Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwarfs Lodge ronde 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dwarfs Lodge ronde 1

Ok welke setup stel je dan voor dat beter zou zijn dan de todoleds en het interessante aan die leds vond ik de lage wattage want bij zelfbouw kom je toch al snel bij de 200 watt niet?

Comment

Comment

Idd Tjirp ik ken er te weinig van al ben ik aan het bladeren in beawolf zijn topic en daar las ik dat al enkele die todoleds willen kopen ook dus denk niet dat een slecht licht zal zijn voor micro (in mijn geval) al geef ik je wel gelijk dat wat je zelf maakt vooral de werkuren in je zak steekt en die prijs van groothandel niet kan drukken. Maar klopt het dat je snel rond de 200 watt zit bij zelfbouw want die todoled is maar 60 en 100 watt met toch wel deftige leds erin neem ik aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LittleDwarf View Post
          Maar klopt het dat je snel rond de 200 watt zit bij zelfbouw want die todoled is maar 60 en 100 watt met toch wel deftige leds erin neem ik aan.
          Hier zie je het populairste merk van led drivers hun wattages. Jij of ik kunnen net als todo een cob led monteren van 60 watt of zelfs lager.

Comment

misschien wel een idee om een propagator led licht zelf te maken dat is wel een optie. Welke site's heb ik dan nog nodig om een hele setup te kunnen bestellen en zelf te maken?

je bent wel goed op de hoogte zo te horen Tjirp, merci voor de hulp!

Comment

In principe ben je het goedkoopst uit bij kingbrite Led op Alibaba, hier verkopen ze de leds, drivers, bedrading, koel lichamen, ideal holders, maar let wel op ze hebben bij veel leds een minimale afname van 5 stuks.

Shenzhen Kingbrite Lighting Co., Ltd. Products:Led grow light,bar grow light,quantun board,seedling light,bloom booster

Voor een enkele led zou je ook via mouser kunnen bestellen deze hebben ook de drivers en evt holders.

Voor koelers kun je hier kijken.

bij bijv de bouwmarkt vind je aluminium profielen.

ook op tme-benelux.nl zijn drivers te vinden.

hopelijk kun je zo wat van start. Zou voordat je over gaat tot een bestelling hier op het forum even laten zien wat je in gedachten hebt, zo dat we even kunnen meekijken of alles past en werkt zoals bedacht.

ik zelf heb ook een propagator led opgebouwd met het volgende:
              1x LED CXB2540 3500K X2
              1X Koeler Artic 11 plus
              1X Driver PLM-40-1050

deze led draait dan op 37,5W en heeft dan 160lumen/W

groet mafferd
              Last edited by mafferd; 14 October 2016, 16:49.

Comment

yo mafferd !

merci voor je input hier dit is wel handig voor een leek zoals ik!

zoiets als jouw propagator wil ik ook wel, dacht ook zoiets rond de 30-40 wat te blijven.

mocht ik overgaan tot bestelling of bouw ervan dan laat ik het sowieso eerst weten want weeral ik ben er een leek in die zelfbouw stuff.

Greetz

LittleDwarf

Comment

Update

Zo staan de dames er nu voor. Zuinig met bewatering nu want bladeren beginnen wat geel te worden.

Comment

Yo medegrowers!

sorry voor het ongemak dat ik per ongeluk 2 x het topic gesloten heb! maar we zijn weer helemaal terug!

Heb de plantjes verhuisd naar een kleinere tent (secret jardin DP60) want morgen komen er werkmannen in heel het huis dus daarmee wat meer stealth mode, dit weekend ga ik de Lodge terug opbouwen. In ieder geval het gaat wel goed met de plantjes maar ik ga ze sebiet ompotten want is wel nodig! Jammer dat de onderste bladeren geel zijn geworden bij die dat in de aarde zitten, conclusie, teveel water gegeven! Any way die in de steenwolblokjes hebben het dus ook niet gehaald (ga me beter moeten inlichten hoe je best kan ontkiemen en voorgroeien in die blokjes!

foto's voor het ompotten.

7.jpg8.jpg9.jpg

foto's na het ompotten komt nog!

Greetz

LittleDwarf

Comment

He, de deur naar je topic is weer open!

Je bent lekker bezig met die gele bladeren aan je plant hoe krijg je dat nou weer voor elkaar, bij voorgaande kweekjes had je dat watergeven toch wel onder de knie? Is het niet iets anders?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

hey stemma! fijn dat je langskomt

ja inderdaad die gele bladeren is mijn fout sowieso door teveel water want zoals je kan zien bij alle vorige foto's hingen de bladeren steeds en stonden nooit rechtop zoals nu wel het geval is! wat ik gedaan had was eigenlijk te weinig water en nu 1 maal teveel water gegeven in 1 keer en heb je dit resultaat, de bladeren staan wel omhoog maar de onderste heb ik ervoor moeten opofferen blijkbaar, lesje geleerd en weet nu de juiste hoeveelheid water ze moeten krijgen. Ga nu de schatjes ompotten en maak een update binnen klein uurtje.

Greetz

LittleDwarf

Comment

join the club, LD, herkenbare patronen

Comment

Update overpotting

Voila, de dames zijn ompot (die in aarde alleszins toch) de steenwolblokjes heb ik weggesmeten die gingen toch niks meer worden.

Nu zitten ze dus in Plagron Allmix. Ik heb de lampen ook weeral hoger gehangen want vind ze nogal klein zijn dus mogen ze wel weer wat strek hebben , iets groter worden. Dit hou ik wel in de gaten dat ze niet te fel strekken dus elke dag controleren. Dit was het voor nu geniet van de foto's en tot binnenkort!

BW 1

bw.jpgbw1.jpg

BW 2

bw2.jpgbw22.jpg

SD 1

sd.jpgsd1.jpg

SD 2

sd2.jpgsd22.jpg

GROEPSFOTO'S

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg

PS: alle foto's zijn met flash gemaakt en getrokken voor de watergift.

Greetz

LittleDwarf
                            Last edited by LittleDwarf; 19 October 2016, 14:07.

Comment

Ik denk dan dat door het uitdrogen van de aarde de EC in de pot te hoog is opgelopen waardoor verbranding ontstaat? Ik heb ooit eens gehoord van een eigenaar van een tuinier speciaal zaak dat dat kan gebeuren.
                              Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

dat kan goed zijn stemma! want de kluit was echt wel fucking droog eigenlijk. de verse aarde zal hun wel goed doen hopelijk en voldoende watergift natuurlijk.

Comment

Bezig...
                                X