Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowbudget kweek kastje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lowbudget kweek kastje

Korting op 420shop
    Beste leden,

Na al een behoorlijke tijd met jullie mee telezen en heel heel heel veel kijken op YouTube heb ik besloten een eigen kweek kastje temaken.

De reden hiervan is net zoals de meeste shop kwaliteit gaat hard achteruit terwijl de prijs het zelfde blijft of juist duurder word.en we willen daar vanaf (m'n vriendin en ikzelf zegt de gek)

Nu is de uiteindelijke doel om geheel zelf voorzienend te kunnen zijn echter gaat dat niet meteen lukken met het budget dat ik heb en de ruimte.dus ik ga alles bouwen vanaf scratch, en wil uiteindelijk met wat we besparen investeren in upgrades dus een best project.

De reden hiervan is zoals meer mannen weten is mijn wederhelft er niet happig op en zegt dus nee tegen een investering , ze zegt als het werkt zorg maar dat het zo werkt en begin bij het begin met niets.hahaha nog easy life for me.

Ik ben dus gaan kijken wat ik in en om het huis kon vinden en ben met het volgende gekomen:

185 kub douche afzuiger
    Een ps3 ventilator
    3 x voorschakel 24 watt pld met osram lampen in kleurcode 830
    1x spaarlamp 24 watt
    1x spaarlamp 20 watt
    1x temp/ hygrometer
    Hout voor het kastje had ik nog 8mm mdf en vuren balkjes.
    De nodige schroeven enz
    Verf zowel grond als glans
    En natuurlijk alles wat nodig is om het aantesluiten enz enz (zal vast iets vergeten)

Nu ben ik geen bouwkundige maar hou van dingen maken met m'n handen
    De kast gaat de maten 60x60x100 cm krijgen dit door goeie ervaringen over de g box. (Maar mag en kan de investering niet maken)

Hier wat foto's van m'n gepruts [emoji2]
    Het kastje gaat dubbelwandig worden vond dat 8mm maar dun plus het geeft me de kans onderin een valse bodem temaken zodat verse lucht van onder komt.

De binnenkant netjes gekit en gaten in de eerste bodem geboort plus de ps3 fan aan de valse bodem gemaakt.

Het kastje is nog in aanbouw.
    Wou het hier kwijt wil graag jullie mening en raad.

Voeding heb ik nog niet over gedacht.
    Zaadjes wel dit zijn 5 fem blueberry van spliff seeds en heb al gelezen dat scrog de beste optie gaat worden.
    Ohja ook handig om te weten voor jullie wil per ronde maar 1 maximaal 2 planten. (Vrouwen he je moet er mee leren leven[emoji12] )

Wees aub niet te hard met kritiek ben bereid veel te leren en lezen.

Nou mensen ik ga zo verder klussen aan m'n kassie

Jigsaw out! ((For now))

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Re: Lowbudget kweek kastje

dat heb je mooi gedaan tis precies groot genoeg voor 1 plantje
    en ga je nog een filter maken ook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HenkieHossel View Post
      dat heb je mooi gedaan tis precies groot genoeg voor 1 plantje
      en ga je nog een filter maken ook?
      Ey dankje!
      Tis ook echt bedoeld voor 1 hooguit 2 per x en dan natuurlijk scrog.

Ben wel aan het kijken en denken over een filter zag hier ook al iets voorbij komen diy filter.

Heb momenteel alles in de verf staan morgen anders zondag deurtje maken.
      Heb dus de ps3 fan aangehad en moet daar iets anders op bedenken doet het super maar damn het geluid is er ook na hahahaha maar door testen leer je weer.

Comment

Lowbudget kweek kastje

Goed bezig.
        Een paar tips.
        Beter die ventilatoren in rubbers hangen. Dit resoneert als een gek. Stukje flexibele buis ertussen en klaar. Als je met filters gaat werken heb je niets aan deze ventilatoren die je gebruikt. Deze bouwen geen druk genoeg op.
        Let ook op lichtlekken bij je luchtdoorvoeren. Zorg dat donker ook echt donker is.

Succes en Knutselse....

Comment

Die ps3 ventilator heb ik dus ja ja echt diy de rubbers van een grols beugel gepakt maar nog een enorme herrie dus moet kijken naar een stillere en anders even kijken hoe de 185 douche van het gaat doen kwa decibel.

In de bodem heb ik er goed overna gedacht en dus met een valse bodem geen licht erin of eruit.

Nu met het gat bovenin als uitlaat ben ik toch best huiverig wat zijn daar goede oplossingen voor?

Comment

Zwarte slang met twee bochten in en het is al lichtdicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              Zwarte slang met twee bochten in en het is al lichtdicht.
              Top!!ik was veel moeilijker aan het denken echt bedankt!

Comment

Graag jullie raad het kastje is dus 60x60x100 cm bedoeld voor 1 als 2 planten in scrog.

Nu de vraag hoeveel liter potten?hoeveel bij 1 plant en wat bij 2?
                Of kan ik de ruimte vol genoeg krijgen met 1?
                Dus graag jullie mening/ervaring.Ga morgen namelijk op potten jacht

Alvast bedankt!!!

Comment

60x60 moet twee plantjes toch wel lukken met goed scroggen. Vierkanten potten passen beter dan ronde in jouw ruimte. 2 van 20 ltr. Bijv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                    60x60 moet twee plantjes toch wel lukken met goed scroggen. Vierkanten potten passen beter dan ronde in jouw ruimte. 2 van 20 ltr. Bijv.
                    Ik zal eens opzoek gaan.bedankt!

Comment

Huurhuis kwijt uitkering weg,zou er niet aan beginnen voor maar 2 plantjes en slechte verlichting,mischien nog wat idiooten over de vloer die zig verlullen in de kroeg,begin er niet aan,voor je het weet zit er een somalier in je huis en sta jij op straat.
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                        Huurhuis kwijt uitkering weg,zou er niet aan beginnen voor maar 2 plantjes en slechte verlichting,mischien nog wat idiooten over de vloer die zig verlullen in de kroeg,begin er niet aan,voor je het weet zit er een somalier in je huis en sta jij op straat.
                        Begrijp je punt, en ergens heb ik ook zeker de angst niet voor de uitkering die heb ik niet maar m'n huisje.maar als ik zelf al m'n bek houd, lijkt het me dat ik een eind kan komen.weet niet wat voorn mensen jij in je huis laat maar idioten laat ik ver buiten m'n deur plus m'n kast komt niet in zicht testaan van niemand die m'n huisje wel binnen komt. Dat met dan weer het feit dat ik zelf stil moet houden miss krappie lampen maar moet ergens beginnen.en upgraden komt dan vanzelf.
                        Begrijp je punt zeker wel maar als je al praat over idioten in huis laten die schijnbaar lullen in de kroeg dan vraag je in mijn ogen om problemen.in mij vrienden kring heeft niemand er geen ruk mee te maken dus kan niemand iets lullen tenzij ikzelf iets zeg.wat zeker niet zal gebeuren.
                        Bedankt voor je waarschuwing.
                        Als ik m'n kast netjes bouw en m'n kop hou plus niet ineens 1200watt ga trekken zal ik vast niemand tot last zijn.
                        Nogmaals bedankt!

Comment

Graag gedaan,maar doe iets goed of niet.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                            Graag gedaan,maar doe iets goed of niet.
                            Jij bent niet de gene die bepaald of iets goed is of niet

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                              X