Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x kalasjnikov 2012 van Magic seeds - hoelang nog?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 x kalasjnikov 2012 van Magic seeds - hoelang nog?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!


    Ik zal me even voorstellen: ik noem mezelf "Wildkweker3000" aangezien ik liefst van al buiten - in het wild - mijn plantjes kweek. Maar in de koude seizoenen is dit natuurlijk niet mogelijk. Vandaar heb ik enkele maanden geleden een lampje van 400 watt gekocht zodat ik toch ook binnen wat dames kan grootbrengen, in afwachting naar de zomer. Doordat ik lange tijd niet beschikte over een redelijk fototoestel of gsm met camera, was het voor mij onmogelijk om een deftig kweekverslag te posten met dagelijkse updates. Want ik ben toch al een tijdje lid hier op het forum. Maar ik heb nog nooit echt de juiste omstandigheden gehad om een uitgebreid verslag te schrijven over mijn plantjes. Ik heb namelijk al enkele keren proberen kweken, maar telkens was het ofwel mislukt ofwel heb ik er nooit aan gedacht om de planten te fotograferen.

    Maar bij deze wil ik graag enkele foto's van mijn huidige dames meedelen die al een tijdje in de bloei staan. Zoals jullie kunnen zien heb ik niet echt een professionele opstelling. Ik beschik niet over deftige ventilatie of afzuiging, enkel over een 400 watt lucilu-kweeklamp. En blijkbaar is dat meer dan genoeg want ik zie geen tekenen van ziektes of schimmel of dergelijk. De planten staan op zolder, in een aardemengsel van gewone potgrond, kip- en rundermestkorrels (niet teveel want dat was de grootste fout die ik vroeger maakte: overbemesting ), een beetje cocosvezel en een gezonde dosis perliet. Voor de rest heb ik tijdens de groeifase de 'Terra Vega' van canna gebruikt, en nu tijdens de bloei geef ik ze 'terra flora' en 'pk 13-14', behalve de kleine die nu aan zijn eindspurt bezig is. Die krijgt momenteel enkel nog water in de hoop de plant zoveel mogelijk te spoelen naar het einde toe.

    Afgezien van het feit dat de ene plant veel sneller in bloei is geschoten dan de andere, terwijl beide zaadjes op hetzelfde moment zijn ontkiemd, vind ik dat ze er allebei erg gezond uitzien. De kleinste is bijna afgebloeid, de grote moet nog wel een tijdje.

    Nu vraag ik me wel af hoelang de kleinste nog moet? Ik was van plan om hem binnen een weekje om te kappen, maar ben er niet echt gerust in. Zouden de experts onder jullie zo vriendelijk willen zijn om me wat tips te geven? Ik heb hieronder alvast wat shots van de trichomen bijgevoegd. Maar ze zijn niet zo duidelijk, vandaar dat ik het zelf ook niet goed kan zien.

    Toch alvast bedankt voor de hulp! En mochten jullie nog vragen hebben voor mij, dan hoor ik het graag.

    Vriendelijke groeten!

    mijn 2 planten.jpg mijn 2 planten bij elkaar (duidelijk een verschil in grootte, dit komt doordat ik de kleinste veel vroeger getopt heb dan de hoogste)
    de kleine in bloei.JPGde kleine die bijna klaar is naar mijn mening?
    1 van de hoofdtoppen.jpg1 van de hoofdtoppen
    topje 1.JPGnog een topje
    trichomes.jpgeen foto van de trichomen
    trichs.jpgen nog eentje
    nog een topke.jpgnog een topje

    #2
    Re: 2 x kalasjnikov 2012 van Magic seeds - hoelang nog?

    tip 1: maak foto's met een flitser/lamp en zonder HPS licht. Alles is nu geel, en er is weinig aan te zien.

    Volgens mij mogen ze nog best een week of 2, als het niet langer kan.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: 2 x kalasjnikov 2012 van Magic seeds - hoelang nog?

      Bedankt LR2! Ik zal over enkele dagen opnieuw foto's posten om te zien hoe ver ze al gevorderd zijn. Bedankt voor de reactie en tips

      Comment


        #4
        Re: 2 x kalasjnikov 2012 van Magic seeds - hoelang nog?

        Ik gebruik altijd een kleine led microscoop dat je kan kopen voor 10eur ongeveer. Ik zal straks eens kijken voor een link. Anders ga ik meestel voor 40% amber en 60 cloudy. Lekkere high hoor!

        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

        Comment

        Bezig...
        X