Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2016 zelf kweken met G-kit micro kastje

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
    Mooi man! Zo leuk om te lezen hoe enthousiast jij en je vriendin zijn

Het drogen gaat soms veel harder dan je denkt, dus wel tussentijds checken hoor!
    Ja heb aan haar echt wel een tof iemand, echt nooit zeuren of klagen en altijd opgewekt.

dat in de gaten houden gaat ik zeker doen Stemma en ff om de paar dagen checken maar ga uit van 10 dagen om echt mooi droog te zijn en erna te curen.
    Ik twijfel alleen of in de fan aan zal houden in het hokje (staat nu wel aan maar niet direct op de toppen)
    Ik gok en las ook een beetje airflow kan geen kwaad ?

suggesties dus welkom wel of niet de fan laten draaien met drogen?
    sigpic
    LED there be light

Comment

Met een fan aan gaat het drogen erg snel, te snel naar mijn idee.
      Droog je in je kweekkastje ?
      Dan kan afzuiging heel zacht aan. Anders volstaat elke dag wat 'verse' lucht. De lv niet te hoog laten zijn, een bordje droge rijst helpt hierbij als je geen ventilatie hebt. Hier zijn de planten na 5 dagen al droog genoeg om in de weckpot verder te curen.
      Wel dagelijks de pot kwartiertje open doen, totdat het deksel geruisloos van de pot gaat.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@stemma
        Okee net naar boven gelopen en de fan staat uit nu inmiddels. (heb hem dus uitgezet)

En uuuuhhhh ja ik droog nu in me kweekkastje want hele zolder meurde vanmiddag naar de je weet wel geur! dus kastje is nu me drooghokje met de afzuiging aan!
        en heb 2 touwjes gespannen van zijkant naar zijkant en daar hangen de topjes aan! (ondersteboven)

De lv is zag ik net 31% (wat aan de hoge kant nog naar mijn idee om te drogen) maar die zakt denk ik komende nacht nog wel vermoed ik

Dat met die weckpot komt goed die heb ik staan en een paar weken geleden voor heel weinig gekocht

Deze

IMG_3480[1].jpg

Ik denk dat de fan nog niet ze schadelijke ding heeft gedaan toppen zijn er 5 uur in gegaan en is nu 7 uur
        hebben dus 2 uur bij een fan gehangen

THX voor je advies Stemma (YOU ROCK)

en de fan staat uit nu
        sigpic
        LED there be light

Comment

De lv is zag ik net 31% (wat aan de hoge kant nog naar mijn idee om te drogen) maar die zakt denk ik komende nacht nog wel vermoed ik
          Ik vindt 31% zeker niet hoog hoor, misschien zelfs wel wat aan de lage kant ?
          Naar mijn idee zal hij overigens stijgen en niet dalen vannacht. (denk ik, geloof ik)

Voor de goede orde, ik heb zelf maar 1 zeer matige kweek achter de rug en wist tot 6 maanden terug niet meer dan : ik moet een zaadje hebben en ik moet water geven.
          (Even om de waarde van mening aan te geven.)

Ziet er lekker uit allemaal, ga je zeker van genieten.

Groet,

GHF

Comment

Ja ong 40% is de juiste lv voor drogen dacht ik dus 31 is wat aan de lage kant idd.

Comment

Ik dacht dat de lv onder de 28% moest zitten bij drogen?

Maar nu google ik het net is even flink en ik vind dit

Een luchtvochtigheid van 40% - 50% is het beste.

dus thx guys voor de tip een waarschuwing (gaat maar weer eens een kommetje water onderop de bodem zetten) dat werkten tijden de groei ook superB om Lv wat hoger te krijgen
              sigpic
              LED there be light

Comment

je kan de weckpot zwart spuiten tegen het licht (action spuitbus heel goedkoop) of staan ze op donkeren plek

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

je kan de weckpot zwart spuiten tegen het licht (action spuitbus heel goedkoop) of staan ze op donkeren plek

Comment

Welnee, je hoeft niet perse met water in de weer, maar als je je daar prettiger bij voelt moet je dat gewoon doen. Ik denk dat je topjes na 4 dagen wel droog genoeg zijn om in een pot te doen. Zelf zet ik mijn potten in een kast, dan staan ze ook donker en hoef je niet met verf in de weer.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

soooo man dat ziet er goed uit!
                    Heb er veel aan gehad dat om te vergelijken met mijn kit.
                    Maar je hebt t goed gedaan man (veel beter dan bij mij btw)

Comment

@dodo64 Nee ik bewaar altijd alle voorraad in het donker (ook deze weckpot gaat op die zelfde plek komen te staan)
                      Deze pot spuiten zou zonde zijn ook want zit een heel mooi ingewerkt logo op de zijkant met HOMEMADE erin

@Stemma de L.v met de kom water erin was vanmorgen toen ik net voor ik wegging keek 40% en temp 20,3 c
                      Kom water erin deed ik trouwens groei ook om te lv hoger te krijgen en werkt echt goed in deze kast (was ooit een tip van Souljah hier)

@geodude THX man voor je compliment en heel eerlijk toegeven moet ik daarbij.
                      Dat ik zeker weet dat het nog beter kan als ik het nog een beetje beter bij kan sturen.
                      Ik vind zo wie zo kweken (binnen) iets van constant er bovenop zitten en veel bijsturen (ik zie b.v buiten kwekers die alleen water geven af en toe)
                      Lijkt ook veel makkelijker buiten kweken (heeft denk ik te maken dat je de natuur wil nadoen in een hokje en dat ook nog is binnen)
                      Ook moet ik toegeven dat ik dat wel weer wat vind hebben (het kweken) het steeds beter zal gaan proberen te doen.
                      En zo wie zo als ik er niet uitkom of twijfel vraag ik het altijd hier (er zitten hier echt mensen met super veel ervaring die je altijd wel willen helpen en willen meedenken met of tips hebben)

Aan alle dikke THX voor leuke reacties
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

Goed bezig.

Weet je toevallig nog wat de temp was bij 31% lv ?

Ik ben wel nieuwsgierig of het verschil in LV echt alleen komt door die kom water of ook omdat de temp lager is geworden. (en de LV dus hoger ?)

Groet,

GHF.

Comment

temp was gisteren bij een lv van 31% 23.7C (meter is van Davin)

Maar temp worden hier zo wie zo hoog want we hebben dak isolatie en binnen isolatie (dus warmste plekje in het huis) ik game ook zolder en van de winter zit ik hier gewoon in een t shirt

daarom twijfel ik of ik hierna (zomer) nog wat gaat doen ipv in sept weer verder
                          sigpic
                          LED there be light

Comment

Ik zit met hetzelfde probleem, hier is het ook tropisch op zolder in de zomer.
                            Ene kant, ik heb geen haast, andere kant, ik sta te popelen....

Zit al te denken om aan te zuigen door een bak met ijs ofzo.

Ik denk trouwens wel dat de temperaturen zoals je die aangeeft meer invloed hebben gehad op je LV dan je bak met water.

Succes maar weer.

Groet,

GHF

Comment

He Kanon, mooi kweekje en verslag heb je ervan gemaakt. Respect daarvoor.

Moet wel eerlijk zeggen, heb niet alle posts aandachtig gelezen, maar toch even een paar vraagjes. Ben zelf namelijk ook wel geinteresseerd om binnenkort met LED te beginnen.

- Heb je problemen gehad met de hoogte?
                              - Heb je maatregelen genomen om de hoogte van de plant te beperken? Zo ja, welke?
                              - Zijn er nog aanpassingen die je aanraadt, zoals een hoger/lager hok of andere lamp bijvoorbeeld?

En veel plezier met je oogst he kul, maar dat komst vast goed. Ben het met jou eens dat de wiet in Rotterdam soms wat te wensen overlaat.
                              Terminate the hate and spread the positive

Comment

Thx SpaceMountaineer

Je komt neem ik aan ook uit Roffa?

hier het antwoord op je vragen

- Heb je problemen gehad met de hoogte?
                                Nee ik hou de led lamp altijd op minimaal 20cm van de top, de fabrikant wil beweren het kan tot 5cm (ik zou dat zelf niet aanraden ja of je moet gebleekte of verbrande toppen willen)

- Heb je maatregelen genomen om de hoogte van de plant te beperken? Zo ja, welke?
                                Ja een Kleinere maat pot nemen ik heb geen 11 ltr gebruikt maar 9 ltr (hoe meer de dame wortels kan ontwikkelen hoe gekker ze gaat) ook een soort nemen bij zaad kiezen waarvan ze zeggen deze word 60cm ipv 2mtr

adt, zoals een hoger/lager hok of andere lamp bijvoorbeeld?
                                Ja dat hangt er vanaf wat je wilt gaan kweken , dit was een autoflower maar als je regulier zou nemen zou je kunnen scroggen of knakken om hem minder hoog te laten worden.of je zou kunnen toppen maar aangezien een AF alleen LST aankan en dat eigenlijk ook al niet leuk vind
                                ligt de kweek wijze geheel aan jouw.
                                Voor hoe ik wil kweken (eigen gebruik en minimaal is dit perfect)

verder dat wiet in Rotterdam gorre zooi is klopt!!!

(zelfs de hoog aangeschreven shops) is echt troep. (nee ik gaat geen namen noemen of met modder gooien heeft geen zin )

Gewoon zelf wat gaan doen ! ik ben er gelukkig vanaf van die oplichters.En het is nog super leuk om te doen ook.

Lees een wat verslagen hier op forum van led kwekers, je zal zien das goed te doen met een beetje basis kennis.
                                Last edited by kanon; 4 May 2016, 16:58.
                                sigpic
                                LED there be light

Comment

Bezig...
                                X