Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x low dwarf AF seedmakerseeds + 1x OG Kush zaadje uit wietzakje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1x low dwarf AF seedmakerseeds + 1x OG Kush zaadje uit wietzakje

kan iemand mijn bladprobleem bevestigen, of mij erop wijzen wat het wel kan zijn?? want ik zou het zonde vinden om nog meer achterstand op te lopen met de low dwarf
    alle reacties zijn welkom en misschien dat meerdere mensen er samen uit komen?

Grtz bigbuds!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Comment

Ghahaha Flint, ik heb nou even 5 minuten naar dat fanblad zitten staren, want ik dacht precies hetzelfde.
        Maar als je 't eenmaal ziet, eh, ja dan zie je het. De lichte nerf zit dieper in het blad
        Aan de donkere kant zijn ze wel ja. 'n paar keer voeding geven zonder stikstof ?
        Wat geef je nu precies, qua voeding en pH ?
        Het grote blad rechts lijkt wel iets lichter te worden, dat zit twee nodes hoger dan het donkere blad.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ghehehe idd, stukje gezichtsbedrog, grappig.

Comment

1. zoals Q al aangeeft lijkt het idd maar zo de nerf zit erg diep in het blad en door de nogal donkere kleur groen op de foto extra duidelijk.
            2. De planten lijken erg groen, maar denk toch dat het door de foto's komt, want ik geef slechts 1x in de week iets minder dan de helft van de aangegeven voeding van het schema, en heb in de groeifase eigenlijk alleen wat wortelstimulator gegeven.
            En ik dacht eerst ook dat de wortels misschien niet in orde zouden zijn en misschien onder ontwikkelt o.i.d. maar heb de kluit 2 dagen terug even bekeken en het zag er keurig uit.

maar over de donkere planten zat ik eigenlijk niet erg in, want die doen het wat mij betreft prima
            Dus sorry als het onduidelijk was maar het ging om de lichte gele vlekken bij de bloeiende low dwarf.
            ik geef kraanwater , dit doe ik eigenlijk iedere kweek en heb even nagekeken voor je de ph ligt rond de 5,8.
            Ik geef de 3 wat donkerdere planten op het moment alleen water en als ze wat lichter worden ga ik langzaam aan weer een klein beetje voeding geven.

hieronder nog even het voedingsschema wat ik gebruik, en ik geef meestal de helft van de aangegeven maximale dosering.
            de low dwarf is nu 3 weken in de bloei en staat totaal ongeveer 6 weken dus ik wil over 2 weken blossom builder gaan geven of zou dat nog te vroeg zijn? of zeggen jullie dat ik het beter volgende week al kan gaan geven?

Hoop dat ik jullie een beetje op de hoogte heb kunnen brengen van mijn kweekproces en zoals ik eerder al zei de foto's vertekenen iets waardoor de kleur net wat donkerder uitkomt op de foto's.voedingsschema.jpg
            De afbeelding is helaas wat klein maar ik hoop dat het te lezen is als je het vergroot.
            en even voor de duidelijkheid de low dwarf waar het om gaat dat is de plant op de 1e en de laatste 2 foto's van vorige post met de 6 foto's.

Grtz Bigbuds
            Last edited by Ilikebigbuds; 30 November 2015, 18:33. Reden: incompleet.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

op hun site.
              Ik zie daarop dat in Soil-A en in Soil-b eigenlijk dezelfde componenten zitten, alleen in een andere verhouding.
              Als ik deze voedingslijn zou gebruiken, zou ik misschien eens testen met wat meer of minder A of B.
              Het blad is vrij donker, dus dan zou ik iets minder A geven, want daar zit de meeste stikstof in, en wat meer B om te beginnen.
              Maar da's experimenteel, en met een pot vol wiet is het makkelijk testen natuurlijk, ik weet niet of daar de oplossing zit.
              De kans dat het verkeerd gaat is aanwezig dus wil ik je niet aanraden, ik heb geen ervaring met de hele lijn. (ik heb alleen de ATA Leaves gebruikt van Atami)

Het bladprobleem is geen tekort aan zwavel denk ik. Dat zie je veel meer vanaf de steel "het blad in trekken".
              Het kan ook bijna niet, het zit in A en in B en met die pH is het goed opneembaar voor de plant.

De verkleuring zit alleen op het oude blad ?
              Zou het kunnen dat dat blad gewoon een beetje achter gebleven is qua verlichting ?

Comment

Hey QnQ, bedankt voor je uitzoek werk! Ik heb op de flesjes zitten kijken en had al wat extra druppels b gegeven met hetzelfde idee... Helaas breis het Zich uit van de steel uit naar de rest van het blad, en de stukken rond de bladnerven vergelen het eerst en van daaruit verkleurd het blad steeds verder en uiteindelijk sterft het af.
                Ik ben ook begonnen met de blossom builder in lage concentratie en ze dikken nu wel iets aan, ook heb ik de plagron sugar Royal gebruikt, maar of dat werkt ben ik nog niet over uit.
                het lijkt wel minder snel uit te breiden en ik hoop nog minstens 3 weken te kunnen wachten met oogsten dan bloeit ze 7 weken en dat is wel minimaal denk ik.
                als je nog suggesties hebt hoor ik dat natuurlijk graag bedankt voor de hulp so far!

Comment

Update tijd!

Daar ben ik weer met een update vanuit mijn groene kamertje
                  De planten staan er allemaal even wat anders bij op het moment, dit zal waarschijnlijk komen doordat ik ze net 5 minuten geleden heb verpoot naar 18L potten met daarin plagron lightmix.
                  De enige plant die er nog hetzelfde bij staat, en misschien een geel blaadje meer heeft is de bloeiende Low dwarf, deze heeft nog een goede 3 weken bloei te gaan en dat betekent dat ze deze week voor het laatst voeding mee zal krijgen. De toppen zijn wel iets aangedikt maar ik hoop dat dit de komende 3 weken nog wel iets meer zal worden aangezien ze nog niet echt giga zijn

Dan de 3 og kush plantjes, deze zijn nog steeds allemaal erg donker van kleur en ze hebben een wat vreemde bladgroei, de een heeft wat blad dat naar beneden groeit alsof het hangt en de ander een krom gegroeid blaadje... enz enz.
                  Ik denk zelf dat dit aan de ph van de aarde lag maar kan dit niet checken omdat ik geen ph en ec meter heb hopelijk zullen ze na het verpotten wat veranderen en er wat normaler uit gaan zien. Ik heb alle 3 de verpote planten +- 1 liter water gegeven met een klein beetje groeivoeding, voor de rest had ik de lightmix nog niet bevochtigd voor het in de potten ging. De kluiten van de planten zagen er overigens goed doorgeworteld uit maar hier heb ik helaas geen foto's van gemaakt.

hieronder wat foto's van hoe het er nu bij staat, de lamp hangt wat hoger voor de foto's dus wees gerust hij hangt er normaler korter op
                  Mochten jullie aanwijzigingen/tips/opmerkingen hebben hoor ik dit natuurlijk heel graag!
                  ENJOY!!!alles samen 1.jpgbudshot low dwarf.jpgkleine topjes low dwarf.jpglow dwarf zijshot.jpglow dwarf week 8.jpgog kush verpot 3.jpgog kush verpot 2.jpgog kush verpot 1.jpg

Comment

nog even een vraag voor de mensen die wat meer verstand hebben van toppen... ik wil de og kush zo vaak mogelijk gaan toppen, in elk geval 2x op de hoofdtoppen en als het kan wil ik ook de zijkanten de takken toppen.. kan iemand mij uitleggen wat hiervoor the way to go is? ik heb dit nooit eerder gedaan, en heb het altijd bij 1x toppen gehouden en wil nu wel eens experimenteren hoe het loopt als ik vaker top.

Ik kijk uit naar jullie reacties
                    Grtz Bigbuds

Comment

Ok, verse aarde zal ze zeker goed doen, dat zul je komende week wel zien.
                      Wat snap je niet aan toppen ?
                      Je gaat de 1e keer toppen, en dan wacht je tot de twee nieuwe uitlopers een vertakking krijgen, en dan top je net daarboven.
                      Flint S. heeft daar een tekeningetje van circuleren op het forum wat ik al een keer of 10 tegengekomen ben.
                      Elk takje kun je toppen, waardoor je een heel brede plant krijgt.

Nadeel aan toppen is dat je elke keer ongeveer een week kwijt bent.
                      Ga je diverse keren toppen zul je dus weken langer moeten groeien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Ok, verse aarde zal ze zeker goed doen, dat zul je komende week wel zien.
                        Wat snap je niet aan toppen ?
                        Je gaat de 1e keer toppen, en dan wacht je tot de twee nieuwe uitlopers een vertakking krijgen, en dan top je net daarboven.
                        Flint S. heeft daar een tekeningetje van circuleren op het forum wat ik al een keer of 10 tegengekomen ben.
                        Elk takje kun je toppen, waardoor je een heel brede plant krijgt.

Nadeel aan toppen is dat je elke keer ongeveer een week kwijt bent.
                        Ga je diverse keren toppen zul je dus weken langer moeten groeien.
                        Ik heb ze al een keer getopt en snap het principe van toppen wel maar dat van die 2e keer toppen dat was mij niet helemaal duidelijk.
                        Het feit dat ik door het toppen wat meer groeitijd nodig heb vind ik niet zo'n probleem aangezien ik toch eerst moet wachten tot de Low dwarf afgebloeit is voor ik de klok op 12/12 kan zetten. Plus als die klaar is heb ik weer wat te roken ik rook niet zoveel dus ik kan het wel makkelijk uitzingen tot de og kush planten zijn afgebloeid.

De nieuwe light mix werpt nu al z'n vruchten af en de planten staan er al wat vrolijker bij
                        bedankt voor je reactie ik kan nu gelukkig weer verder, en ik pak het plaatje van Flint er wel even bij voor de zekerheid, want die ben ik ook wel eens tegengekomen.

Comment

Alle ene keer dan nog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                            Alle ene keer dan nog.

haha thx Flint ik had hem al terug gevonden, maar vind het wel makkelijk om hem in m'n eigen verslag te hebben voor het geval ik in een later kweekje nog eens terug wil kijken

Comment

ik herhaal dat wel geen probleem,,.... meer lezen minder vragen alles staat er echt waar!
                              Last edited by FlintStoned; 11 December 2015, 06:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                                ja maar dit was met tkast en itleg als je begrijtot wat topen met hormonen doet

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ja maar dit was met tkast en itleg als je begrijtot wat topen met hormonen doet, meen dat monty dit al een heel goed ha d uidgeleds
                                , maargoed
                                ik herhaal dat wel geen probleem,,.... meer lezen minder vragen alles staat er echt waar!
                                ben soms idd wat te snel met vragen stellen, maar bedankt voor het herhalen.
                                Ik probeer veel te lezen en te leren maar mijn geheugen is wat minder dan dat van sommige anderen
                                je hulp word erg op prijs gesteld, en als het niet nodig is zal ik geen vragen stellen hoor maar het blijft een forum eh?

Comment

Bezig...
                                X