Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

Korting op 420shop
    Zo beste mensen, hier mijn eerste kweekverslag van mijn eerste kweek. Wie meer wil weten over mijn motieven, kijk de sectie waar ik me voorstel (medische doeleinden)

Ik heb er voor gekozen om zo laat in het jaar nog een kweek tegen aan te gooien als test voor het komend voorjaar, want ik ga (drie gefeminiseerde zaden) Hollands Hope (Dutch Passion) en (drie gefeminiseerde zaden) Durban Poison (Dutch Passion) nog buiten in het bos zetten. De Ruderalis Indica (10 reguliere zaden) (Sensi Seeds) ga ik binnen afbloeien.

Ik heb eerst de drie Durban Poison en drie Hollands Hope zaden op 22/07/2015 in kraanwater laten ontkiemen en op 26/07/2015 vijf RI's en 30/07/2015 vijf RI's, ongeveer 24 uur en toen rechtstreeks in de aarde gestopt wat ik in ee klein plastic bakje had gedaan.
    Mijn aarde bestaan uit:
    - bio moestuin aard met toegevoegde pokon, 1 deel.
    - bio cocopeat, 2 delen
    - natuurlijk perliet 1/2e deel
    - kleiballen/hydroballen 1/4e deel

Hollands hope: 2/3 kwamen omhoog.
    Durban: 3/3,
    Ruderalis Indica 10/10

Mijn Micro opstelling:
    - Secret Jardin Dark Propagator 90
    - HighPro goedkoop setje inline fan met filter voor 5 tientjes, een afrader want die inline fan krijgt de warmte niet weg uit deze kleine tent.
    - Ik heb een gewone ventilator met 3 standen 40cm denk ik
    - 2 clipfans van 20cm
    - 2x 1 liter automatische brandblussers, 1 in de tent en 1 boven de tent.
    - rookmelder in de tent.
    - gele plakstroken om de beestjes te vangen
    - thermometer met vochtigheidmeter
    - tijdklokje van 10 euro... moet spoedig een Davin voor in de plaats, maar met deze setup is er eigenlijk geen issue op korte termijn.

Ik heb ze laten opkomen in kweekbakken met deksel, van die minikastjes, zie eerste foto.
    Ik heb deze onder een T-Neon lamp gedaan 2x55watt van Secret Jardin, groeilampen, groene verpakking, en ik had er nog twee phillips spaarlampen Tornado 23watt op staan, bloei spectrum. De warmte was ongeveer rond de 80 Graden Fahrenheit en vochtigheid rond de 90 procent. Na opkomen langzaam temperatuur naar beneden schroeven naar 76 en vochtigheid naar de 65 procent.

image.jpg

Uiteindelijk heb ik de HH's en DP's in 1 liter air pots gedaan om een sterk wortelsysteem te creeeren voordat ze de natuur in gaan. De meeste wortels waren bij het inpotten een beetje geel en zwak, want de tempratuur was steeds erg hoog, ik denk dat dit het probleem was, ik kan de tempratuur niet omlaag krijgen, hoewel ik nu vaak de tent open zet met de airco er voor, dan lukt het. Ik moet zeggen, de DP's en HH's krijgen door deze airpots geweldig witte en sterke wortels, die komen er onder uit, dus ze gaan helemaal de goede kant op.

image.jpgimage.jpg

Snel meer, vraag en zeg wat je wil, ik leer graag van jullie.
    Doei!
    Last edited by Dkuttekop; 15 August 2015, 13:55.
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

Zo, volgende post. Ziekte?

Zoals ik al vertelde heb ik 3 Durban Poison's en 2 Hollands Hope's in een 1 liter air pot afwachtende op sterke wortels, die al goed zichtbaar worden onderin de pot. Nu is me opgevallen, dat 1 van de Durban Poison planten, de snelst groeiende (hardlopers zijn doodlopers ), bluine plekjes krijgt. Nu heb ik veel gelezen over allerlij ziektes, overvloeden en tekorten, maar ik heb al vrij snel tekorten kunnen uitsluiten omdat ze een paar dagen geleden zijn verpot en genoeg voedsel in de grondmix hebben.

Ze staan nu buiten, maar het begon al in de propagator. Daar was het af en toe erg warm en soms hadden ze een natte pot of redelijk droog. Toch denk ik niet te nat of te droog, rond de wortels was er altijd nog een beetje vochtige grond, het zag er redelijk perfect uit. Dus ik denk dat het de warmte is geweest, maar er is meer (leuk he zo'n onderzoek, speurtocht, avontuur!)

Ik heb ze in de eerste weken 2 keer een aftreksel gegeven van kippenmest korrels. Die korrels heb ik fijn gestampt, vermengt met lauw water, en flink verdund met water. Nu hebben de andere planten geen problemen, maar deze ene dus wel. Wellicht heeft deze plant verkeerd gereageerd op wellicht te veel voeding in de eerste weken van haar prachtige leven.

Hier een paar foto's, ik hoor graag jullie vermoedens, en ja, je ziet het niet heel duidelijk Bedankt.
    image.jpgimage.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Nogwat, ik had een paar varenrouwmugjes, meesten gewoon doodgedrukt en verder geen last meer gehad. Om toch maatregelen te nemen ben ik gaan zoeken, want ik weet dat ze terug kunnen komen en de larven van deze mug feesten op de wortels... niet goed.

Wat ik vond op het wietforum is een topic over het koken van kaneel en daarmee de plant in sprayen en over de grond gieten. Wat ik nu heb gedaan is prefentief de aarde waarin ik de ontkiemde Ruderalis Indica in ging zetten, bewerkt met kaneel door simpelweg kaneelpoeder toe te voegen aan mijn grondmix. Volledig natuurlijk!

Wil je weten hoe kaneel werkt tegen varenrouwmuggen, kijk hier voor het topic

Update: ik heb de Ruderalis Indica die in de tent staan twee dagen geleden in de bloeifase gezet, 12/12 cycle, hoewel de helft van de vrouwelijke zaden autoflower zijn. Ben benieuwd, ze zijn nog heel klein, maar ik heb een klein tentje, dus laat maar komen!
    Attached Files

Comment

Zo, het is 2:00, het is nu aftellen, over 2 uur vertrek ik richting het bos, om bij het allereerste licht 2 Durban Poisons te planten en 1 Hollands Hope. Ik heb besloten om van beide soorten 1 gefeminiseerde plant binnen te houden om af te bloeien of als moederplant. Wish me luck!

Comment

Beetje veel voeding zo in het begin denk ik.

Je voed de bacterien in de grond die de voeding maken voor de plant. Kippemest zal eerst afgebroken moeten worden voordat de plant de voedingsstoffen kan opnemen. Zo werkt dat volgens mij. Ben ook pas voor het eerst buiten met kippemest bezig, maar die was al aanwezig in de grond. Ben nog aan het bekijken hoe dat gaat aflopen kon het ook niet laten om er tomatenvoeding en guano bij te gooien hoor. Voor volgend jaar wil ik de grond opwaardren met een kopje kippemest per 10 liter grond. Vandaar dat ik even reageer op je post, zag kippemest maar heb er zelf geen/weinig ervaring mee..
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Ik hou wel van anders dan anderen, ik schuif aan.

Good Luck !!
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyvol View Post
            Beetje veel voeding zo in het begin denk ik.

Je voedt de bacterien in de grond die de voeding maken voor de plant. Kippemest zal eerst afgebroken moeten worden voordat de plant de voedingsstoffen kan opnemen. Zo werkt dat volgens mij. Ben ook pas voor het eerst buiten met kippemest bezig, maar die was al aanwezig in de grond. Ben nog aan het bekijken hoe dat gaat aflopen kon het ook niet laten om er tomatenvoeding en guano bij te gooien hoor. Voor volgend jaar wil ik de grond opwaardren met een kopje kippemest per 10 liter grond. Vandaar dat ik even reageer op je post, zag kippemest maar heb er zelf geen/weinig ervaring mee..
            Ah! Leuk! Bedankt voor je info, dat wist ik niet, zeer leerzaam dit Ik had op onderstaande topic ook meegekregen van @Flintstoned dat kippenmest heel scherp is en dat het inderdaad pas na twee jaar composteren eigenlijk wat geschikt is, dus wellicht wil je overwegen om toch iets anders te nemen, zoals droge pokon ofzo zoals LR2 me aanbevolen heeft, niet duur, werkt blijkbaar goed. Maar goed, het kan een mooi expiriment zijn, dus wie weet gewoon proberen toch.

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Ik hou wel van anders dan anderen, ik schuif aan.

Good Luck !!
            Yes! top! leuk dat je er bij bent @Stemma!

Nog even voor de info en voor de liefhebbers, dit moet de samenstelling zijn van de kippenmest.

Zo, even een update. Ik ben niet meer in de nacht naar het bos gegaan. Het weer was dermate bagger, net als de vooruitzichten, dat ik ze nog even onder de lampen wil houden zodat ze kunnen aansterken. Dan als er weer een zomerse uitspatting is, dan zet ik ze buiten.

Ook heb ik de 12/12 lichtcycle heb ik afgebroken en zit nu met mijn tijdklokje op 20/4. De plantjes waren nog wat klein en voor de Ruderalis Indica heeft het sowieso niet heel veel zin omdat de helft van deze planten autoflower zijn en de andere helft dan denk ik mannetje of vrouwtje die op basis van de lichtcycle hun ding gaan doen.

Wat het bladprobleem betreft van die ene Durban Poison, op een andere topic denkt men dat het een stikstof tekort is door overwatering of een te arme grond, of beide. Dus ik ga nu pas wateren als de bladeren slapjes gaan hangen en dan in een paar keer verdeeld over de dag en dan om de keer een beetje voeding.

Ook heb ik wijzigingen aangebracht in mijn groeitentje. Ik heb het koolstoffilter die horizontaal hing, waarbij de highpro inline fan het licht uit de filter zoog en de lucht via een slang (die in een bocht zat, dus slechte output) naar buiten blies, zo gehangen dat die verticaal in de sok van de tent zit met daaraan de inline fan bovenop die uit de bovenkant van de tent steekt zonder slang. Hierdoor wordt de lucht veel beter afgezogen doordat de slag eruit is. Het werd namelijk te warm in me tentje. Daarnaast heb ik meer ruimte in de hoogte voor de planten straks. Ik heb eerst geprobeerd om de inline fan lucht naar buiten te laten blazen door het koolstoffilter heen, met de koolstoffilter buiten de tent als schoorsteen, maar dat leverde veel minder draft op, als ik een wierrook stokje naast de filter hield, kon ik zien dat er op deze manier nauwelijks lucht door het filter naar buiten kwam op deze manier.

De foto's:
            Voor

Na

Ook heb ik een geldkist gebruikt om boven op me tent te zetten met daarin de lichtschakelaar en 1 van de twee stekkerdozen. Daarboven hangt een automatische brandblusser van 1kg. Net als in tent waar ook nog een stekkerdoos hangt.

image.jpg

Dat is het weer voor nu! Bedankt voor het kijken!
            Last edited by Dkuttekop; 19 August 2015, 01:11.

Comment

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Nou, het weer was zo mooi vandaag, ik heb de 3 durbans en de 2Hollands Hope's toch maar naar buiten gedaan in het bos. Het was spannend en uitdagend om niet gezien te worden, en moeilijk omdat het toch me dochters zijn. Op de foto's (sorry, ik kan ze niet gedraaid krijgen op de iPad) 1 locatie met 1 DB en 1 HH. Foto's van de tweede plaats komen nog.

Deze twee op de foto staan aan het rand van een heide veld waar ze goed licht krijgen. De andere drie staan ook op die rand, maar dan verhoogd achter een paar bomen, ze krijgen iets minder licht dan deze twee, maar naarmate ze groter zijn komt dat wel goed en bovendien wou ik de gok niet nemen om ze allemaal hier te zetten op het open veld.

Nu maar afwachten... ben heel benieuwd... Ik heb er ook wat eco slakkenkorrels omheen gegooid op basis van ijzerfosfaat, hier lijden andere diertjes niet onder staat op de verpakking, erg veel slakken namelijk. Ik heb ook spint, meeldauw en mozaiekziekte gezien, dus dit wordt de utltieme test voor deze laatbloeiers

Comment

Zo, weer een heftig weekje achter de rug. Drie dagen geleden bij mijn buitenplantjes geweest. 3 Durbans en 2 Hollands hopes staan daar te vechten voor overleving. Opzich zagen ze er goed uit, maar ze waren minder gegroeid dan verwacht na 3 dagen volle zon, maar goed, geduld is een schone zaak. Ik heb ze voeding gegeven, stikstof, en ook een beetje fosfor en kalium. Daarna is het lekker gaan regenen, dus dat is allemaal goed ingespoeld met ph laag regenwater. Zondag ga ik weer even kijken bij deze laatbloeiers.
                Fotos:
                image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Dan mijn binnenrakkers, mijn 10 ruderalis indica's hebben het moeilijk in hun 1 liter air potten. Opzich zijn die potten prima, ik hou ze redelijk droog, en de platjes stonden er goed bij. Maar toen zag ik varenrouwmugjes, dus heb ik ze intensief behandeld met een kaneelmengel, daarna even klein beetje naspoelen met water. De dag daarna waren de potten al weer redelijk licht en toen kreeg ik de ingeving om deze planten ook te voeden, echter heb ik ze te veel gegeven en zijn ze er nu niet al te best aan toe... Ik ben nu 3 dagen weg, dus heb ze nu uit de tent de tuin in gezet. Ik heb ze flink gespoeld met regenwater en hopelijk zijn ze over 3 dagen weer wat aan de beterende hand.
                Foto's:
                image.jpgimage.jpg

aju!

Comment

Varenrouwmug houd van vochtige grond. Nog beter dan dat kaneelmengsel, had je gewoon de potjes enkele dagen droog moeten laten staan en echt minimaal watergeven. Dan vertrekt de mug vanzelf, en sterven de larven. In natte grond gaan die larven als een speer door je wortels heen, het klauwblad is daar een teken van.

Alle tekenen die ik zie wijzen op overwatering. Ik zou ze heel gauw zo droog mogelijk zetten. Met zulke jonge planten is het dan maar duimen dat het goed komt.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dankje LR2, toch vind ik het moeilijk te begrijpen, voor die kaneelbehandeling heb ik ze uitgedroogd, en dit resulteerder ook in dat de mugjes op de bladeren gingen zitten ipv op en in de grond. Ik kon ze dus makkelijk doden toen, en de gele plakstrips/muggenvangers tussen de potjes deden hun werk ook.

Daarna, om eventuele larven te doden heb ik dus kaneelwater gegeven. Dit gaf nog geen bladproblemen. Daarna heb ik voeding gegeven en toen kregen de plantjes wel problemen. Bovendien staan ze in air pots en staan er continue 3 ventilatoren op, ook op de potten waardoor de grond eigenlijk altijd binnen een dag na het wateren weer droog staan. Je kunt gelijk hebben hoor, ik ga het zeker meenemen. Het is weer een leermoment.

Comment

Zoooooooo! Een update uit cannaland! Ik ben vandaag na een paar weken bij mijn geheime bostuintje gaan kijken.

Ik heb daar twee stukjes grond gepikt. Op het eerste stukje staat 1 durban poison en 1 hollands hope. De durban gaat redelijk goed, hij gaat mooi de hoogte in en de bloei zit er al in. Ik was laat dit jaar, dusja, ze is natuurlijk klein, en ik verwacht geen wonderen meer. Maar alsnog hoop ik op mooie buds. Ik heb de bovenste top onder 1 van de twee bladeren daaronder gevouwen, om extra topvorming te stimuleren.

image.jpgimage.jpgimage.jpg

De Hollands Hope stond er niet zo strak bij. Hij was uit de grond getrokken, door een dier vermoed ik, want het plastic label zat onder de krassen en beetjplekken. Gelukkig lagen de wortels nog niet lang droog en leefde de plant nog, hoewel ze er slecht aan toe is. Ik heb de wortels direct in de grond gedaan, wat water gegeven en een spiedgebedje gedaan. Ik vermoed dat deze over een dag of 3 weer met de neus omhoog staat te shinen en dat de plant alsnog gaat liefde gaat geven in de vorm van buds.

image.jpgimage.jpg

Op de tweede stek staan 2 durbans en 1 hollands hope. Ondanks dat het kippengaas omgewaaid of omgelopen is door herten ofzo, zagen ze er klein maar fijn uit. Alleen hadden de durbans wat geelvorming rond de nerven, enig idee wat dit is?

Ook hun toppen heb ik onder de bladeren daaronder gevouwen in de hoop op extra toppen. Ook heb ik alle planten behalve de HH die uit de grond lag een beetje voeding gegeven, minimaal en wat bio slakkenkorrels op basis van ijzerfosfaat, daar gaat niks anders dood aan.

Ik zal de komende dagen weer een update van mijn binnententje maken waarin mijn ruderalis indica plantjes in staan, ze hebben het erg erg moeilijk gehad door een overvoeding van me en een kaneelbehandeling. Maar de overvoeding was het grootste probleem. Ze zijn nauwelijks gegroeid... maar, na flink doorspoelen gaan ze weer de goede kant op. Snel meer!

image.jpg
                      Voorproefje van hoe waardeloos de ruderalis indica er aan toe is. Dit zijn de slechtste plantjes die ik uit de tent heb gehaald en nu met airpot en al in de grond heb gezet, in de tuin. Mochten deze planten overleven en vrouwtjes zijn, kan ik dezen altijd nog uit de tuin halen en wisselen met een plant uit de tent die man is. Of ik ga zaden kweken, ook leuk, denk dat ik dat ga doen. Anyway, snel meer van het binnen front!

Comment

Die slechtste plantjes in je binnentuintje kunnen nog best goed opknappen, sta er ook telkens weer van te kijken. Jammer dat je niet even in de grond kan spieken hehehe

Hopelijk snel goed nieuws van het binnen front en buiten weinig kans op regen en buitengewoon zonnig!
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Haha Thanks Greyvol! Ik was net nog even in het bos. Ze zagen er al weer ietsje groter uit en de Durban Poison's (3 stuks) zijn alle drie in de bloei. De twee Hollands Hope, waarvan 1 uit de grond lag vorige keer, zijn nog niet in de bloei. Die ene HH die uit de grond lag staat weer met de neus omhoog, maar is nog erg klein, hopelijk komt die nog op gang.

En inderdaad, die tuinplantjes... ik heb goede hoop het is onkruid welliswaar! Elke dag ff "zon aan" smsen naar 3030 en dan komt het vast goed met dat weer

Comment

hoe staat het ervoor met de plantjes?
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Thanks Ilikebigbuds!

Ik was net even bezig met foto's maken.

Eerst het slechte nieuws, mijn bosplanten zijn of van de mooiste toppen bestolen door herten, of mensen. Andere plantjes waren weer te klein. 2 durbans zijn van de top beroofd, de Hollands Hope planten zijn gewoon erg klein gebleven. Eigenlijk geen opbrengst dus. Wel wat rauwe bladeren gegeten en dat was erg lekker van smaak. Volgende keer beter, andere lokatie met minder herten... I know just the spot...

Binnen... hier heb ik een aantal fouten gemaakt. 1. steeds te veel water; 2. te veel voeding; 3. Verkeerde grondmix; 4. Te hoge en erg lage tempratuur.

Dit hoe ze er bij staan, daarna nog een update over de hardware. Ze zijn klein terwijl ze al een tijdje staan, je ziet dat ze het moeilijk hebben.
                              image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Hardware. Ik heb op dit moment 2x55 t-neon van Secret Jardin met daarin een groei buis (6500K) en bloei buis (2100K) en daar heb ik 2 philips tornado spaarlampen van 27watt per lamp aan vast gemaakt (2700K) Hiermee heb ik ongeveer 150 watt aan output en een redelijk mooi lichtspectrum. Het nadeel is dat de fittingen van de spaarlampen de t-neon's in de weg zit, waardoor ik de lamp iets hoger dan gewoonlijk moet hangen. De foto's en dan nog een nieuwtje over het lichtschema, wateren en de voeding.
                              image.jpgimage.jpgimage.jpg

Ik heb een klein beetje Ecostyle voeding gegeven, al een paar keer, alle drie soorten: 1. bloedmeel/Stikstof; 2. Beendermeel/fosfaat; 3 Vinassekali/kalium. En nog wat kippenmest korrel. Deze meng ik tot poeder en voeg ik aan het water toe in zeer kleine hoeveelheden. Ook heb ik Sannies Perfect Start over de bovenkant van de grond gegooid een paar dagen geleden. Dit is puur op gevoel

Dan het wateren, dit gaat niet goed, ik heb de airpots nu al een paar keer ondergedompeld, hierdoor komt het water overal, beter dan bij via de bovenkant water geven, dan lijkt vooral de bovenkant nat te worden en de rest loopt er aan de zij- of onderkant uit.
                              Maar goed, dat dompelen gaf veel problemen (denk ik, kijk bladproblemen). Ik heb daarom nu buisjes gemaakt voor in de potten waarmee ik gerichter water geef. Ik heb die schuin in de grond gedrukt, zijlinks langs het midden van de kluit. Ik heb de buisjes gevuld met grond zodat het water er niet doorheen vliegt maar langzaam er doorheen gaat.
                              image.jpg

Tot slot, het lichtschema. Omdat de binnenplanten Ruderalis Indica planten zijn, heb ik te maken met hoofdzakelijk autoflowers. Ik heb besloten ze vanaf deze week op een 24/0 schema te zetten tot het einde. Ik heb dit besloten omdat ik met de huidige setup de tempratuur niet constant genoeg kon houden, meer dan 10 graden verschil tussen dag en nacht. Bovendien heb ik nu 2stekkerdozen minder en een goedkope tijdsschakelaar. Het zal wellicht iets minder goed zijn voor de planten, wellicht hebben ze slaap nodig net als ons. Maarja, er zijn ook goede ervaringen te lezen online, daar ga ik van uit en ik zal het zelf moeten ondervinden. Ik ga niet voor record opbrengsten, dus prima.

Alle tips en opmerkingen zijn welkom! Bedankt voor het meelezen!

Oja, en zoals ik die lamp nu heb, wil ik gaan afbloeien en ik wil de volgende groei (autoflower) vanaf het begin tot het eind met deze lamp gaan doen op een 24/0 schema.

Comment

Bezig...
                              X