Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TV kast kweek deel 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

TV kast kweek deel 2

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Na ruim een half jaar mezelf kapot gewerkt te hebben ben ik dan eindelijk verhuist en staat de kweekkast weer op zijn pootjes. De laatste kweek die ik deed in de omgebouwde oude televisiekast was eind 2015 en was nog in het vorige huis. Toen heb ik de Pineapple Chunk en de Laughing Buddha gekweekt. Dat is me toen erg goed bevallen... en ook zeer smakelijk.....sterker nog, ik rook er nog steeds van. Maar het eind van de potten is in zicht dus de hoogste tijd voor een nieuwe kweekronde.

Zo ziet de omgebouwde TVkast eruit.

Linksonderin is een ontkiem en voorkweek ruimte met een Tneon van 2X 36 watt.
    Rechtsonderin is een droogruimte.
    Alle compartimenten staan met elkaar in verbinding middels een systeem van lichtsluizen met computerfannetjes die allemaal onafhankelijk van elkaar geschakeld kunnen worden. Zo kan ik de luchtstroom en de temperatuurverdeling een beetje proberen te sturen.
    Het grote bovenste deel is de kweekruimte van 60X90 cm met een LED paneel wat 200 watt uit het lichtnet trekt en licht zou moeten geven al was het een 480 watt lamp. Wat natuurlijk niet kan. Maar desalniettemin was ik best tevreden en was het ook de enige manier om de temperatuur een beetje onder controle te krijgen.
    Dat laatste zal onder de nieuwe omstandigheden ook wel weer een uitdaging gaan worden want de kast staat op zolder. Het is een oud huis en ik heb gemerkt dat het best warm kan worden daarboven.

Maar goed. We zijn uiteraard begonnen met het ontkiemen van de zaadjes die nu bijna een jaar in de koelkast hebben gelegen. Ik heb twee Pineaplle Chunks van Barney's farm ontkiemt en drie Purple Kush die ik kado kreeg van Wietzaadjes.nl vorige keer. Ik ga er vier kweken en doe er dus eentje als reserve. Misschien dat ik die later buiten ergens neerzet als ze alle 5 mogen ontkiemen.

Eerst hebben ze 12 uur in een glas water gelegen met 7 druppels per liter Seedbooster van Plagron. Het worteltje komt voorzichtig naar buiten en het is tijd om ze in kokostabletten te doen en te wachten tot ze boven de grond komen.

Qua water en voeding gebruik ik in dit stadium dus op een liter water 7 druppels Seedbooster van Plagron. Dat doe ik op het keukenpapier waar de zaadjes tussen liggen om te ontkiemen maar ook tijdens de eerste weken met het water meegeven. Het kraanwater hier heeft een PH van 7.5. Ik breng dat terug naar 6.5. Dat heeft vorige keer en nu dus ook de plantjes blijkbaar een goede start gegeven.

Ik heb de kokostabletten inmiddels in de 18 liter potten gedaan met Canna Terra en onder het LEDpaneel in de groeistand gezet. 18/6.

De slangetjes die je ziet zijn van het automatisch watergeefsysteem. Ze krijgen nu vlakbij de ingegraven kokostablet twee keer per dag 50 ml. Aangezien alles in principe met tijdschakelaars e.d. Is geregeld kan ik de kast een paar dagen vanzelf laten draaien zonder dat ik nodig ben. Voor mij is dat een voorwaarde omdat ik soms voor mijn werk een paar dagen weg ben en niemand maar dan ook niemand weet dat er geen TV meer in die kast staat maar iets veel leukers. Ik moet het dus helemaal alleen doen en ben dus blij dat de kast in principe ruim een week alleen kan draaien.
    De bedoeling is om weer een SCROG te gaan doen. Dat is de vorige keer goed bevallen. Ik ga nog wel het scrognet aanpassen naar aanleiding van vorige keer. Maar dat komt nog.
    Deze eerste ronde onder nieuwe omstandigheden zal een flinke uitdaging worden denk ik, maar ik heb er zin in. Ik zie het maar als een eerste testronde.
    Ik zal proberen iedere week een update te geven en zal jullie hulp vast en zeker wel eens inroepen. Anyway, Leuk om weer terug te zijn op dit forum en tot gauw.

Groet, RontheBudman
    Last edited by Ronthebudman; 12 July 2016, 00:23.

Re: TV kast kweek deel 2

Netjes

Comment

Zo, dat is een gave kast die je daar hebt! Als ik er daar nou eens 3 van had... Perfect! Ik schuif aan, leuk!
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ik kom er bij zitten

Comment

Je hebt licht lekkage bij je deurtjes wat je makkelijk kan verhelpen met plak tochtband.

verder leuk idee zo en suc6 met 2de kweek
          sigpic
          LED there be light

Comment

Leuk Ronthebudman dat je weer begonnen bent.

Ik zet mijn zetel voor de tv kast en ga naar de mooie groene zender kijken.

Veel succes

Comment

TV kast kweek deel 2

Leuk mensen dat jullie meekijken. Weest welkom!
              @Kanon. Goed opgemerkt. Ik weet het en moet er nog aan werken. Hij staat overigens in een donkere ruimte dus het is geen echt probleem.
              Wat wel een probleem is met deze dagen is de temperatuur.
              Hop. Ruim 35 graden in het hok. Volle afzuiging aan zonder filter en maximale aanvoer van verse lucht vanaf een ondergelegen verdieping.
              Maar goed, als het buiten al 30gr is dan hou je het met lampen aan niet veel koeler. Ook al is het led, dat geeft ook wat warmte. Hoe dan ook. Het is zoals het is, en dit zijn meestal maar een paar dagen per jaar...
              De planten hebben overigens nergens last van zo te zien. Ze groeien als kool. WEEK 1

Ze krijgen 5X per dag 50ml water met Seedbooster van Plagron. Het ledpaneel staat op 18/6. Op de stand groeien. Verder heb ik weinig spannends te melden tot nu toe. Eigenlijk is het best saai als je het goed bekijkt. Ik vul de emmer met water om de dag en meer kan ik niet doen. Maar goed, ik weet dat ik het nog druk genoeg ga krijgen straks met scroggen. Dus ik ga me zeker niet vervelen. Morgen komen de nieuwe ventilatoren voor een betere en vooral stillere aanvoer van verse en iets koelere lucht vanaf een andere verdieping. Dus zolang ik niets met de planten kan doen kan ik de tijd mooi stoppen in het beter maken van de tv kast.

Tot zover.

Grtz, Ron

Comment

De binnenkant van de kast is beter als de buitenkant .
                Mooi en netjes!

Comment

Mooie kast man
                  Heel goed

Ik blijf je volgen

Comment

TV kast kweek deel 2

Welkom allemaal, leuk dat jullie meekijken. Hoe meer ziel, hoe meer vreugd.....
                    Normaal gesproken kweek ik in de zomer buiten. Maar omdat de tuin nog niet klaar is ben ik toch maar alvast een binnenkweek gestart. Nou, dat zal ik weten ook.....pfff...ik heb het warm maar de planten zeker. Het is ruim 35 graden in het hok en ik krijg het niet koeler.
                    Dat is goed te zien aan de planten die nu in de "zweetstand" zijn gaan staan. Ze krijgen wat extra vocht deze dagen en moeten het maar uitzingen.

Ik denk dan maar zo: in de tropen waar de planten normaal gesproken groeien is het ook wel eens flink warm. Ze moeten het er maar mee doen en het zal vast wel weer een keer afkoelen....

Grtz, Ron

Comment

Ja het is kut gisteren temps van 33C gezien in me hokje.

en hoorde net member O>D ook al klagen over de temps bij hem.

Yja voor de buitenkweker is dit goud nu deze zon en temps , vooral na 3 weken stortregen maar ik heb wel geleerd ik ga niet meer hartje zomer binnen kweken maar alleen nog begin van het jaar en eind van het jaar.

Oja GOED BEZIG MAN +1 van mij
                      sigpic
                      LED there be light

Comment

Thx Kanon, gelukkig zijn de temperaturen weer iets normaler geworden. Nu rond de 28gr.

UPDATE

Vandaag is dag 15 voor de plantjes en ze lijken het ondanks de warmte redelijk te doen.
                        Ze krijgen verspreid over de dag in totaal 300 ml water met 7 druppels P/L Plagron Seedbooster en de halve dosis Alga Grow. Het LEDpaneel staat op de grow stand zolang ze op 18/6 staan. Als ik straks overschakel naar 12/12 dan zet ik de bloom stand erbij aan. Het probleem is alleen dat het nu al te heet wordt op warme dagen en dan straks helemaal vrees ik. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt....
                        Ik heb ze alle vier getopt vandaag.

Ik ga een dezer dagen het Scrognet plaatsen en dan zien wanneer ze over gaan op 12/12. Dat moet in ieder geval voordat ik met vakantie ga want daarna is het te laat. Dus binnen twee weken wordt dat sowieso.
                        Gekke vraag misschien maar Vanaf wanneer gaan jullie het aantal groeiweken tellen? Ze zijn nu 15 dagen boven de grond. Als ik dit nu als voorgroeiperiode moet zien dan zou ik nu zo'n beetje in week 1 van de echte groei moeten zitten? Ik weet nog wel dat ik vorig jaar dacht, dat mag wel een weekje minder want het hok wordt een oerwoud. Ik hoor graag jullie mening hierover.
                        Tot zover,
                        Grtz, Ron

Comment

Oh nee toch de planten zijn hun wilde haren kwijt hihihi.
                          Ze zien er mooi uit Ronthebudman.
                          Over het tellen van de groeiweken ik doe het zo na het ontkiemen gaan ze in 0,5 of 1 liter potten dan tel ik de voorgroei
                          en als ze verhuizen naar de 3,5L tel ik de groei.
                          Ik ga bij de volgende kweek ook eerder in de bloei denk ik namelijk als ze voor het eerst opgebonden kunnen worden dan schakel ik over naar de bloei ze groeien nog 2 weken door.

Comment

TV kast kweek deel 2

Thx Witpen. Ik zat van de week al stiekum bij jouw verslag te kijken hoe jij had geteld. En mijn kastje is natuurlijk niet zo groot. Moet dus vrij vroeg naar 12/12 over.
                            Thx voor het meedenken! Keep in touch!
                            Grtz, Ron
                            Last edited by Ronthebudman; 27 July 2016, 11:44.

Comment

20 dagen 18/6

Hallo maar weer....
                              Ik had gisteren zo'n knutselbui en daar moet je dan dankbaar gebruik van maken dacht ik zo.. Dus ik heb het scrognet aangepast. De vakjes zijn nu 7 X 7 cm. Ik vind dat een mooi maatje. Het net is gemonteerd en ik heb hem zo laag mogelijk gezet. De reden hiervoor is de beperkte hoogte van de kweekruimte. Ik wil de afstand tot de lamp zo'n 30 a 35 cm proberen te houden en als ze te hoog worden lukt dat niet meer.

Ik ga komend weekend over op 12/12. Dan zijn ze ongeveer 3 weken boven de grond en aangezien ik volgend weekend met vakantie ga lijkt me dat een mooi moment.
                              Grtz, Ron

Comment

Bezig...
                              X