Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

die lamp was 13 euro nogwat, komt nog verzendkosten bij natuurlijk, je kan ook met alleen een bloeilamp werken, maar door de beperkte hoogte heb ik toch voor een MH lamp gekozen voor de groei.
    dat setje wat in de pc kast zit is zon 60 euro, relais etc kost ook altijd zon 40-60 euro denk ik voordat je dat allemaal veilig gemonteerd hebt.

de lumen durf ik niet te zeggen, voor mijn oppervlakte altijd genoeg voor een groter hokje zou ik meteen voor 250 watt kiezen, maar voorlopig mag deze hobby eerst weer wat vruchten opleveren voordat ik er weer een euro aan uit geef
    Voorlopig een mooie stash zaden klaarliggen, dus ik kan vooruit
    PC230002.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
    Dat is nog eens leuke upgrade, dat zullen de plantjes wel leuk vinden en Hungry_Beaver het meest .
    Zeker, ben benieuwd, heb de lamp er zojuist ingedraaid, over een uurtje zou ze aan moeten springen, vanaf nu worden de fotos dus wat minder mooi met dit gele licht
    Laten we hopen dat deze upgrade mooie oogsten kan leveren

Prettiger licht om bij te werken, maar niet zo mooi voor de foto's.
    P1060140.jpg
    De voorbloei komt eraan, ik vermoed dat Rudy 5 een man is:
    P1060149.jpgP1060150.jpg

deze wellicht ook, dus die moet ik echt goed in de gaten gaan houden, die widow die ernaast staat wil ik gewoon lekker oproken, dus als t een man is gaat ie eraan!
    P1060153.jpg

P1060152.jpgP1060151.jpg
    ziet er wel leuk uit lieveheersbeestjes zijn uit de cocon's gekomen maar heb ze niet meer gezien verder.
    Wellicht zitten ze nog wel ergens in t bladerdek, of ergens aangekoekt op een lamp ofzo.. lol

Hopelijk zijn ze gewoon fijn aan t jagen in het hokje, en niet op de eeuwige jachtvelden hahahaha...
    Last edited by Hungry_Beaver; 7 January 2015, 16:25.

Comment

FFtjes een paar foto's van de hps-PC, andere kastje nog niet bekeken.
      de groei staat zo goed als stil maar nog geen overduidelijke voorbloei, kan niet lang meer duren.
      P1080180.jpgP1080188.jpg
      P1080184.jpgP1080185.jpg

P1080183.jpg

Hier nog foto's van het andere kastje van gisteren:
      P1070173.jpgP1070174.jpg

Beginnen een paar leuke toppen op te duiken, wel nog redelijk wat wraatsporen, de widow zal nog wel 2/3 weken moeten.
      De andere mogen nog een tijdje langer staan.

Comment

Hoe is de temperatuur in de pc nu met die hps? Wel goed vol die pc

Sent from my C2105 using Tapatalk
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

ik meet die eigenlijk niet meer, maar de temp net onder glas was 30 graden, net erboven 35 graden.
          Echter is het nu kouder buiten en de CV op de kamer waar de pc staat staat uit ik zal de kamertemperatuur maar eens gaan meten van de week, soms voelt het er overdag vrij koel omdat de deur altijd dicht is en er een continue afzuiging is.

Ik kom er dus net mee weg en als er een top tegen het glas groeit zal deze dus met 35 graden te maken krijgen. niet goed maar als ik dagelijks kijk zal dit zodra de groei 100% stop is makkelijk te voorkomen zijn.
          Ik ben erg zelfvoldaan dat ik een HPS in een pc heb gestopt dusver ook al is het een big tower.

Met scrognet en lage plantenpotten is de hoogte makkelijk te doen verder. kweek toch indica dominante soortjes

Edit
          of is er tussen hps en MH nog een verschil in temperatuur?!

Comment

Ja ben wel jaloers op die hps in je pc ik zit al aan 30grade met 3 23w lampen [emoji14]
            Maar inderdaad het grootste probleem aan een pc kweek is je hoogte. Bij mij past alles er nipt in

Sent from my C2105 using Tapatalk

Comment

stealth is t niet meer hoor, t licht knalt er aan alle kanten door elke kier uit.
              Pc kasten zijn ontworpen voor een optimale luchtstroom, en t is een klein oppervlakte, t gevaar is wel dat er onder t bladerdek bij scrog geen luchtverplaatsing mogelijk is.

met een normale pc toren lukt hps denk ik nooit, al moet ik wel zeggen dat de fitting veel hoger zou kunnen zitten en daarmee het glas ook, maar nogmaals, zodra ik weer de normale plantenpotten gebruik voor beide planten en t scrogrekje erin hang is dit ontzettend leuk speelgoed! en denk ik zeker genoeg aan de hoogte te hebben. ik moet gewoon zorgen dat de toppen precies boven t rekje beginnen, dus dat de groei eruit is voor ik het zen beloop laat gaan

zal van de week wel even een kleine 4 cm fan onder t bladerdek hangen, anders gaan die beestjes uitbreiden denk ik.
              de lieveheersbeestjes zijn gaan overwinteren volgens mij, in t najaar blijven ze niet echt hangen naar mijn bevindingen, telkens nieuwe kopen ga ik natuurlijk ook niet doen
              Last edited by Hungry_Beaver; 8 January 2015, 23:51.

Comment

ik heb ook een fan onder men scrogg staan, eentje er boven en dan nog een fan voor de uitlaat! maar mijn pc is niet zo hoog! ik denk dat ze nog niet eens 50cm hoog is, maar het staat in men topic

ik heb ook een fan onder men scrogg staan, eentje er boven en dan nog een fan voor de uitlaat! maar mijn pc is niet zo hoog! die van mij is maar een 50cm hoog.

Comment

klopt, je kastje is kleiner, maar denk zet t erbij voordat andere mensen dit lezen en meteen hps lampen gaan bestellen voor een kast waar t niet in gaat passen
                  maar er zijn natuurlijk nog lagere wattages hps lampen (70, 100 watt)

heb t geheel weer wat verlaagd, erg spannend om die hoofd"buds" zo hard aan te pakken.
                  Niks afgebroken

P1090235.jpg
                  Weinig aan te zien verder, maar wel de natuurlijke kleur.

P1090241.jpg
                  Daarna was de lamp ook alweer aan. mooie kronkel zo

P1090238.jpg
                  rechts ook een stuk lager gekregen, was nog best lastig, de stelen zijn al erg hard en stug!
                  Voorbloei niet echt op gelet, schiet ook niet echt op met een zonnebril op lol, volgende aankoop word zo'n groene lamp, werken bij hps en mh licht is irritant.

In de ladekast heeft de widow pk13/14 meegekregen. de rudy waar ze de pot mee deelt dus ook

sexy plantjes de 2 rudys, als t een vrouw en man blijkt laat ik ze denk ik lekker gaan
                  Last edited by Hungry_Beaver; 11 January 2015, 17:15.

Comment

Had wat fotos opgespaard xD

HPS kastje:

P1110287.jpgP1110291.jpgP1110294.jpgP1110297.jpgP1110298.jpgP1110299.jpg
                    dudes?
                    bij eentje meende ik wel een haartje te zien, zal spoedig genoeg 100% duidelijk zijn i guess.

Scrog Kastje:

P1100284.jpgP1100282.jpgP1100280.jpg
                    P1100273.jpgP1100272.jpgP1100269.jpg
                    Ik denk dat t een menneke is. hou m nog goed in de gaten in elk geval.

P1100279.jpgP1100278.jpgP1100276.jpg
                    de widow ziet er goed uit, mooi glanzend blad, die gaat er nog wel een paar weken voor

EDIT
                    Heb de ruderalis indica uit het ladekastje gehaald. Na wat denken leek me dat wel verstandig.
                    ik denk al dat t een man is dus ik heb het risico dat de widow bestoven word verwijderd.
                    staat nu in een potje ergens op een vensterbank

Ben ook al aan het overwegen om de scrog per aankomende week onder de hps af te bloeien.
                    de mannen hoeven niet perse meer al te erg verwend te worden, de basis is gelegd, nu alleen nog wat stuifmeel harvesten en dan meteen maar wat zaden ontkiemen weer

Heb de volgende zaden rechtstreeks in de aarde gestopt:
                    1 X Indica Aurora (Nirvana Seeds) Regulier
                    1 X Auto Purple (Pyramid Seeds) Autoflower
                    1 X Blueberry (Spliff Seeds) Feminized
                    Attached Files
                    Last edited by Hungry_Beaver; 12 January 2015, 19:10.

Comment

De plantjes gaan door maar helaas moet ik mijn deuren sluiten.
                      Bedankt voor de interesse <3 its been a pleasure

Comment

?

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

een beetje toelichting????
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

nou de man is gekortwiekt en de dame gaat elders verder. t is allemaal vervelend ook voor mij maar helaas moet ik even een stapje terug doen.

Comment

Ok nou veel sterkte dan met alles .

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

Comment

ow veel sterkte man
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Bezig...
                                X