Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

    Korting op 420shop
    30-06.jpg03-07.JPGIMG_5614.jpg

    #2
    Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

    Het is autofemzaad dus aan de groeiperiode heb je weinig te kiezen. Verder denk ik dat je ruimteproblemen gaat krijgen. Wat zijn de afmetingen van dat kastje?

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
      Het is autofemzaad dus aan de groeiperiode heb je weinig te kiezen. Verder denk ik dat je ruimteproblemen gaat krijgen. Wat zijn de afmetingen van dat kastje?

      Hij is 61cm hoog. Als ik denk dat de plant te hoog wordt ga ik eerder minderen met het licht.
      http://minigrow.nl/specs.html

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

        Van minder licht(uren) of lichtsterkte worden ze niet kleiner maar juist groter. In de donkeruren wordt er geen auxine afgebroken en dan strekken de cellen een stuk meer. Met te weinig lichtdruk gebeurt het zelfde.

        Op papier ziet het er leuk uit maar ik vrees dat de praktijk wat anders uitziet.

        60 cm hoogte daar moet de pothoogte nog vanaf en ledlicht heeft ook wat afstand tot de plant nodig al kun je er wel iets korter op dan met HPS. Maar om een goede menging van de verschillende lichtkleuren te krijgen moeten de leds wel een stuk van het bladerdek af staan.

        Blijft er nog een 20 a 30 cm over voor de plant, hmmm.


        Ik wil het product zeker niet afkraken maar zie toch enige haken en ogen aan het hele verhaal. Heb je de strain die je erin wil gaan groeien al eens tot een oogst gebracht? De zaadbank geeft aan: De planten groeien uit tot zo'n 1 meter in hoogte.
        Last edited by FlintStoned; 6 July 2016, 18:11.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

          Yeah, het is een autoflower. Daarbij heb je als kweker weinig te vertellen over de groei en bloeiperiode.
          Bij een autoflower regel je het licht niet terug, maar heb je dat de hele kweek op 20/4 staan (of 18/6)
          Als je dingen als groei- en bloeitijd zelf wil bepalen moet je geen autoflowers kweken

          Als je alles op een rijtje hebt wil ik het natuurlijk wel zien.
          Ben wel benieuwd wat zo'n kastje geeft (en neemt)

          Ik zie wel een soort frosty glas voor de leds zitten ofzo ?
          Ik hoop dat de lichtdruk genoeg is hierdoor, ik betwijfel het.
          Last edited by QnQ; 6 July 2016, 19:21.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

            Het kastje is inderdaad klein en als je zo micro gaat waarom dan niet voor de meer stealthy pc of hifi look gaan ?
            Indien je erin slaagt om 50 gram droge toeters op wel zeer kort gekropte reguliere plantjes te groeien zal ik mijn scepsis een laagje ebbenhout fineer geven en die vervolgens te water laten.
            Als ik zo in mijn nep kristallen bol kijk dan denk ik dat een gram per watt halen toch wel een economisch minimum vereiste is voor wat dat ding straks zal gaan kosten.
            Ook hou ik persoonlijk de usb en cloud verbinding weg van mijn plantjes en cortex.
            Toch hoop ik dat je mijn gezwets kan vervagen met het halen van een fijn kweek resultaat.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

              Hallo allemaal,

              Om toch wat antwoorden te geven op de gestelde vragen/opmerkingen:

              Er zit in de box een rekje, deze zorgt ervoor dat de plant niet verder omhoogkan groeien maar meer de breedte in gaat. Tevens is het zo dat je tijdens debloeiperiode ook lichten aan de zijkant kunt plaatsen.

              Ikheb zelf deze soort nog niet eerder gedaan en in deze kweek zijn er 3 met deautoflowers en 2 met dezelfde soort maar dan niet auto. We testen deze ook omte zien of ze kleiner blijft.

              Betreft de LED lampen:
              De box is klein. Het is de bedoeling omop een kleine ruimte toch een goede kweek te kunnen doen voor 1 plant. Hoewelde afmetingen niet tot de hoogste opbrengst leidt, kan de minigrowbox weloveral in huis worden neergezet en zou nog leuk in huis passen. Het is niet zodat dit is bedoeld om zoveel mogelijk opbrengst te behalen.


              Er zitten krachtige (Cree en Osram) LEDSin voor zo'n kleine ruimte. Het boven-LED panel bevat totaal 28 leds met totaal(verbruikt) vermogen van ca. 50W. De zijleds zijn bedoeld als extra (9W)warm-wit licht tijdens de gloeifase. Het spectrum is bedoeld om de plantrelatief klein te houden maar tegelijkertijd ook goed te kunnen laten bloeien:er zit relatief veel blauw licht in, maar ook 'ver-rood' wat goed is voorafbloeien.


              De plant kan maximaal een hoogte van ca35-40 cm bereiken. Zeker als kweektechnieken als toppen en scroggen wordttoegepast, kan prima gewerkt worden met deze hoogte.

              Voor het algemene: de verwachtte opbrengst is natuurlijk afhankelijk van destrain en ervaring van gebruiker. Er is al meer met de box getest en devolgende opbrengsten zijn gerealiseerd:
              Tussen de 28 en 45 gram droge opbrengst met oa Jack Herer en autoNL.

              Wat betreft mijn kweek.
              Er is ontkiemt en de mini plant staat nu in een hele grote pot en nu mag zegaan groeien!

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                Het spectrum is bedoeld om de plantrelatief klein te houden maar tegelijkertijd ook goed te kunnen laten bloeien:er zit relatief veel blauw licht in, maar ook 'ver-rood' wat goed is voorafbloeien.
                Veel bluaw houd strekken idd wat tegen en geeft dus wat kortere internodes. Echter Verrood zet juist aan tot strekking. Het gaat daarbij voornamelijk om de rood / ver-rood verhouding.

                Google maars op schadow avoidens.

                Vind het een leuk idee. Maar zoals gezegt kleven er kweektechnisch een boel haken en ogen aan. Succes met de testkweek.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                  Ben benieuwd, goede opmerkingen lees ik hier ook. Ik zou bijna zeggen doe een SOG met korte indica's (geen auto's)

                  En wat doe je met wifi? Zit er een cam in? Dit zou een enorm punt van aandacht zijn. Ik weet dat er gigantische veel hackers zijn die bijvoorbeeld babycams hacken, schijnt eenvoudig te zijn. Die perferse mannetjes schakkelen dit dan door naar een website waar het allemaal bekeken kan worden.

                  Dit zou met jou systeem ook kunnen. Als je dan in een rijtjes woning zit, of ergens met weinig huizen, dan is het redelijk makkelijk om je te vinden als je dus buren hebt die makkelijk kunnen inbreken op een zichtbaar apparaat.

                  Ik schuif zeker aan, ik hou wel van dit soort testen, maar ben evenals de rest sceptisch, maar dat maakt het juist leuker.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                    Waar zijn de foto's ?

                    TTIWWP.gif

                    Er is al meer met de box getest en devolgende opbrengsten zijn gerealiseerd:
                    Tussen de 28 en 45 gram droge opbrengst
                    En da's met heel creatief knipwerk denk ik dan, of gewogen na 3 dagen drogen ?
                    Is daar een verslag van, waar wel goeie, en veel, foto's bij staan van de hele kweek ?

                    ..zijn bedoeld als extra (9W)warm-wit licht tijdens de gloeifase..
                    Warm-wit, dus da's voor de bloeifase denk ik.

                    Natuurlijk is er best in zoiets te kweken, het probleem is altijd de verkoper of bedenker van zoiets. Dat het van rollingstoont af komt helpt zeker niet.
                    In de wiet-wereld overdrijft men altijd om er zoveel mogelijk van te verkopen, daarom zijn kwekers meestal terughoudend.
                    Bijna iedereen is er weleens ingetrapt en heeft vanwege loze beloftes een miskoop gedaan.
                    50 gram van 50W led in zeer beperkte ruimte is zoiets. Da's ongeloofwaardig.
                    Hadden ze van RS een mooi kweekverslag laten zien met dagelijkse updates, of de link naar zo'n camera openbaar gemaakt, had het veel geloofwaardiger geweest.
                    Ik heb (afgelopen jaren) bijvoorbeeld verslagen gezien waar men regelmatig de plant onder HPS zette, en dan voor de foto's eens per week even terug in de LED kast.
                    Da's gewoon oplichting, maar zolang je geen plantje mag hebben is de kans dat iemand aangifte gaat doen vrij klein, en daar rekent de cannabis-branche op.
                    Er zijn meer goudzoekers dan eerlijke kwekers/verkopers, en da's een beetje jammer voor de hobby.

                    Dusse...ik ben nog steeds benieuwd hoe je het er af brengt, en of je me kunt overtuigen.
                    Ook al ken ik je niet, heb ik geen hoogte van je kennis van planten, heb je verder geen vergelijkingsmateriaal van eerdere kweken, en heb je jezelf net aangemeld op dit forum, zonder je voor te stellen.

                    Ok. nou heb ik in 2 posts zitten zeuren, nou is het wel genoeg eh
                    Dat rekje is echt bedoelt om de plant tegenaan te laten groeien ?
                    Want we gebruiken dat soort dingen wel met kweken, maar dan om de plant doorheen te laten groeien, en daarna plat op het gaas vast te binden.
                    Da's "scroggen", maar het lijkt alsof er niet genoeg ruimte boven het gaas is daarvoor ?

                    Grtz, Q
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                      Ik heb ook niks tegen een nieuw product wat het onopvallend groeien makkelijker kan maken. Maar wat QnQ zegt, het moet geen goudzoekerij/oplichting worden. Wees eerlijk, oprecht en 100% open. Het is beter om met dit product te falen dan een waardeloos product op de markt brengen waarmee je growers en jezelf verkloot. Dus ik hoop dat er geen 1000 in bestelling zijn.

                      Alsnog, bewijs het tegendeel, en dan alsnog zou ik het liever zelf testen, want vertrouwen is lastig voor me, te vaak een ondeugdelijk product aangeschaft.

                      Succes en veel wijsheid gewenst.
                      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                        Wel mooi ontwerp langs buiten, zou mooie pc case zijn ben benieuwd!
                        verslag 1, verslag 2

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                          Hi,

                          De wifi zorgt voor verbinding met de app die erbij zit. Er wordt dagelijks een foto gemaakt die in de app verschijnt. In de app kun je je verslag openbaar maken of voor jezelf houden. Als je hem openbaar maakt, kunnen anderen met dezelfde zaden op hetzelfde schema kweken.

                          Dus als men zn opbrengst erbij zet, kun je dezelfde grow uitvoeren en hopelijk ook dezelfde opbrengst hebben.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ik snap de sceptische opmerkingen hoor, en deze worden allemaal meegenomen. Het is inderdaad een heel nieuw concept en product. Ook niet goedkoop, dus het moet goed zijn.

                          Terwijl wij deze beta test doen wordt er hard gewerkt op de app te optimaliseren. Dit is namelijk ook een soort naslagwerk waarin je je grow en opbrengst kan bijhouden.

                          Ik ben een beginnende “kweker” en mag dit vanuit mijn werk testen. Dit vind ik erg leuk. Ik heb alleen nog ervaring met autoflowers buiten in het zonnetje. Dus dit wordt mijn eerste grow binnen.

                          Dingen waar ik tegen aanloop worden meegenomen in het verdere proces om hier een goed verkoopbaar product van te maken. Er zullen namelijk best wat medicinaal gebruikers zijn die het hele jaar door willen kweken en niet gelijk vast zitten aan alle apparatuur die daarbij hoort.

                          De maker van het product zelf is hier al 4 jaar mee bezig, en heeft ook continue zelf aan het testen en verbeteringen aanbrengen. Dit in geluidloosheid van het apparaat en dat het geen licht doorlaat etc.

                          Zover zijn we met 5 man aan het testen. Allen Night Queen. Waarvan ik en nog 2 de auto versie, de andere doen de “normale”. Zo kunnen we ook goed vaststellen wat het verschil in opbrengst zal zijn.

                          Het is een serieus project waarbij al jullie opmerkingen (positief en negatief) meegenomen worden. Juist omdat jullie de doelgroep zijn aan wie men ze wil slijten

                          (psje nog: ik zag nu pas de reacties, kreeg geen mail)

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                            Er zullen namelijk best wat medicinaal gebruikers zijn die het hele jaar door willen kweken en niet gelijk vast zitten aan alle apparatuur die daarbij hoort.
                            Klinkt als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
                            Een medicinale kweker verbruikt echt wel meer dan die 45 gram in 3 maand die jij noemt waarbij ik dan ook nog zwaar betwijfel dat je deze uit uw product zal halen gezien de vele uitspraken van u die kweektechnisch kant nog wal raken.

                            Juist omdat jullie de doelgroep zijn aan wie men ze wil slijten
                            Persoonlijk denk ik dat je aan "jullie", de "doelgroep" juist niks verkoopt want het overgrote deel van deze "jullie's" hebben WEL ruime ervaring in binnen kweken. Vele startte in een micro opstelling om vervolgens over te stappen naar een 400 of 600 watt opstelling en kennen dus de Do and Don't van het hele verhaal inmiddels wel.
                            Uit uw verhaal komen heel veel Don't aan het licht. Deze fouten hebben de "jullie's" al allemaal gemaakt en ze hebben ervan geleerd.

                            Uw doelgroep zijn mensen met nog minder verstand van cannabis kweken dan u zelf. Een peperplantje in zoon kastje kweken zie ik nog wel gebeuren maar een cannabisplant met een opbrengst van boven de 30 gram droog komt daar never nooit niet uit.

                            Dingen waar ik tegen aanloop worden meegenomen in het verdere proces om hier een goed verkoopbaar product van te maken.
                            Je schrijft het eigenlijk zelf al. Het gaat hier om een goed verkoopbaar product en niet om een goed kweektechnisch product.

                            Verder geef je aan dat je alle kritiek meeneemt maar als ik bijvoorbeeld iets schrijf over de fouten die je maakt m.b.t. het lichtspectrum en het morfologisch effect hiervan op de plant ga je er helemaal niet op in. Lijkt dus meer erop dat de kweektechnische kant niet zoveel interesseert enkel de "goed verkoopbaarheid" van het product.


                            Jammer dat hier mensen in zullen stinken.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag AutoNightQueen met een MiniGrow (box)

                              Mooi ding, vette website ook! Idee is kei goed. had ook best beta tester willen zijn hiervoor? Heb ik die poll gemist, damn.
                              Heb je de links van de vijf beta testers?

                              Succes!
                              En wat een berg goeie kritiek krijg je zeg, hoop dat je daar serieus iets mee doet.
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment

                              Bezig...
                              X