Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwarfs Lodge ronde 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Dwarfs Lodge ronde 1

juist, of je draaitde fannetes om en dan is alles opgelost.

pc deze plnaen gaan het niet meer doen begin opnieuw en draai die fans om!

tjirp weet presies waar ik over praat, lijkt wel of we elkaar langer kennen ghehehe

Comment

UPDATE einde week 5 (zaadje tot plant)

foto's genomen met flits.

Nadat de dames en heren het zwaar te verduren hadden qua hitte en verbrande bladeren hebben ze zich toch herpakt (opgelucht)! Nu is er een tweede probleem en dat is de LV , die blijft maar steken rond de 40% wat toch wel te laag is voor de groei. Ik moet hier iets op vinden (heb op de chat enkele nuttige links gekregen dus wordt nog lezen geblazen ) alsook wordt het tijd om over te schakelen naar 12/12 nu ze 5 weken oud zijn van zaad tot plant geteld, dus 3 weken effectieve groei is wel ok, ik kan wel natuurlijk nog 1 weekje extra geven , misschien hebben ze dit wel nodig wegens herstel tijdverspilling.. ? Zou ik ze al wat voeding meegeven of best niets doen en nog steeds laten herstellen? Update volgt!

Greetz LittleDwarf

Groepsfoto einde week 5 (zaadje tot plant)

groep einde week 5.jpg

BW #1

bw1.jpgbw.jpg

BW #2

bw22.jpgbw2.jpg

SSW #1

ssw.jpgssw1.jpg

SSW #2

ssw2.jpgssw22.jpg

Temperatuur/Luchtvochtigheid

temp.jpg

Comment

Als uw planten niet in shock staan zou ik onmiddelijk op 12/12 gaan.
        Anders wordt alles te lang in relatie tot de lichtpenetratie van de lamp.
        Nee, mijn gesp is niet van goud.

Comment

zo te zien staan ze wel niet in shock want ze groeien wel lekker door Tjirp merci voor je reactie dit is hulpvol! denk wel dat ik ze toch nog 1 weekje ga geven gewoon om zeker te zijn dat ze tijd hebben gehad om te recupereren.

Comment

Gelukkig zijn ze hersteld zeg!
            Heb je al wat bedacht hoe aan te pakken betreft de LV? Hoe warm en en hoe hoog is de LV in je huis?
            Ad usum proprium!

Comment

Yo ganjagast ik denk dat de afzuiger te sterk is dus ga is testen met een kleinere afzuiging zien of verschil is.

Comment

UPDATE LUCHTVOCHTIGHEID

soms kan het zo simpel zijn om enkel een bakje water te zetten (merci haze smoker) nu eventjes afwachten of de luchtvochtigheid stijgt of niet, anders zou ik toch de afzuiger moeten omwisselen in een andere en kijken of het daar aan kan liggen. De luchtvochtigheid blijft steeds rond de 40-41 % tot nu toe. update volgt hierover!

Greetz

LittleDwarf

bakje water.jpg

Comment

Om de LV omhoog te krijgen kreeg ik een tip van een tomatenkweker.....echte tomaten ! Een hoge glazen vaas vullen met water en hierin een aquarium verwarmer zetten. Het water zal dan sneller verdampen = hogere LV.

Comment

Als het warmer was geweest had een bakje met ijsklontjes ook geholpen. Het zal afkoelen in de tent en de LV neemt toe maar dan blijf je bezig. Ik denk dat je anders een luchtbevochtiger moet nemen met ingebouwde hygrometer of je maakt er zelf een. Wat scooby zegt of probeer een mini verwarmingsmatje met daarop een keramisch schaaltje gevuld met water en een washandje, doe ik ook alleen gebruik ik geen verwarmingsmatje op dit moment en daarom een aluminium schaaltje. En durf het eigenlijk niet meer te vragen heb je al een pc fan?
                    Ad usum proprium!

Comment

Ik heb mijn Mars hydro lamp op 35cm van de toppen hangen. Kom je dichterbij krijg je problemen. Ga je verder weg is het zonde van je licht. Verder fijne lampen.

Comment

merci voor jullie reacties scoobyporsche, ganjagast en ronthebudman.

UPDATE definitieve verhuis!

De dames/heren zijn nu van zaad tot plant 54 dagen oud dus de respectievelijke 4 weken groei heb ik ze meegegeven , wel met wat last wegens verbranding en cetera , al bij al ze staan er goed bij nu en heb ze vanaf gisteren op 12/12 gezet en nog steeds 35 cm verschil tussen lamp en plant alsook heb ze omgepot naar 10 liter potten in verse Plagron Allmix. Bij de Mars Hydro Reflector serie staan de groei en bloei stand samen aan (full spectrum dus) de Mars Hydro 300 watt oud model stond sowieso al op full spectrum (zie foto's).

PH 6.0

foto's met flits gemaakt.

Beworteling SSW #1

IMG_20161115_181900.jpg

Beworteling SSW #2

IMG_20161115_182339.jpg

Beworteling BW #1

bw 1.jpg

Beworteling BW #2

bw 2.jpg

definitief verhuis terug naar de Lodge en on topic blijven deze keer lol , de LV is wel al gestegen maar hoger dan de 51% is die nog niet gekomen, ik denk dat de afzuiger nog steeds te sterk is zelfs voor 60x60x135 bloeikamer.

1.jpg3.jpg4.jpg2.jpglodge 2.jpglodge 1.jpg

Comment

let je ff op dat je niet teveel gewicht aan/op je bovenliggers hangt/legt... of was jij diegene die een houten plaat bovenin had gedaan ??
                          plantjes staan er sjiek bij, recht zo die gaat!

Comment

Yo Meglow!

neen qua gewicht zit ik hier goed en heb ook goeie hangers dus daar zit ik wel veilig in en ja heb dat ooit eens gedaan maar dit was in mijn mini 30x30x60 tent en niet in deze lodge of grotere tent. Morgen trek ik nog foto's van de plantjes buiten de tent, is duidelijker, wat denk je van de LV zit ik nu best goed met die 51% ?

Greetz

LittleDwarf

Comment

Ik zou het lekker zo laten. Blijft lastig om in een klein tentje de LV te sturen, alle lucht is binnen no time opgeslurpt door je afzuiger.

Comment

UPDATE dag 55 (van zaadje tot plant)

Foto's van de dames/heren buiten de tent genomen met flits en voor de watergift.

BW #1

bw.jpgbw 0.jpg

BW #2

bw 2.jpgbw 22.jpg

SSW #1

ssw.jpgssw 1.jpg

SSW #2

ssw 2.jpgssw 22.jpg

Comment

Bezig...
                                X