Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led kweek 600W in DR90

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led kweek 600W in DR90

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    ik ben nieuw bij JD en ga binnen kort met een microkweek beginnen in mn slaapkamer haha.
    Volgende week ga ik al mn spullen (kweekopstelling) ophalen en ik denk dat het wel leuk is om de opbouw van de totale kweek van opbouw tot oogst op dit verslag forum bij te houden.
    Mn aankopen;
    - Secretjardin DR90
    - Softbox Torin 500m3
    - Variac regeltrafo 500w
    - Can-lite 600m3
    - Monkey fan Secretjardin
    - Uniteck 4v2 blackline led 350W-600w (gelijk aan de X-max4 V2 led)
    - Timer Heavy Duty
    - Pro-hanger XL
    - Sonoconnect
    - Combiconnect (tussen filter en afzuiging)
    - Slangenklemmen
    - 4x pot 7,5l (voor de zaadlingen)
    - 4x por 25l
    - Loup 30x active eye
    - Garden High Pro Hygro Basic
    - 1x Plagron 50l batmix
    - 3x Plagron 50l growmix
    - 1x Plagron 50l lightmix
    - Nature vochtmeter digitaal
    - Nature Ph digitaal

    Ik ga nu opzoek naar amnesia zaadjes mijn oog viel op Royal Queen seeds en twijfel of ik fem. zaad moet nemen of autoflowers.

    Adviezen en opmerkingen zijn van harte welkom.

    Ik zal snel een update geven zodra de opbouw begint of zodra ik goed zaad op het oog heb.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oja ik zit er ook aan te denken om een UVB lamp aan te schaffen om tijdens de bloei een verhoging van de aanmaak van thc te bereiken. Er zou namelijk tijdens de bloei met 280-315nm licht een verhoging van thc optreden. Op het oog heb ik een Exo terra Reptile UVB100 tropenlamp. ( 100w is dit teveel, genoeg of te weinig)
    Heeft iemand hier ervaring mee? Of een evt advies voor een betere of andere UVB lamp.
    Last edited by Hoeloes; 2 July 2016, 00:21. Reden: spelling
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    #2
    Re: Led kweek 600W in DR90

    Ervaringen met Royal Queen seeds.
    Autoflowers zijn voor buiten. Zoek gewoon goeie fem. zaden.
    7.5L is te groot, doe gewoon kleine potjes, of plastic bekertjes voor de eerste week.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Led kweek 600W in DR90

      Mooie setup. Weinig micro denk ik. Al dat ledgeweld wat hedendage tentoongespreid word. Ik begin zo zoetjes aan toch een overstap te maken naar led. Auto's zijn voor buiten. Het beste zaad is je eigen zaad Ik ben zeer benieuwd naar jouw ontwikkelingen met led. Ik volg. Suc6. Gr JB
      Keep em green

      Comment


        #4
        Re: Led kweek 600W in DR90

        Thx for the tipQnQ, ik ga gelijk kleinere potten aanschaffen.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik wist niet zeker of dit onder topic micro kon, maar heb het maar gewoon gedaan. Als de opbrengst zodanig groot wordt zal ik de volgende kweek onder een ander topic plaatsen.
        En bedankt voor je positieve reactie Jonkie Bonkie.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

        Comment


          #5
          Re: Led kweek 600W in DR90

          Ja, lijkt best wel beetje boven micro.
          Je hebt zeker 600 watt of meer aan enthousiasme. Dat vind je niet in de growshop.
          Veel succes met de dames.

          Comment


            #6
            Re: Led kweek 600W in DR90

            Het is een 350W armatuur, want het verbruikt 350W. Dat "led wattage" van 600W is net zoiets als 1000W speakers. Dat is het piekvermogen, wat je niet gebruikt, want je belast het nooit op 100%.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Led kweek 600W in DR90

              @wietefras

              kijk hier eens naar :
              Betrouwbaar wietforum om je kennis over wietplanten en wietzaden te vergroten. Ook kun je hier wietzaden uit heel Europa kopen.

              en deze:

              deze lamp heeft genoeg vermogen voor een tent van 90.
              Greets
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


                #8
                Re: Led kweek 600W in DR90

                Vandaag al m'n spullen opgehaald en ga langzaam opbouwen deze week. Ik ben erg benieuwd wat voor oogst deze lamp gaat genereren.
                Ook ga ik nog even verder kijken wat voor voedingslijn ik wil gebruiken. Bio of niet? Ik gebruik voor buiten biobizz maar is dit ook geschikt voor led binnen? Of zal ik plagron doen daar heb ik nl. ook de grond van.
                Ik ga nog even verder wat onderzoek doen. Tips zijn vanharte welkom.
                Vanavond ook nog even wat zaadjes inslaan.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Led kweek 600W in DR90

                    @LR2
                    Thx voor de informatie en idd zo wordt het bij elkaar een hoop watt. En voor zo weinig effect weegt het zeker niet op.
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                    Comment


                      #11
                      Re: Led kweek 600W in DR90

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
                      @wietefras

                      kijk hier eens naar :
                      Betrouwbaar wietforum om je kennis over wietplanten en wietzaden te vergroten. Ook kun je hier wietzaden uit heel Europa kopen.
                      Misschien moet jij die thread zelf juist even lezen? Ik had daar namelijk al in gereageerd.

                      Dat het een 350W armatuur is stond daar bijvoorbeeld ook al in vermeld. Dat de reclamepraat zegt dat dat voldoende is voor een tent van 90 zegt niets. Dat is nou juist het probleem met die marketing led verhalen. Het is 350W met een efficiency van hoogstens 20%. Dus dat is vergelijkbaar met het licht wat je krijgt van een 250W HPS. Daarmee is die lamp in de echte wereld eerder voldoende voor een "tent van 60". Al kun je een 250W HPS ook wel in een 90x90 tent hangen natuurlijk. Krijg je een hoop fluf, maar als je dat ook mee rekent heb je wel meer wiet dan in een 60x60 tent.

                      Als we het dan over de oogste hebben. In dat kweekevrslag komt de oogst op 220g vanonder die 350W (0,6g/W). Ik haalde tot 550g vanonder 400W (1,4g/W):


                      Dat Hortocoled armatuur kost volgens die thread 767 euro. Mijn armatuur met Cree COBs was 550 euro en bij de huidige prijzen kun je het bouwen voor 450 tot 500 euro met nog 6% meer licht (en dus meer oogst) ook. Met Nichia of Citizen COBs kan het nog goedkoper, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken en het is meer werk om dat te bouwen.

                      Maar goed, je kunt inderdaad prima onder die Horticoled (of andere "goedkope" burple armaturen) kweken als je verwachtingen niet al te hoog zijn. Net zoals ik ook ooit onder T-neon heb gekweekt. Het blijven prachtige planten en er komt wiet vanaf. Ook met wat minder licht. Punt is alleen dat het geen pas geeft om overal te gaan spammen hoe geweldig dit led armatuur is als je er nog niet eens mee gekweekt hebt.


                      Er komt volgens de specs al "UV" licht van die Horticoled af. Al is dat eigenlijk vooral blauw licht wat nog maar net binnen de UVA range valt.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          #13
                          Re: Led kweek 600W in DR90

                          Ja das echt leuk een kweek verslag zonder foto's

                          goed bezig
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #14
                            Re: Led kweek 600W in DR90

                            K moet m'n kweektent nog opbouwen Kanon.


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              #15
                              Re: Led kweek 600W in DR90

                              Dan komen de foto's vanzelf.
                              Ik heb ook een verslag van 5x Amnesia buiten daar staan wel foto's in.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                              Comment

                              Bezig...
                              X