Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek PPP met spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Micro kweek PPP met spaarlampen

Korting op 420shop
    Hier komt vanaf nu een verslag van mijn eerste micro kweek.
    Ik doe dit puur voor de lol en wie weet houdt ik er nog wiet aan over ook nog.

Ik heb gekozen voor low budget. Kastje in elkaar geschroefd en aluminium folie er in gedaan. Gaten geboord voor 2 pc fans van 80 mm.
    Ik heb 4 spaarlampen van elk 18w aan een plank met kettingjes gehangen zodat ze in hoogte verstelbaar zijn.

De zaden PPP feminized zijn van de week ontkiemt en ik heb nu 2 plantjes in 4 litter potten staan met potgrond.

De ventilatie staat 24h per dag aan en de lampen 18 per dag van 7 tot 11.
    Hier vast een paar foto's. De plantje zijn gisteren boven de grond gekomen. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
    Attached Files

PPP? Ik had een PP in een kastje die zelfs nog hoger was > totaal onhandelbaar.. Ben benieuwd of jij niet in de knoei komt met de afmetingen

Wat zijn de afmetingen van dat kastje?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

De afmeting van de kast is 50 x 60x 80 cm. Hoopte dat dat wel genoeg zou zijn. Als het echt niks wordt kan ik de kast altijd nog verhogen.

Kan ik de lengte van de plant niet gewoon een beetje binnen de perken houden dan door hem wat breder/ schuin o.i.d. te laten groeien?

Comment

Niet te lang voorgroeien (=lampen op 18/6)
        Wacht dus niet te lang om ze in bloei te zetten.
        Bovendien duurt het nog een 2tal weekjes voor ze effectief beginnen te bloeien en ze groeien zelfs nog wat gedurende de bloei.
        Je kan plant ook toppen of fimmen en buigen of knakke als de ruimte echt te klein is.

Greetz,
        zion

Comment

Thanks voor de tips. Ook heb ik verder een paar kweekverslagen bekeken en wat goede ideeen opgedaan om tzt een houten frame van bijv. 1m bx 1m l x 1,50m h te maken en deze dan bedekken met folie dat je onder laminaat legt. Dan kunnen er bijvoorbeeld nog 4 lampen bij en dan moet ik wel een heel eind komen. Ik hou voorlopig de lampen dicht op de kleine plantjes om zo strechen te voorkomen. Gewoon kijken wat het wordt.

Comment

t probleem is ook een beetje dat spaarlamp of tl niet zo diep straalt, dus dan worden alleen de toppen van de bovenste 40 cm goed, verspilde energie aan de rest van de plant.

kun je beter een klein soortje nemen

groet

Comment

Ok dat is dan een wijze les voor de volgende keer.
              Dacht toch dat ik mijn huiswerk redelijk had gedaan. Er stond duidelijk bij vermeld dat de PPP een compacte soort moet zijn met 90% indica genen. Maar die kan dus waarschijnlijk nog best een eind de hoogte in en is compact een beperkt begrip.
              Toch een leuke uitdaging en de volgende keer ga ik dan duidelijk voor een kleinere soort. Misschien K2. Daar had een vriend van mij jaren geleden goede resultaten mee en die waren kleiner dan 70 cm volgens mij.

Verder genoeg tips om straks de hoogte te beperken. Zal denk ik moeten toppen en met wat buigwerk kom ik hopelijk een eind.

Het gaat verder goed met de kleintjes. Hierbij een paar nieuwe foto's
              Attached Files

Comment

kijk dat zien er uit als naar gezonde spruiten

Comment

Ja dat vind ik zelf ook wel. Ben erg benieuwd. Al moet ik wel zeggen dat het nu al kriebelt om een kleine kweektent te kopen tzt met een 400w HPS lamp

Comment

Update

de plantjes zijn de afgelopen dagen aardig gegroeid. Gelukkig nog helemaal niet in de hoogte. Hier een paar foto's van hoe ze er bij staat. Mooi groen en zien er gezond uit
                    Attached Files

Comment

Ziet er goed uit ja
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Re: Micro kweek PPP met spaarlampen

Update ?

Comment

verplaatst naar microkweekverslagen

grtzzz

Comment

Ziet er goed uit, maar hoop ook dat je niet in ruimte-problemen komt, misschien moet je gaan buigen/knakken.

Comment

ziet er goed uit als je last heb met ruimte probleem dan zou ik ze al gewoon in de bloei zetten

Comment

Bezig...
                              X