Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
@vaperke.
Leuk dat je het volgt. Het ziet er inderdaad nog goed uit. De dames hebben nog wel een poosje te gaan hopen dat ze er nog lang goed uit blijven zien.
Ik blijf ze voorlopig nog veel liefde geven en voldoende zorg en hoop hierdoor dat ze nog een tijdje als pareltjes er bij mogen staan.
Ik zou zeggen blijf lekker volgen, want ik maak er nog geen einde aan....
@ kanon.
Dank voor de reactie. Ze staan er zeker nog goed bij. Ik hoop er redelijk vanaf te halen en er van te genieten. 100g droog is mijn streven maar goed alles is welkom en we gaan het zien.
Verder heb ik eerder in dit verslag laten zien dat ik twee stekjes had geknipt. Deze zijn in stekblokjes gezet en in een bakje met dekseltje erbovenop geplaatst. Ze hebben lekker vochtig gestaan en vandaag heb ik ze ver knalt. Ik wilde even kijken of er wel worteljes aan kwamen aangezien het blad bijna dood ging. Ik trek het stekje naar boven met alle gevolgen van dien. De kleine worteltjes allemaal stuk getrokken.
@dadreps oefening baart zeker kunst. Het eerste kweekje was verzopen en verrot en de kweekjes daarop ging het steeds wat beter. Deze is van alle kweekjes nog de beste. Ik heb de dames nog nooit zo lang mooi gehouden. Vaak waren ze nu al flink aan het achteruit gaan. En de stekjes, ach vergeten en volgende keer opnieuw proberen.
En nu de update.
Gisteren 18 februari stonden de dames 74 dagen boven de grond, 10 weken en 4 dagen. Hiervan staan ze 33 dagen op 12/12 oftwel 4 weken en 5 dagen.
Hieronder een aantal foto's die ik gemaakt heb.
Dame 2. Ziet er misschien wat raar uit. Deze is helemaal scheef getrokken met een touwtje door hoogte gebrek. Het lijkt net of erachter ook nog plantjes staan, maar dat is dezelfde plant. Plant 2.jpgTop plant 2.jpg
Ik had een aantal weekjes geleden 2 stekjes geknipt voor de fun. Deze heb ik in stekblokjes gezet lekker warm en vochtig. Ik dacht dat ik ze verknalt had omdat ik ging kijken of er al worteltjes aan kwamen. Ik trok ze uit de blokjes weg en scheurde de worteltjes kapot. Gewoon weer terug gezet en 1 is nu helemaal dood de andere heeft gek genoeg mooie nieuwe worteltjes aangemaakt. Dit stekje vandaag in een klein bakje gezet met wat aarde en nu maar kijken wat het wordt. Het blad is niet heel goed meer dus ik hoop er het beste van. Hier zal ik verder niet heel veel meer op in gaan aangezien ik dit topic verder compleet wil maken met de kweek van de 3 dames.
Ze staan er nog lekker bij en ik zal morgen foto's updaten.
Ik wilde alleen even laten weten dat 1 stekje waarschijnlijk gered is en een mooi leven tegenmoet gaat.
Verder allemaal een fijne avond en veel rookplezier van het weekend
Laat ze smaken, Latersssss
@ Joremkrank,
Mooi gesproken, hoe meer liefde hoe beter.
Weer een update van deze kant.
Vanaf zaterdag geen stroom gehad, en dus geen licht. Ik had helaas een kortsluiting ergens op dezelfde groep waar de dames ook hun licht van kregen. Ik heb het vandaag opgelost en alles is weer compleet. Ik denk niet dat ze er een dreun van gehad hebben, maarja heel gunstig is het niet.
De dames nu: zondag 21 februari 2016, 77 dagen ofwel 11 weekjes boven de grond, hiervan 36 dagen 5 weken en 1 dag op 12/12. Dit is ongeveer een drie weken echt bloei fase.
Het gaat hier nog steeds redelijk, de bladeren beginnen nu te vergelen en ik heb er al een behoorlijk aantal moeten verwijderen.
Er zijn ook al wat witte haartjes aan het bruinen.
De dames zijn nu 84 dagen boven de grond ofwel 12 weken. Hiervan staan ze 43 dagen op 12/12. 6 weken en 1 dag 12/12.
Op naar de foto's. De topjes beginnen er mooi uit te zien en ik begin al langzaam naar een leuk resultaat uit te kijken.
Vanavond geprobeerd in het donker foto's te maken.
Het staat er allemaal nog redelijk bij. Ik begin al vast een kleine gok te maken dat ze nog 3 weken te gaan hebben. De haartjes beginnen nu goed zichtbaar bruin te kleuren (20% ongeveer). Ik wil ze op ongeveer 80 a 85% bruin hebben.
Ik probeer nog steeds te streven naar de 100gram droog, maar we gaan het zien.
Ik heb wel 1 probleem gehad. De tijdschakelaar was niet helemaal goed en betrouwbaar meer. De verlichting stond aan wanneer het niet moest. Vandaag een nieuwe tijdschakelaar gehaald bij de Karwei. Dit keer een wat duurdere op de hoop goede kwaliteit te hebben.
De dames zijn nu 1 maart 2016, 86 dagen oud ofwel 12 weken en 2 dagen. Hiervan staan ze 45 dagen ofwel 6 weken en 3 dagen op 12/12.
Nu de foto's
Bij de foto's van 4 feb zie ik nog geen bloei, en bij de foto's van 9 februari wel.
Dat betekent dat ze ongeveer 3.5 week in bloei staan.
De Special Kush #1 heeft 8 weken bloei nodig.
Ze moeten dus nog zeker vierenhalve week.
Zou zonde zijn als je die te vroeg gaat oogsten, die worden minstens nog eens zo dik.
Alle rare blaadjes. Weet iemand of dit voeding te kort is of te veel, Of betekend dit gewoon dat de pantjes na het einde aan het werken zijn.
Dit krijg ik altijd 4 weken voor de oogst ongeveer.
Gisteren 6 maart weer even bij de dames gekeken. en weer wat leuks beleefd. Ze gaan hun 2 a 3 laatste weekjes in en zullen dan lekker omgehakt worden. Zonde, vrouwen moet je niet omleggen maar helaas aan deze vrouwen komt bijna een eind.
Het goede is dat ik alweer drie nieuwe zaadje hebt ontkiemd. ze kwamen alle drie op. Ik had er niet veel van verwacht het zijn White thunder zaadjes vrij goedkoop wel feminished. Ik heb ze laten ontkiemen in een bedje van heerlijk zacht wc papier wat ik in een doosje heb gelegd een beetje lauw water zaadje erin leggen en even wachten. 2 dagen later alle drie opgekomen. Heerlijk. ugggggg als het maar zacht warm en vochtig is.
1 van de White thunder dames is inmiddels alweer 2 weekjes oud en heb ik al in het bloei hok staan. En natuurlijk een fotootje. Nieuw plantje 2 weken oud.jpg
Verder heb ik op 6 maart een hele foto shoot gehad met de dames. Zowel met als zonder hps. 6 maart stonden de dames alweer 91 dagen boven de aarde. 13 weken oud, hiervan staan ze 7 weken en 1 dag op 12/12.
Eerst even de shoot zonder HPS met de heerlijke witte toppen die er onder hps licht heel anders uit zien. top plant 2.jpgzhps.jpgtop plant 2.jpgzhps 2.jpgzhps 3.jpgzhps 4.jpg
En dan het grappige het is al de tweede keer dat deze ronde het licht brand als het niet moet. tijdschakelaar.jpg
Jaja tijdschakelaar 2 is kapot gebrand. Ik zie deze vraag veel voorbij komen. Maar met kleine HPS lampen ik gebruik nu 150 watt, ook een relais toepassen. Best brandgevaarlijk dus. Het kan lang goed gaan, maar het gaat een keer mis. De lampen dus niet gelijk op een tijdschakelaar zetten. De eerste hield het twee a drie weken vol en de buitenschakelaar waar de foto van is hield het amper een week vol.
Comment