Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2x fruitspirit 135w led :D
Collapse
X
-
Re: 2x fruitspirit 135w led
dag 6:
ondertussen zijn alle 3 de planten al boven de grond
gisteren alle 3 verpot naar de 11l pot.
de oudste is niet meer verder gestrekt, beetje ondergegraven dat ze op gelijke hoogte zitten & de lamp hangt op 25cm.
nu kwam ik vandaag thuis en de lamp brande nog grmbl.. (moest al 3u uitgevallen zijn)
mijn tijdschakelklok is dus dood,
dacht er vanbinnen in iets verbrand te zien maar alles ziet er perfect uit..
brol uit de gamma zeker --' zag ze gisteren in blokker ook liggen, zal dus wel niets waard zijn..
heb nog een liggen, hopelijk houd die het langer uit dan 6 dagen.
Comment
-
de tijdschakelklok heeft mijn lamp niet laten uitvallen, ze heeft 21u aan gestaan ipv 18u.
heb ze 6u donker gegeven erna en nu terug 18u licht.
alle 3 de plantjes
heb de lamp op 20cm gehangen aangezien er 2 terug strekte..Last edited by gl507; 14 June 2016, 19:00.
Comment
-
dag 8:
1 volledige dag stond de temp.op 30 graden.
nu constant tussen de 22-28.
lv constant tussen 45-60%
heb de lamp op 35 cm gehangen, de buitenste hoekjes van mijn blaadjes krullen heel lichtjes naar boven.
hangt de lamp nog te dicht?
of stress van te verpotten?
of teveel water?
of de ventilator die op de blaadjes blaasde.. [emoji28]
op foto is het niet zo duidelijk.
dag 9:
steel ziet ook paars en de blaadjes zijn verder gaan scheef hangen. ik vermoed van teveel water & de ventilator. ga ook proberen de temp. onder de 27 graden te houden, ik las dat 28 graden al te veel is voor een zaailing? morgen geen drinken, ze zijn te zat [emoji43]
betere (witte) foto
ik het goed voor de plant om een foto met flits te nemen terwijl het licht uit is?Last edited by gl507; 19 June 2016, 16:56.
Comment
-
dag 8 boven de grond:
ik heb de ventilator op de wand gericht zodat de plantjes niet meer zo hard wiebelen.
50u geen water gegeven.
temp. constant 25-27 met de lamp aan en 21-24 in het donker.
de rode steeltjes zijn er nog steeds..
vannacht het raam open laten staan, 7 vliegjes in men kast ><
morgen verplaats ik de voorste met de linkse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View PostEen stukje nylon kous over de aanzuigslang kan helpen eventueel,
en een paar ouderwetse plakkende vliegenvangers in je tentje
of ergens vlakbij de aanzuig helpt ook!
Tenminste, bij mij bood het uitkomst vorige kweek!
succes O.D.
Comment
-
Weet je zeker dat het vliegjes zijn en geen varenrouwmug ? Dat lijken vliegjes maar onder een loep zie je het verschil. De larven daarvan zijn nasty, vreten wortels en zaailingen aan. Vriend van mij heeft er ook last van maar het lijkt alsof zijn planten het er niet minder om doen. We houden het goed in de gaten en hebben ook insectenstrips opgehangen. Van onderaf water geven of een laag zand op je grond zou ook moeten helpen, de muggen kunnen dan geen eitjes leggen in de grond.
Ik ga je verslag ook volgen, ga zelf ook weer beginnen na een aantal jaren niet getuinierd te hebben en heb ook gekozen voor LED. Wegens tegenvallende resultaten in het verleden (kon mijn klimaat niet goed beheersen) een tijdje de brui eraan gegeven, na een goed resultaat bij een vriend die wel een constant klimaat kon houden toch maar weer de stoute schoenen aangetrokken.
Wat ik in de tussentijd heb geleerd is dat je je plantjes niet te veel aandacht moet geven en zuinig moet doen met water en voeding. Die van mijn kameraad krijgen ca. 3 x per week water en die doen het er prima op.
Goed, na een aantal jaren afwezigheid op dit forum heb ik wel even genoeg gezeverd en wil je topic ook niet kapen, tzt zal ik zelf een verslag starten.
Succes met je kweek en ik ben benieuwd naar het resutaat !Een dag zonder wiet kent Flip niet.
Comment
-
hej filip, welkom, hoe meer info hoe liever ^^ geen flauw idee wat voor insect het was, kon ook geen duidelijke foto nemen. het waren verschillende soorten vliegjes. ze leken me niet zo geboeid in mijn plantjes, meer naar het licht.. behalve 1 soort mini mot. die zat op mijn plant, heb het beestje een zetje geholpen met zijn zelfmoord poging [emoji14]
vandaag ook zo'n kleefstrip opgehangen.
denk dat ik kleine steentjes ga leggen bovenop de grond, kunnen ze er ook niet meer aan.
ik heb voor een relatief goedkope led gekozen, hoop dat die het in de bloei nog steeds zo goed doet als nu.
ik kijk nu zo'n 5 maal per dag naar de temp. voor de afzuiging harder of zachter te zetten, en iedere dag zo'n 40ml water per plant.
bedankt & welkom terug op dit forum, ben ook zeer benieuwd naar het resultaat, was het maar al september [emoji14]
Comment
Comment