Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Foto update ; Staat er (naar mijn mening ) redelijk gezond bij....
Ben van plan om haar (dat hopen we tenminste nog steeds ) toch maar binnen te houden voorlopig en dan onder tl.
Gisteren een tl-bak op de kop getikt met 4x18 watt 830, waarvan ik er 2 wil vervangen door 865.
Op of aanmerkingen wederom welkom!!!!
20160518_204120.jpg
Gaat tot nu toe... (denk ik, niet gehinderd door al te veel kennis) ...nog aardig gestaag.....iig nog niet overleden
Moet zeggen dat ik er best een beetje schik van heb, al zal het voor velen een beetje gepruts en gestuntel lijken.
Ik zou deze zeker nog niet voeden!! Van voeden gaan planten niet sneller groeien!.
Een plant neemt enkel de bouwstoffen op die ze nodig heeft. Planten hebben geen vet dus ze vetmesten bestaat niet. Alles wat je te veel geeft is nadelig omdat dit als ballast in je medium achterblijft.
Voeden is ook een heel misleidend woord. Planten eten namelijk suiker die ze via de fotosynthese zelf aanmaken en dan verbranden. Voor de groei hebben ze echter wel bouwstoffen nodig en dat is dus wat je via je gietertje geeft en ze via de wortel opnemen. De bouwstoffen moet je dus zien als die vrachtwage stenen voor de metselaars.
Aha.....thnx! Het heeft nu dus geen zin zeg maar.
Had n beetje t idee dat ze (?!) Wat langzaam groeide en ..haha dus....honger had. Heb eens terug gerekend.....volgens mij heb ik het ontkiemde zaadje ongeveer 22 april in t zand gestopt ; aangezien ik eigenlijk geen idee heb welke soort t is (we vermoeden afgaan-skunk) weet ik eigenlijk niet wanneer ik naar 12/12 moet gaan.....zal ff een foto posten, misschien dat iemand me kan adviseren......
Hoe hoog is je kweekruimte?
Wil je scroggen? Etc. Dit bepaald hoelang je voorgroeit.
Daarbij komt 2-3 weken doorgroei in de bloei.
I.i.g nu nog niet naar 12/12
Wat betreft de hoogte van de kast kan ze nog ff....96 cm.
Scroggen e.d. heb ik wel aan gedacht, maar aangezien t mijn eerste echte kweekje is......ben ik eigenlijk een beetje benauwd dat ik de boel verkloot met dit soort technieken die ik niet beheers...
Ze moeten min 5-10cm onder de tl blijven.
En houd in de gaten dat ze een groeispurt kunnen maken zodra je omgaat naar 12/12 en dat ze 2 weken doorgroeien.
Mocht het toch misgaan kun je nog knakken of buigen.
Als je haar nog 2 intenodes laat groeien kun je haar terug toppen naar 2 internodes.
Heb je ook gelijk een stek.
Let op bij het toppen deze gelijk in een kopje water,daarna steeltje schuin afsnijden en als je stekpoeder of gel hebt hier indopen,als laatste in stekgrond steken en een plasticzakje om het vocht vast te houden.
2a3 weken heb je een nieuw plantje.
Zet je deze lekker buiten inhet zonnetje,wie weet komt hier nog meer af dan van je binnenkweek.
Suc6.
Comment