Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Thx Ed en Dkuttekop. Leuk dat jullie meegluren[emoji1]. het is idd vroeg om naar 12/12 te gaan, maar het hokje is best klein en ik weet nog van de vorige kweek dat het eigenlijk te vol werd. Dus nu iets eerder om.
Ze groeien best flink door, als je de foto's vergelijkt met vorige week zijn we al bijna 10 cm hoger. Nog iets te vroeg om te scroggen maar dat duurt niet lang meer.
Ze krijgen nu iedere dag 600ml water en om de dag Plagron bio stinkvoeding. Het lijkt wel verrot viswater na een dag.....bah, dat planten dat lekker vinden[emoji16]. Nou ja, blijkbaar wel want ze groeien er best op.... Temp blijft netjes rond de 28gr met licht aan, LV 61%. Dat is wel weer wat hoog maar dat zal wel goed komen als de zomermoesson is afgelopen.
FOTOOOO'S
(Die spaarlampjes hangen er om foto's te kunnen maken)
(In een lompe bui per ongeluk een amputatie gedaan) goede leer om niet meer stoned aan je planten te komen.....[emoji854]
Het wordt enorm "bushi" onder het scrognet. Ik kan zo vrijwel nergens meer bij maar ben ook bang voor ziektes als ik ga knippen. Iedere wond is er immers eentje teveel. Wat zal ik doen?? Het blad wat toch geen licht meer krijgt wegknippen of juist laten zitten?? Wat zouden jullie doen?
Thx voor meedenken alvast, GRTZ, Ron
Ik zou alles onder het net snoeien of dieven mooi gezegt je krijgt veel beter doorluchting wat goed is!! Energie van t plantje gaat naar boven het net,waar je het wil hebben!! En voor die ziektes ben ik niet zo bang als je alles met schoon stanlymesje weg snijd worden dat geen lelijkewonden of zo!! Ik kom ook nog maar net kijke in de kweek wereld maar zo heb ik het wel gedaan!! Fijne dag!!
9 dagen op 12/12
Thx Ed, ik heb ze gediefd of hoe zeg je dat? Het kon ook haast niet anders want ik kon het bewateringssysteem niet eens meer zien[emoji38]
Vandaag voeding growvoeding gegeven en de eerste takken aan het net gebonden. Volgende keer ga ik toch weer grotere mazen in het scrognet maken. Ik probeer eerst altijd de takken die door de mazen heen komen weer terug naar onderen te duwen en ze naar het volgende gat te dwingen. Maar met deze kleinere mazen beschadigd de boel snel. (foto tijdens het scroggen)
Nu eerst twee weken naar de zon, ben zeer benieuwd hoe het erbij staat als ik terug ben[emoji854].....
Grtz, Ron
Ja het moet ook niet te vol worden dus 12/12 is goede zet. Ik had inderdaad ook gedieft. Dat doe ik met een buitenplant ook die ik scrog, en dat bevalt me prima. Wel meer risicos op ziekte zogezegd, Maarja, krijg een keer een slak die wat dingen opsnoept en wat beesies die wat gaatjes bijten hier en daar, en dan is dat gevaar niet veel minder vermoed ik. En laat je alles eraan en het sterft af van onderen, tja, is de plant ook even kwetsbaarder. Het is lekker luchtig na het dieven, mooi open, geen energie gaat verloren aan de onderkant en je hebt ook meer overzicht over wat er met de plant gebeurt op het middenveld. Bovendien gaat het bovenop beter als het goed is. We gaan het meemaken
Fijne vakantie iig!
24 dagen op 12/12, 1e week echte bloei.
Kom je terug van vakantie tref je dit aan. Zie foto en nu was er in de tussentijd door mijn vriendin al een keer iets van scrog gedaan omdat ze tot 10 cm onder de lamp waren doorgegroeid. Ze gaan als een malle dus....nu dus zo goed en kwaad als het nog kan alles aan het net gebonden maar het valt niet mee, de hoogte is beperkt en ik wil de lamp minstens 30cm boven het veldje hebben.
Na het binden. (Die lampjes hangen er voor de foto)
Herma?? Of is dit een calix? Het is het enige vreemde bolletje wat ik zie
(nog aan het dieven geweest want ik kon nergens meer bij) ik heb het idee dat, ondanks ik een week eerder overgeschakeld ben naar 12/12 dan de vorige keer het veel harder groeit. Temp en LV blijven netjes. Ze krijgen 600ml water per dag. Vandaag verwen ik ze voor het eerst met een halve dosis bloeivoeding van Plagron.
Verder weinig te melden behalve de vraag of jullie mee willen kijken, voor naar die foto waarbij ik twijfel of dit bolletje een zaadje is? Ik weet daar niet genoeg van. Thx alvast.
Tot de volgende....
Grtz, Ron
Last edited by Ronthebudman; 21 August 2016, 12:31.
Yep, weghalen, en de hele plant inspecteren waar ze op het gaas vast zit.
Misschien door de stress van het binden, dat gebeurt weleens als ze iets (herma)gevoeliger zijn.
Thx voor het meedenken.
Ik heb in totaal 3 van dit soort balletjes weggehaald. Meer zie ik niet. Het zou idd goed kunnen zijn dat ze stress hebben gekregen van het binden. Dat heeft mijn vriendin gedaan toen ik met vakantie was en die heeft er een soort origami van gemaakt. En dat terwijl ze normaal zo vakkundig is met vastbinden[emoji41]....maar goed, als het hierbij blijft is het goed. De rest ziet er volgens mij prima uit. Zonder ballen in ieder geval.
Je gaat je vriendin moeten overtuigen van het monoscrotumisme.
Hopelijk is er niks funny gebeurt met je lamp of lichtcyclus terwijl deze niet onder observatie waren.
Succes met het uitroeien der ballen !
Comment