Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weer even een update.
De kast is inderdaad al klaar ingericht en wel.
De zaadjes laten op zich wachten. Hij is nog niet ontkiemt. Beetje raar inmiddels vier dagen geleden.
Ik wilde een leuke update met foto's van het kastje met een ontkiemt zaadje maar helaas. De tempratuur was wel erg aan het schommelen laagste temp gemeten 16 graden hoogste 28. Ik weet niet of dit het zaad je heeft aangetast. Anders maar weer nieuwe laten ontkiemen. Iemand ervaring.
Inmiddels ben ik al meer zaadjes aan het laten ontkiemen. Resultaat nog niets ontkiemd. Echt ongeloofelijk. Ik heb inmiddels een verwarming met thermostaat geplaatst wat het konstant op rond de 20 graden houd.
Ik heb in totaal vier zaadjes laten ontkiemen althans geprobeerd, en pas nu zijn ze uitgekomen.
Alle vier zijn uitgekomen. Ik heb de zaadjes in potjes geplaatst en kan het verslag beginnen.
Ik hoop erop dat morgen al iets te zien is, en dat het begin van een mooi plantje opkomt.
Ik heb eindelijk wat boven het zand staan.
Helaas van de vier zijn er drie boven gekomen.
De andere is opgegeven. Maar goed de eerste blaadjes zijn zichtbaar en nu kan ik de schatjes goed beginnen te verzorgen.
De zaadjes die boven zijn gekomen, zijn allemaal van het merk Special Kush.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Ik zie op internet dat er nog wel eens onduidelijkheid is over hoe mensen een VSA aan moeten sluiten.
Ik heb vandaag toevallig de HPS en VSA voorzien van nieuwe goede degelijke bedrading.
Hieronder enkele foto's
De kabel die ik gebruikt heb is van het merk Lineax 3 x 2,5mm
Ziet uit als een 250 HPS. Ik zie dat je de kabel tussen VSA en LAMP erg lang hebt gelaten. Het beste maak je deze niet langer dan 2 meter. Tussen vsa en stopcontact mag wel een stuk langer zijn daar komt namelijk geen piekspanning op. Op het stuk van vsa naar lamp komt een piek van 5000 volt om de lamp op te starten. Als de kabel te lang is verlies je hier veel vermogen (U = I X R) en heb je kans dat de lamp slecht of niet opstart en de vsa in de opstartlus blijft hangen (tikken).
Last edited by FlintStoned; 15 December 2015, 10:28.
Bedankt voor de goede reactie Flintstoned. Het VSA was inderdaad wel wat aan het tikken tijdens het opstarten. Dat tikken duurt ongeveer een twee minuten. Ik zal het kabel wat inkorten.
Ik wilde een aantal foto's toevoegen bij de update, maar mijn camera geeft wel heel vreemd beeld onder de HPS. Er kunnen geen goede foto's onder genomen worden.
Hieronder toch nog een foto van plant 1. wi 1.jpg
De plantjes zijn nu een week oud.
Dame 3. plant 3.jpg
Dame drie ligt heel ver achter aangezien deze een tijdje binnen in huis op de vensterbank heeft gestaan. Ik wilde kijken hoe snel zo'n plantje nu achter komt te liggen op plantjes die onder verlichting staan. Dat is dus heel snel aangezien dit het eerste plantje was die zijn kopje boven het zand uitstak.
Ik hoop dat je nog harder kan afzuigen, of dat ze nog niet draait. LV van 80 is nu nog ok, maar tijdens de bloei veel te hoog. Heb zelf een ontvochtiger moeten kopen om het hier in huis wat aangenamer te maken. Krijg je gemakkelijk schimmels. Zolang het alleen in de case zelf is geen probleem. Voorlopig
Comment