Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ok misschien was ik niet duidelijk, maar ik zei ook nog een paar nodes door laten groeien/strekken.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
ik had ff beter jouw bericht moeten lezen CocoLoco15. Zie wat je bedoelt.
mmmm ja, dat zal wel verschillen per kweker. Ik dacht juist dat je je pot tot aan de rand toe vult. En dan je lamp er dicht genoeg op hangen zodat de plant niet te veel strekt.
[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]
ik doe altijd op die zelfde hoogte aarde wat jij net hebt gedaan..jou plant wordt alleen maar sterker en dikkere stam van..gwn door vullen dan kom er meer wortels bij ...meestal als je tot de top van de pot met aarde vultdan krijg je een te hoge stengel staan met geen nut..vooral als je zon kastje heb ..ik zzou het wel beginners luck noemen haha. ga zo door man komt alemaal goed
ik doe altijd op die zelfde hoogte aarde wat jij net hebt gedaan..jou plant wordt alleen maar sterker en dikkere stam van..gwn door vullen dan kom er meer wortels bij ...meestal als je tot de top van de pot met aarde vultdan krijg je een te hoge stengel staan met geen nut..vooral als je zon kastje heb ..ik zzou het wel beginners luck noemen haha. ga zo door man komt alemaal goed
SOULJAH my man : dit is grappig want gisteren kwam me maatje langs die inmiddels nu denk ik richting Schiphol gaat om in de USA te gaan wonen en werken.
Kwam dus ff na bijna 31 jaar elkaar kennen door dik en dun afscheid nemen van mij en me vriendin.
Ik zei kom ff kijken bij me kastje en hij zegt niet slecht die G-kit en leuk ding en wat ideeen staan uitwisselen met elkaar.
Deze zei precies hetzelfde als wat jij nu zegt te weinig aarde maar niet erg (hij heeft 9 jaar ze eigen stash gekweekt) en al me zaden komen van hem omdat je deze niet ff mee kan nemen zeker niet in USA.
mijn maatje zei de aarde had wat hoger gemogen maar het is geen drama en je kan altijd nog bijvullen als ze wat groeit en iets strekt.
al met al zei hij ook niet slecht gedaan tot nu toe op wat meer aarde na (maar komt goed)
Anyhow ! ik ben zelf blij met resultaat tot nu toe en dit had ik niet verwacht, en nu even kijken of ik de hele ronde zo kan blijven doorgaan met kweken en leren
aan de andere kant ook al was het een fuck up -> nu al geworden -> daar leer je van toch ?
Maar ontkiemen en wat boven laten komen valt me tot nu toe niet tegen
Is het zaadhoesje (en velletje) er al vanaf, dat moet wel snel gebeuren, liefst binnen een paar uur.
Tijdens de nacht een paar keer een beetje nat sproeien helpt soms.
Als je volgende keer gaat kiemen, probeer het dan eens tot het wortelpuntje er maximaal 1-2mm uit komt.
Daarna de grond in, met het puntje omhoog, dan blijft het zaadhoesje achter in de aarde
Is het zaadhoesje (en velletje) er al vanaf, dat moet wel snel gebeuren, liefst binnen een paar uur.
Tijdens de nacht een paar keer een beetje nat sproeien helpt soms.
Als je volgende keer gaat kiemen, probeer het dan eens tot het wortelpuntje er maximaal 1-2mm uit komt.
Daarna de grond in, met het puntje omhoog, dan blijft het zaadhoesje achter in de aarde
Ik heb dit toevallig gisteren middag met de punt van een pincet super makkelijk kunnen verwijderen en JAWEL ik zag wat groens nu (bigsmile)
Toch bedankt voor de tip dat waardeer ik enorm.
Weer wat geleerd.
@souljah de lamp heeft 2 dagen 24/0 gestaan tot ze gisteren (zondag) boven was
toen heb ik de tijd schakelaar er tussen gezet en staat nu op 18/6 sinds vannacht (ze heeft dus al 1 keer 6 uur in donker gestaan)
Vanmorgen vroeg niet gekeken meer moest vroeg weg, ben dus benieuwd als ik vanmiddag thuis ben hoe ze erbij staat en of ze wat te drinken nodig heeft
Comment