weet dat t vroeg donker is maar ben echt gewend dat de pakjes bij daglicht komen haha
En alvast de schakelklok uitgevogeld, had een tijdje terug mooie digitale gevonden bij de aldi. 2 meegenomen deze onthouden de settings bij stroomstoringen .
alvast eentje ingesteld dus we zijn bijna klaar voor een eventueel ander lichtschema ,!..!
edit,
heb ze nog ff gedraaid. krijgt alles meer licht.
de glasplaatjes waren op de kleinste plant gevallen. PC230009.jpg
dus t komt erop neer dat ik de plaatjes vast moet lijmen, maar dan verlijm ik liever een beter kwaliteit stuk glas, wat ik nu niet wil kopen.
ik liet t glas weg en de temperatuur steeg, t glas zit er weer in. zal er wat permanents voor moeten regelen ...
Last edited by Hungry_Beaver; 23 December 2014, 23:18.
Reden: foto vergessen
Heb ze vannacht nog verpot, beetje beschonken op dat moment maar ze leven nog nu verwacht ik natuurlijk wel dat ze zo dankbaar zijn dat ze meteen gaan bloeien. PC240011.jpg
De grond had ik gemixed met een flinke hand guano en wat lavameel en zeewiermeel. tijdens t mengen de laatste liter thee er nog bij gegooid om t bodemleven te kickstarten
vrij diep in de potten gezet. en daarom voor de rechtse pot een hoger model gekozen
aarde vullen we later weer aan, heb niks aangedrukt omdat de bodem vrij vochtig was door de thee.
Rudy 5 heb ik bij de andere planten erbij gefrot op t lege plekje in de ladekast.
Net ook nog even een slokje water met aptus startbooster gegeven.
deze gaat nu dus op 12/12 meedraaien onder 81watt in de ladekast. vanavond ff kijken hoe ze erbij staat. maak nog wel een foto.
verwacht dat deze er niet lang in blijft staan, was ook echt een mini stekje dus duurde enorm lang voor ie op gang kwam.
heb m nu weer in een appart potje gezet, bij t steeltje gepakt en uit de grond getrokken dus. word een aardige bonsai als ik m zo blijf behandelen.
plantjes hebben wel last van de nieuwe bodem, de linkse heeft wat gele puntjes.
ik vond de verhouding van plagron mbt de batguano al hoog, heb natuurlijk wel extra die thee erbij geketst etc maar toch.
hoe dan ook krijgen ze nu toch alleen nog maar water dus komt wel in orde. PC250020.jpgPC250017.jpg
PC250018.jpgPC250015.jpg
zou het nu nut hebben een weekje of 2 af te zuren? (met citroenzuur wel te verstaan)
edit.
Grote emmer kraanwater klaargemaakt ph 6.1
geef ze straks nog een goede scheut en dan kijk ik pas van t weekend weer.
het relais is zo goed als aangesloten, moet alleen de eerste donkerperiode nog in gaan plannen. dus de ballast kan ik er nog niet op aansluiten. PC250032.jpgPC250035.jpg
fijne kerst allemaal ^^
Last edited by Hungry_Beaver; 25 December 2014, 19:32.
Reden: update
Ff kleine update, de plantjes in de pc kast zijn vrij hard gegaan, de gele bladpunten zijn niet echt meer erger geworden.
De rest van het nieuwe blad kleurt al wat donkerder dus de aardkluit is waarschijnlijk wel gestabiliseerd.
verder heb ik met wat binddraad de plantjes naar beneden toegestuurd. en hebben de plantjes nu hun eerste slaapje. Ik heb besloten om ze maar op 12 12 te zetten, anders gaat t nooit meer passen.
vanmorgen om 7 uur de stekker eraf gehaald en de ballast na af te laten koelen aan het relais aangesloten.
vanavond om 7 uur gaat de lamp dus weer aan als het goed is. (werkte zoals verwacht, de lampen gingen netjes om 7 uur aan).
heb 3 bijna lieveheersbeestjes in de ladekast geintroduceerd.
zitten nog wel enkele beestjes aan de sporen te zien. ben benieuwd hoelang de lieveheersbeestjes het gaan overleven in het kastje.
Mijn ervaring is dat zodra ze kunnen vliegen ze m smeren of zichzelf vermoorden door op domme plaatsen te gaan zitten
een andere optie waar ik op hoop is dat ze gaan paren en eieren gaan leggen. bladeren met eieren kan ik immers weer naar mijn luizenplant toebrengen
PC290040.jpg
de 2 stukjes blad heb ik op t zakje gelijmd. een ladybug was er zelf al op gaan zitten voor de laatste transformatie xD leek me wel handig zo
het zakje ligt onder het scrognetje in de ladekast. (met de beestjes naar boven natuurlijk)
Last edited by Hungry_Beaver; 29 December 2014, 14:45.
4e foto, maybe een man, maar is eigenlijk echt te vroeg om te roepen. Ben er ook wel stiekem bang voor dat ik weer pech heb
die bladeren weten niet hoeveel vingers ze moeten maken, sta ervan te kijken.
heb ze door die guano bodem 2 x royaal water gegeven deze week, staan eigenlijk te vochtig, maar nat staan ze nou ook weer niet.
zie dus nog steeds wat tekenen van overbemesting maar t scheelt dat de bloei erin kruipt en de plantjes dat wel gaan opgebruiken.
de watergiftes hebben wel goed gedaan voor de bodem heb ik het idee. PC290046.jpg
opstartende lamp, vaag kleurtje zo PC300063.jpgPC300060.jpg
Last edited by Hungry_Beaver; 30 December 2014, 00:18.
Reden: foto toegevoegd.
elke dag ff de draad aanspannen weer. heb nog 2 bladeren verwijderd voor een mooiere belichting van de lager gelegen internodes. PC300068.jpgPC300071.jpg
Had een paar dagen gelden een reactie geplaatst maar men internet ging ff tits up..
was er ook meteen klaar mee .. xD
ik weet zeker dat mijn plantjes me nu haten, bloeiverschijnselln komen er aan maar nog altijd veekl te klein om te kunnen zeggen wat t is.. wtf.,
de plantjes hebben extreem gestrekt met hun okselscheuten, heb vage constructies aangelegd om deze wellicht te kunnen begeleiden enzo.
de grote indica bladeren hebben teveel licht weggesnoept, ondanks dat ik redelijk wat blad heb verwijderd.
de indica ruderalis beter fijn toppen en scroggen in het vervolg, de 2 weken on 24 uur licht is te lang met mh licht, maar uiteindelijk doen de AF zaden die er 50% tussen zitten volgens sensi toch wat ze willen, dus zou het licht niet van invloed zijn bij deze... maar ik krijg t nog passend, ik vermoed dat t eind in zicht is kwa groei. dus we gaan het wel weer zien..
Comment