Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Als je echt 160ml hebt gegeven zou ik morgen eens wat meer geven, 350ml, en een dagje wachten.
    Ze lijken droog te staan, flauw van de temperatuur.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Re: project 2.0 gefeminiseerd 4 soorten in scrog

Heej Witte, Thanx voor de raad en daad. Vermoed dat de temperatuur inderdaad te joog is. Ik kijk ff aan of het bijtrekt of niet. Zo niet dan boor ik met speedboor nog een paar gaten bij. Natuurlijk met anti insecten filter. Mijn kastje staat in mijn schuur.

En de frisse lucht haalt het uit de stenen schuur waar heel de dag zonlicht op staat. Schuur is vaak warmer dan in de tuin. Was in de winter perfect maar ga nu richting de zomer dus ook stijgende inlaat lucht in de schuur. Afzuigventilatie is 90m3/hr

Ik hoop dan ook voor de zomer te oogsten ivm temperatuur. Sla dan de zomer over en begin dan aan het einde van de zomer een nieuwe rond.

Comment

20160421_190834.jpg20160421_190837.jpg
        Wel foto's erbij plaatsen he

Comment

Comment

20160427_192029.jpg20160427_192032.jpg
            20160427_192036.jpg

Keep it growing.

Comment

Mooi veldje amai

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Wanneer begin je te scroggen? Je moet die takken wel op het net binden anders is het geen scrog maar een net voor wat steun.
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Comment

Vanmiddag 3 zakjes met klemmetjes gekocht en de dames nu echt naar hun definitieve plek begeleid. Met zijn allen naar binnen toe bevestigd dus ik hoop dat er geen toppen tegen de zijkant aanleunen ivm toprot oid. Anders beetje bij binden. Zie hier de familie kiekjes.
                    20160428_192847.jpg
                    20160428_192857.jpg

Keep it growing ��

Comment

Net de dames even bekeken en ik schrok een beetje. Ze zijn lekker aan het groeien maar middenin het hok meer verdorde punten als gisteren. Ik huh? Wtf? Gelijk ff bewatering natuurlijk omdat je daar automatisch aan denkt en tijdens het water geven voel ik de stralingswarmte van de hps. Deze is veel sterker dan spaarlamp (mijn 1e ronde) hps 250 watt netjes op 25 cm in een hok van 60 x 60 en toen kreeg ik de oplossing. Ventilatie stond met klok op 30 minuten aan en 30 minuten uit gedurende 24/7. Heb het nu als volgt ingesteld om de stralingswarmte tijdens het branden van de lamp te circuleren. Tijdens branden hps continue ventilatie op stand 3. Tijdens 12 uur slaap van de dames de ventilatie 30 minuten aan en vervolgens 30 minuten uit. De dorre puntjes komen volgens mij door teveel straling erop icm te weinig ventilatie. Hebben jullie aanvullingen en/of suggesties?

Keep faith and growing

Comment

Kun je niet een beetje andere foto's maken, er is zo
                        met dit licht niet echt iets te zien?

En waarom doe je dan niet 15/15 ventileren, bijna alle
                        schakelklokken ondersteunen dat toch,
                        of overdag continue en 's nachts 15/15?

Comment

Dag Old Dagga, mijn elektronische schakelklok heeft max 20 programma's. Dus als ik de de klok instel op 15/15 gedurende 24 uur instel heb ik 48 programma nodig. Met 12 uur aan en vervolgens op 15/15 gedurende 12 uur heb ik 25 programma's nodig dus daarom is de keuze automatisch op 30/30 minuten gevallen. Nu heb ik 13 schakelmomenten. 12 uur aan en dan vervolgens op 30/30. Zou het nog beter kunnen finetunnen maar rekenen met 30 minuten is wel een stuk makkelijker.

Greetz

Comment

Platbinden. Alles wat er bovenuit steekt kun je platbinden op het rek, dan heb je wat meer afstand van de lamp.
                            De toppen gaan daarna echt wel omhoog groeien
                            De lamp doe je gewoon iets hoger als de plantjes last hebben, en wat lager als het kan.
                            250W HPS tussen de 25 en 35cm is prima. Daartussen heb je wat speling.

Zou het aantal schakelmomenten van zo'n afzuigertje zoveel mogelijk beperkt houden.
                            De problemen bij zo'n ding ontstaan meestal op 'n schakelmoment.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Sorry, dacht dat je de fan of aanvoer blazer bedoelde en
                              niet de afzuiger!

Daar kun en moet je inderdaad niet te veel mee rommelen!
                              Last edited by Old Dagga; 30 April 2016, 10:33.

Comment

Dag allen, de afzuiging (90m3/hr) staat 24/7. De aan de bovenkant hangende tafelventilator staat nu gelijktijdig te ventileren op stand 3 tijdens het branden (12/12)van de lamp. In de nacht schakelt de ventilator om de 30 minuten aan en dan weer 30 minuten uit. Verder een passieve luchtinlaat aan de onderzijde, uitlaat bovenin. Temperatuur zojuist 29 graden 20 cm onder de bovenkant.
                                Nog een paar kiekjes voor het familie album. Degene in het midden hebben wat geelere blaadjes. Komt nu wel goed, zag alweer vers bloed aankomen. Morgen lampje stukje hoger hangen en bewatering. Verkleuring is misschien niet goed zichtbaar door de lamp maar ik wil ook niet onnodig schakelen daarvan. De schakelklok zou volgens de symbolen erop geschakeld moeten zijn met een relais voor max 10 ampere/2300 wat. Klok is digitaal en voor zover functioneren alle 3 de klokjes het prima.

Keep it growing

20160430_195505.jpg20160430_195523.jpg
                                Last edited by BigR; 30 April 2016, 20:33.

Comment

Bezig...
                                X