Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Korting op 420shop
    Dag allemaal,

Zoals de titel zegt wil ik in project 2.
    0 4 soorten gefeminiseerde in scrog gaan zetten.
    Heb inmiddels bijna de eerste ronde afgerond met een 4 tal autoflowers een hoop geleerd.
    Heb mij voor mijn eerste ronde uitgebreidingelezen en tijdens natuurlijk ook.
    Ben zelf van het ontdekken en proberen. Elke situatie is uniek.

Voorop gesteld. Ik doe het voor de lol en niet voor het zgn 1 gram per watt principe.

Setup als volgt:

Mdf kast in mat wit gelakt met reflectie. Afmetingen zijn 60 x 60 x 180 (zelfbouw, Thanx karwei)
    Thermostaat kachel op de bodem op stand 0.5 . Max vermogen 2000 watt op stand 7. Overigens staat de kast in mijn onverwarmde schuur. Temperatuur is binnen rond de 24 graden.
    Op de platliggende kachel ligt een natuurstenen tegel om indirecte warmte af te geven en om de temperatuur constant te houden. Voor degenen die van langzaam garen op de bbq houden kennen deze term en bedoeling wel.
    Lampjes zijn 5 x spaarlamp 23 watt 2700 k en 5 spaarlampen 23 watt 6500 kelvin. In de ruimte is continue afzuiging door een computerfabrikant. Passie inlaat onder de verwarming en om de 30 minuten een interne bries boor de nodige luchtverplaatsing. De dames gaan in dezelfde gond mix als de vorige dames 3/4 tomatengrond en 1/4 cocos en pas na een paar weken voeding. De nieuwe dames zijn op 27/2 in het water gegaan en op schrikkeldaginternet met hun witte worteltje in een met vochtige en luchtige aarde gevuld turf bakje gegaan. De eerste ronde is nog niet geheel klaar en daarom staan de baby's die vandaag allemaal hun kopje hebben laten zien nu nog op 18/6. Ik verwacht binnen 2 weken mijn eerste ronde af te ronden en hou de nieuwe baby's tot die tijd klein. Indien goed geworteld en voorzien van leuk blad kan ik ze bv over een week overpotten naar potjes van 7x7 en als de eerste dames wel klaar zijn gaan ze direct over naar potten van 18x18 en dan direct op 12/12. Heb inmiddels een mooi hekwerk voor scrog in bezit en ga dit binnenkort mooi passend maken voor mijn lievelings kast. Voor de bloei heb ik nu volgens dosering rozenvoeding gebruikt en het ziet er echt leuk uit. Vandaar dat ik zeer enthousiast en nieuwsgierig ben wat mijn ronde 2.0 mij gaat leren.

@ partners in crime:

-schuif vooral je stoeltje aan-
    Ik waardeer een ieder zijn mening, hopelijk jullie die ook van mij.
    -wees eerlijk. Ook kritiek kan opbouwend zijn.
    -ik probeer regelmatig up te daten, reageren natuurlijk vaker dan updaten. Ik hou van een gezonde discussie.
    -live and let live

En vooral,

Wish me good luck en kijk toe.

Enjoy.😊

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hallo, daar zijn we allemaal😊

Excuses voor de auto correctie van de spelling door mijn telefoon. Ziet er een beetje slordig uit. Zal even een foto bij voegen van mijn zojuist geknipte autoflower. Het is een silver haze. Deze is natuurlijk van de eerste ronde. Trichomen zagen er geel uit met witte er tussendoor en volgens info klaar. Hangt nu in haar gehele geheel op haar hoof ff je en zodra zij rookbaar is zal ik een rookverslagje hiervan doen. Haar zusje 2 weken geleden gedaan maar waarschijnlijk ver . Smaak overigens wel prima en also beetje body. Had toen nog niet mijn microscoop maar heb gewoon geknipt. De startfase van mijn vorige ronde ging compleet fout door geen goed licht (ufo 130 watt ebay) toen overgegaan op cfl spaarlamp om het zoete doen. Ja ik weet het, neem hps, neem t neon. Nee, ik doe het zo en wat van mijn eerste dame is afgekomen is echt leuk. We blijven sleutelen tegen minimale kosten. DAT is voor mij de sport. Schuif aan en kijk toe.20160304_195843.jpg20160304_195341.jpg
    Last edited by BigR; 4 March 2016, 19:21.

Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Leuke opzet.
    Gefeminiseerd, auto of gewoon?
    En waarom wil je snel op 12/12 ipv eerst een paar weekjes 18/6?
    Mijn idee is iets meer groei geeft stevigere plant en (meer/betere) toppen.

Comment

Dag Mart,

De dames zijn gefeminiseerd. Waarom ik ze Snel in 12/12 wil zetten?
      Mijn hokje is vrij beperkt, het is 60 bij 60 dus kan er 9 potten kwijt van 18 x 18. Daarom wil ik dus als mijn hok compleet leeg is direct op bloei gaan. Tot die tijd op gegeven moment overgaan van de dames inclusief turf bakje naar potjes van 7x7. Doel bij deze kweek is eigenlijke mooi scrog screen te maken met een goed genot

Comment

Scroggen is zeker leuk maar dan zou ik 2 planten in 18 liters doen en voorgroeien. 9 potten op 60x60 is soggen . Wel een leuk project . Suc6. Gr JB
        Keep em green

Comment

9 dames op 60 bij 60 cm is een volle bak. Gelijk op 12 12, no merci style, is dan een logische opstelling.
          S6 iig

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Comment

leuke spaarlamp oogst,echt toppie
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik kan die foto niet zien ? of ligt dat aan mij ?
              sigpic
              LED there be light

Comment

was erg benieuwd welke 4 soortjes je gaat zetten...

neem aan dat je rekening heb gehouden dat ze allemaal ong dezelfde bloeitijd hebben?
                Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

Comment

Dag Jonkie binkie, heb mijn eerste ronde deels afgerond en ben nu al bezig met de 2 e . Vorige ronde waren 4 af in 11 liter poten. Wil nu dus scrog maken van gefeminiseerd zaad en de ruimte optimaal benutten. Vandaar dus de 9 dames in 6.5 liter potten. Probeer ze klein te houden en pas als het hok volledig leeg is de dames dan over te zetten in de 18x18cm potten. Ook dit is weer een (studie) ronde. Als blijkt dat het niet werkt moeten we het bijstellen met als doel een beter resultaat. Vind het gewoon leuk om de grenzen op te zoeken met wat er met een klein budget te bereiken is.

Dag oxinovo, heb me al aardig ingelezen (Google en diverse forums��) en ben gewoon benieuwd of het mij ook een leuk resultaat geeft. Gewoon proberen toch? Fietsen leer je ook door te vallen

Hoi Jorumkrank, het gaat echt leuk met die spaarlamp. Toppen zijn best dik aan het worden en de geur is zeer goed. Ben eerst begonnen met een ebay ufo van 130 watt maar de dames stonden stil. Toen na 2.5 week overgeschakeld naar spaar 6500 en 2700 kelvin. Dames hadden allemaal een ander groei patroon van elkaar. 1 e meisje was 1.5 geleden klaar. 2 e dame 2 dagen geleden en er staan er nog 2 waarvan de laatste denk ik over 2 weken klaar is. Had alles natuurlijk toen kunnen wegdoen en overnieuw kunnen beginnen. Doel was om ervan te leren en als ik zie wat er nu al vanaf komt zeer zeker de moeite waard geweest. Het smaakt ook zeer goed, moet er alleen 1.5 x in mijn shaggie voor hetzelfde gevoel. Volgende ronde beter.

@kanon: foto's staan in het eerste ber. Zal er nog wat bij voegen in deze. 20160307_172140.jpg20160307_172150.jpg20160307_172232.jpg20160307_172219.jpg20160307_172206.jpg20160307_172158.jpg

Dag hasjboom, de dames zijn: lavendel, blueberry , strawberry en medical kush. Ik twijfel wel over de rookbaarheid van de medical. Dit omdat het voor " medische" doeleinde is dus hoe het rookt Geen idee. Iemand ervaring misschien mee? Bloeitijd is volgens beschrijving ongeveer hetzelfde maar zal in praktijk wel anders zijn. Knip degene die eerder klaar zijn gewoon er tussenuit. Greetz

Comment

20160312_210043.jpg20160312_210050.jpg

Comment

ze gaan zo wie zo alle een andere groeitijd hebben.
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

Heb een groot vermoeden dat dat inderdaad gebeurt.

Comment

Leuk zo'n kweekje. Ik kijk mee. Veel succes ermee!
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Dag Vaperke, je bent van harte welkom om je stoeltje erbij neer te zetten. Vorige ronde waren 4 af waar er nu nog 2 in mijn hokje staan. Denk dat de laatste dame nog een week of 3 nodig heeft. Tot die tijd blijven de dames in een 7x7 pot staan. Hok leeg? Dan over naar 9 potjes van 18 x 18 met 6.5 liter inhoud en de dames dan op 12/12 en dan proberen te scroggen. Heb genoeg gelezen hoop ik en we zien wel hoe het gaat. Let it go, let it grow and relax.

Comment

Dacht dat dit een redelijk druk forum was. De reagluurdes kijken denk ik ergens anders naar waarschijnlijk. Top trucs en ongezouten meningen blijven welkom. Greetz

Comment

Bezig...
                              X