Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

    Iemand? <3
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    Comment


      #17
      Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

      ik denk dat je jezelf heel veel moeite bespaart door gewoon nieuwe zaden te nemen en opnieuw te beginnen, het klinkt misschien heel kut omdat je er al een tijd mee bezig bent maar het is denk ik sneller en je krijgt veel sterkere planten mits je de fouten niet opnieuw maakt.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

      Comment


        #18
        Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

        Ik snap je punt, en ergens denk ik er ook zo over. Aan de andere kant weet ik niet of ik het voederen en wateren al voldoende onder controle heb, ik heb telkens weer bladeren die afsterven. Ergens wil ik nog even verder oefenen, hoewel ik me afvraag of ik ze al niet teveel heb verpest...

        Bovendien, ze hebben zo moeten vechten, en ik rook eigenlijk nooit wiet, eens per 2 maanden, dus ik zit er ook niet om verlegen. Ik voel een soort van band met deze planten ofzo en ik wil ze zien bloeien, voor hun. Maar ook omdat ik natuurlijk deze situatie nog wil ombuigen tot iets positiefs

        Maarja, bedankt voor de tip, ik zit er zeker aan te denken.... ergens heb ik ook wel weer zin in een nieuwe ronde....
        Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

        Comment


          #19
          Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

          als je besluit de planten te laten staan dan zou ik ze zeker een dag of 5 geen water geven en kijken of ze tegen die tijd helemaal droog zijn, ben benieuwd hoe ze er dan bij staan dus als je besluit dit te doen ben ik ook benieuwd naar foto's van laat zeggen een week nadat je geen water en voeding meer hebt gegeven.

          Succes man!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

          Comment


            #20
            Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

            Bedankt man! Het is redelijk rampzalig, maar ik weet van geen opgeven... slim is het vast niet, maar dat is liefde ook niet altijd.
            Ik heb de plantjes uit hun 3L airpotten gehaald, de airpotten aan elkaar geknoopt en zonder bodem in de tent gelegd en gevuld met dezelfde grond plus aarde uit de tuin omdat hier hopelijk wat mooi bodemleven en lagere PH in zit. Ook heb ik wat Perfect Start van Bio Sannie toegevoegd om wat bacteries toe te voegen. Dit is echt een laatste poging om deze plantjes een laatste kickstart te geven. Lukt het niet, dan ruim ik de boel en ga ik sparen, een betere afzuiging en lamp halen voor mijn Dark Propagator 90cm tentje. Maar goed, Ik zal spoedig een nieuwe groeiverslag aanmaken met daarin de voorbereidingen en hopelijk jullie zeer fijne adviezen. Ik ben bij deze eerste groei redelijk eigenwijs geweest, dus het zal nu echt anders moeten. Lezen lezen lezen dus, ff wat spulletjes kopen etc.

            Voor alsnog denk ik dat teveel voeding, te veel en te weinig water, te kleine en luchtige potjes, te veel warmte en kou, de problemen zijn geweest. Ik heb geen PH en EC gementen, ik heb gewoon maar wat gedaan met de voeding. Ik heb de potjes vaak verschoven, de ventilator ook vaak op de potten en planten gezet. Moeilijk veel fouten dus.

            Echter, ik vind het nog steeds leuk, ik maak me veel druk om de wereld en bij mijn plantjes kan ik altijd heerlijk genieten met een potje bier. Ik kan dan ook niet wachten op de volgende groei.

            Ik kijk deze bende nog even een paar dagen aan, is het niks, gaat het plat. Advies is ALTIJD welkom. Mijn dank is groot.
            image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Om alvast vooruit te lopen op een nieuwe groei.

            -Ik ga in dezelfde tent kweken, een DP90. Redelijk Micro dus.
            -Ik wil graag een autoblower groeien. Maximaal 2 grote potten met in elke pot 1 soort.
            -Ik denk eraan om of grote airpots of grote startpots te gebruiken (30L) Dit zijn luchtige potten, dus misschien onhandig met bewateren... Ik wil in grotere potten groeien. Ik had nu 1L en 3L airpots. Ik vond deze potten moeilijk ivm wateren, ik kon de grondsituatie niet goed krijgen, het was gewaagd, zeker omdat ik handmatig ging bewateren.
            - Het liefst op 24/0 cycle omdat ik dan geen kachel hoef te plaatsen om een te groot temperatuur verschil tegen te gaan. Opbrengst is voor mij niet het belangrijkste dus AF en 24/0 is gewoon een optie voor me. Uiteraard sta ik open voor advies en commentaar, graag zelfs. Opzich kan ik een warmte matje halen, maar dat kost weer extra geld.
            - de grondsituatie wil ik deze keer streng in de gaten houden, net als de voeding. Ik had nu van ecostyle voeding (P, K en N) dit heb ik een beetje op gevoel gegeven, kansloos was dit. Ook had ik eerste een vooral Cocopeat met perliet mix en heb ik daar in het begin nauwelijks voeding in gedaan. Ik wil deze keer voor een goede soil gaan, aarde dus.
            Voeding waar ik aan zit te denken is het complete pakket van Bio Sannie, dit is niet duur en niet al te high tech. Ik heb een verslag gezien waar iemand alleen de 'perfect start' gebruikte en dat zag er heel goed uit, vandaar. Uiteraard zal een goede toediening van doorslaggevende factor zijn.

            Verder... Ik zit te denken aan een betere filter en afzuigen. Ik heb nu zo'n setje van 50 euro, maar ik ruik nog steeds wel een luchtje. Ook had ik soms last van teveel warmte ondanks dat het buiten niet heel heet was. Ik groei op zolder achter schermen, dus er kom weinig verse lucht binnen waardoor de warmte ook opbouwd, dit wil ik ook veranderen door een luchtinlaat te maken naar die ruimte.

            Ook wil ik een andere lamp, een G-tools 4x55w T-Neon. Ik zou ook wel HPS willen proberen, maar het is een kleine tent dus ik denk dat ik dit niet ga doen.

            Zaden: ik zoek dus 2 kleine auto flowers. Mag best 1 indica/ruderalis zijn en 1 sativa/ruderalis. Geur en smaak is belangrijk, citrus is wel lekker, maar ook dat er wel wat CBD in zit. Als iemand nog TIPS heeft, altijd welkom.

            Nou dit waren mijn eerste hersenspinsels, komar komar komar! U bent welkom!
            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

            Comment


              #21
              Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

              Voor mijn volgende groei: Na wat leeswerk heb ik toch besloten om maar niet een cycle van 24/0 aan te houden tot en met de oogst. Ik denk dat ik ga voor een 20/4 cycle, lijkt me toch natuurijker.

              Waar ik vooral mee zit is dat mijn tent 90 hoog is. Niet echt hoog. Ik zat te denken om een dwarf AF te nemen zoals een Royal Dwarf of Low Rider (andere soorten iemand?) Maar die gaan de tent niet vullen en qua opbrengst zal het ook niet top wezen.
              Nu zag ik een pakketje zaden bij Dutch Passion met 3 soorten, 2 zaden per soort: Auto Blue Berry, Auto Polar Light en Auto Mazar. Daarnaast, als 4e soort wil ik er nog een Tundra #2 bij zetten, een Ruderalis Indica kruizing, een beetje wat ik nu dus heb geprobeerd. Deze 4 verschillende AFjes lijken me prachtig, ze worden iets groter dan een dwarf, maar met scrognet moet dat goedkomen denk ik? Wat denken jullie? Dan heb ik 4 verschillende smaken! Jum!
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #22
                Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

                Neem dan tenminste 6 uur nacht. De planten hebben het nodig om bij te komen. 4 uur is daar eigenlijk net te kort voor.

                Tundra #2 komt uit hetzelfde hoekje als de Taiga#2, en die taiga was rommel. Ik zou dan eerder voor wat anders kiezen. Maar je bent vrij om te doen en laten wat je wilt natuurlijk.
                Een lowryder #2 is vaak de moeite wel waard, komt niet veel van af, maar de smaak is toch wel prima. Ook niet zo duur in prijs, vaak zelfs heel goedkoop.

                Let erop dat de Ruderalis Indica een soortje is van Sensi, en dat een Ruderalis (zonder indica, en vaak van een ander merk) eigenlijk betekent dat het een autoflower is. Zo voorkom je verwarring.
                De ruderalis indica van sensiseeds is een semi-auto. Die bloeit buiten rond juli, dus toch deels afhankelijk van een lichtschema. Ik heb gelezen dat een enkeling autoflower is, en weer enkelingen helemaal regulier bloeien (september en later).

                Het is mij gelukt om met 60cm hoogte een normaal bloeiende plant te kweken, ik zie niet in waarom jij dat ook niet zou kunnen. Bespaart ook flink wat stroom en het duurt vrijwel even lang.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

                  Ah, die LR2! Bedankt voor je adviezen kerel.

                  Dat ga ik voor 18/6 cycle. Daar heb ik veel goede dingen over gehoord en ik moet maar eens niet zo dwars doen verdomme, anders heb ik straks weer een mislukte sessie.
                  Die Tundra #2 is een kruising tussen Ruderalis Indica en Passion #1. Wellicht uit dezelfde hoek als Taiga #2. Opzich leek me die Tundra wel nice, ook vanwege me huidige mislukte groei Ruderalis Indica, die inderdaad semi-auto is, pain in the ass, en deze full auto. Maar heb ook andere mooie soorten gezien. Zoals jij zegt: Lowryder, lijkt me erg vet, maar ook de StarRyder lijkt me heel nice, compacte plant die 50cm wordt en een mooie smaakt heeft. We zullen zien! Ik zal je verassen.

                  60cm is niet heel hoog, phoe! geeft me weer hoop dat ik met 90cm prima zit. Was die 60cm het verslag van 2014?
                  Ik ga zo mijn huidige groei ruimen, met pijn in het hart. Aju.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #24
                    Re: Ruderalis Indica, Hollands Hope, Durban Poison. Micro en buiten.

                    Voor wie een ventilator op een AA'tje wil laten lopen
                    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                    Comment

                    Bezig...
                    X