Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal auto in een Bonanza 250

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Royal auto in een Bonanza 250

Ik ken de kwaliteit niet van dat ding, maar dat ook een 250 een piek trekt is zeker. Je stop zal er niet uitvliegen, de contactpunten kunnen smelten en de lamp blijft branden. Als dat gebeurt in de bloei bij een gewone plant dan heb je een hok vol herma's.

Comment

One way to find out... zoek de handleiding van jouw model op. Daar staat als het goed is vermeld hoeveel vermogen je met welk soort lampen mag schakelen. Gek genoeg is er geen uitgebreid datasheet te vinden van die Legrand Omnirex. Daarom ff gekeken bij een willekeurig railmounted schakelklok van Legrand om een idee te krijgen...

als ik de symbooltjes goed intepreteer mag je met dit model van 3,6kW niet meer dan 100W aan voorgeschakelde gasontladingslampen hangen....(??). Dat geeft te denken dat een fabrikant zo voorzichtig is met het schakelen van dit soort lampen. Legrand is eigenlijk degene die een uitspraak moet doen over hoe het zit met jouw schakelklok, niet een growshop als die daar geen duidelijke papieren bij kan laten zien. Ik heb shops op internet gezien die melden dat je er 1200W mee mag schakelen, maar wederom vraag ik me af waar ze dat op baseren.

Het risico is dat je lamp blijft branden. Persoonlijk vind ik het geen fijn idee dat er een knijterhete lamp brandt in huis op momenten dat ik er van uitga dat hij uitgeschakeld is. Als je daar zelf minder moeite mee hebt dan kan ik daar inkomen.

Comment

Hm, ben weer wat verder gaan lezen, zie net dat de startvoltage van deze eti 250 inderdaad op 4,5kv ligt, dat ligt toch ruim boven zo'n 3600w klokkie. Pfft. Bestel m wel online ipv fysiek bij GS (best prijzig daar, 95e..) Iemand een site/GS aan te raden?

Comment

Kan die kerel bij die growshop wel zo mooi zeggen das geen probleem, maar helpt tie jou ook bij een afgebrand huis? Ik ben toch echt blij dat je van gedachten veranderd bent.

http://www.greensell.nl/a-41304141/s...2-schakelkast/ hier word die aangeboden voor €69,95. (site is deels in onderhoud.. maar dit is gewoon een goed adres voor onze hobby)

wbt je voeding en afzuren ik zou nu gewoon blijven afzuren dat je heb je tot nu toe al gedaan dus het is al in je aarde. Zelf zou ik deze ronde zonder die plagron afmaken, en dan voor een volgende ronde eerst uit dokteren hoe en wat je wilt gebruiken. Doorgaans word er ook geadviseerd om met 1 merk/lijn aan de gang te gaan.

jaaa dat valt nog niet mee een vaporizer uit kiezen.
          ik zelf heb een Arizer Solo, ben ik erg content mee. Makkelijk om mee te nemen, goeie volle damp, en een accu duur waar ik doorgaans de hele dag mee kan doen. Wil me zelf nog een keer een volcano vaporizer aanschaffen voor thuis. Dat is toch wel de meest geprezen vape, enkel wel flink aan de prijs.

greetzz

Comment

Kan nog geen pm sturen, dus dan maar zo. Zie op die website ook zo'n ding van Lumii staan, heavy duty timer. Tot 600w hps zoals ik het lees. Zou dat ook veilig werken dan? Scheelt toch weer dik 40 euro. Of ben ik dan net zo ver van huis?

Edit: zo kwam ik ook bij die crafty uit, is van dezelfde makers als de vulcano, wist niet eens dat zij een portable versie hadden!

Comment

Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit die Lumii. Ze hebben het op hun site inderdaad over het vastsmelten van huis, tuin en keukentimers en claimen dat deze gebouwd is voor HPS tot 600W.
              Ff op het net gesnord en kwam deze thread tegen:

Uk420.com, the UKs oldest and favourite cannabis community

Lees ook ff de Amazon-reviews waar de poster naar linkt... goede ervaringen en slechte ervaringen dus...

De Davin is een stuk bekender en wordt algemeen gebruikt, waardoor growers deze zullen aanraden. Als het aan mij lag??.... zou ik toch voor de Davin gaan... kost wat maar dan heb je er waarschijnlijk heel lang plezier van.

Comment

Met deze ben ik zelf niet bekend. Wat ik niet terug lees in beschrijving of ze er nu werkelijk een fatsoenlijk relais in hebben gezet, ze spreken wel van extra zware contacten. Verder kan ik er ook weinig over vinden en durf dus niet te stellen dat deze wel of niet goed is. Met een davin zit je gegarandeerd goed. Als je zelf handig met elektra bent zou je het ook zelf met een relais in elkaar kunnen steken.

Dat wist ik eerst ook niet.. er is ook zoveel te krijgen. Heb die crafty nog niet uit kunnen proberen. Hoor er wel goede verhalen over, en ben dus ook best wel benieuwd. Super handig ook dat er een extra batterij bij gekocht kan worden. Al lijk het me wel irritant dat je hem moet instellen met je telefoon.

Comment

Bedankt Meglow! Goede verwijzing. Zie inderdaad nog steeds teveel bij mij wel maar bij mij echt niet verhalen, hehe. Bestel die davin wel, was eerste plan geworden uit jullie advies, je hoort een leest echter altijd wel weer iets wat vragen oproept. Fijn dat die beantwoord (kunnen) worden!

Mafferd, zoals ik begreep kun je m ook op het apparaat zelf nog een boost geven, volgens mij zelfs instellen maar dat durf ik niet te zeggen. Alle onderdelen zijn in ieder geval apart te bestellen, dat is wel chill voor onderhoud maar ook schoonmaken wat je ff achterwege kan laten. Blijft wel echt hoop centen, zullen zien.

Comment

In mijn eerste post zette ik nog dat ik het jammer vond dat er geen evsa in zat, dan zou zo'n lumii timer zeker volstaan. Die dus. Heb em zelf, prima spul. Het grote verschil is dat lumii het daarvoor maakt en die hebben kennis van zaken. Was ook zeer tevreden over lampenset.
                    Als het voor de rest maar schakelt? Waarom zou dat een relais moeten zijn? Je vindt er in ieder geval weinig info over.

Comment

Aha, ja terugkijkend snap ik m, zo'n Lumii timer, hehehe.
                      Maar dan dus wel enkel in combi met een evsa aan te raden? Ach, de davin is onderweg, dus voorlopig geen Lumii nodig ;p

Nogmaals dank voor jullie info/advies!

Comment

Goh, het is dat je er dus weinig info over vindt en moet voortgaan op wat de fabrikant zegt. In dit geval vind ik die wel betrouwbaar. Maar je hebt eigenlijk een elektricien nodig met apparatuur en kennis om zoiets uit te meten. Ik gebruikte hem met een 600 watter, maar wel evsa. Ook van lumii. Die evsa's zouden zo geen hoge piek trekken. Enfin, dat vond ik gewoon het spijtigst, dat ze bij gtools voor zo'n kast niet standaard met evsa werken.

Komt nu wel in orde met die davin. Al antwoord gehad van Gtools?

Comment

http://www.g-tools.nl/product/ventil...fan-2-standen/ die zou sterk genoeg moeten zijn om tot 22graden kamertemp de boel koel genoeg te houden lijkt me, dan zou ik ook in de zomer kunnen draaien, veel warmer wordt t daar niet met ramen dicht.
                          Ben gewoon niet tevreden dat ik 3 pc fans nodig heb nu. Tis dat ik ze nog had liggen anders was dat ook weer 25-30e ofzo. Moet niet kunnen in mijn ogen.

Overigens gaat het nog steeds best goed met de dames, 1 AF blijft wat tekorten vertonen, geel blad van buiten naar binnen toe, middelhoog. Weet na de afgelopen week in ieder geval zeker dat ze niet te nat staat, water werd ook binnen 5 minuten naar binnen gezogen bij de laatste waterbeurt dus durf het wel aan vandaag wat meer (groei)voeding te gebruiken, kijken of dit helpt. Het surprisezaadje laat haar geslacht ook al zien en behalve dat ze iets strekt ontwikkeld ze goed. Strekken komt waarschijnlijk omdat ze bijna 10cm lager was dan de andere twee..
                          Het blijft een oefen/test run, heb zaad voor de volgende serieuze run binnen, mix van cbd crew, ff een ronde mooie mediwiet kweken binnenkort!

Comment

Mini update,

Scrog net in elkaar geflanst en erboven gegooid. Wonderbaarlijk genoeg een groene foto geknipt met de tab. Nog niet eerder gebeurd bij lampen aan, daarna ook niet meer hehe.
                            DSC_0019.jpgDSC_0020.jpg

Comment

Ik loop nu tegen een probleem aan. Ik heb die dv12 binnen een hangt er netjes aan.. Probleem is dat ik niet echt aan m'n hok kan werken, ik wil niet gaan boren met de planten erin, maar nu staat alles uit de kast (de verlengsnoer) op tijdklokkie ipv enkel het licht. 8u zonder afzuiging ruik ik nu al in mn kamer, laat staan in de volle bloei. PLEH!

De kabel voor de afzuiging krijg ik niet naar buiten, en de davin niet 1,2,3 naar binnen...

Iemand een goed idee voor me? Waar nu de verdeelstekker/verlengsnoer doorheen loopt past denk ik geen kabel bij, daarbij zou ik dan nu de buisfan moeten loshalen en ook daarvoor vind ik het geen topmoment.

Comment

Waarom kun je de DV-12 niet in je tentje op je verdeelstekker pluggen? Dan kun je de rest van de verdeelstekker gebruiken voor je fans en afzuiger. Of heb je geen ruimte om de DV-12 op te hangen?
                                Je kunt toch ook netjes boren door aan de binnenkant er wat ductape op te plakken o.i.d. ? In ieder geval zo dat er geen gruis in je planten kan vallen (het is toch mdf?).
                                Ff door de zure appel heen ben ik bang.

Ik heb geen verstand van scroggen, maar ziet er leuk uit dat net. Daar kun je nu mooi ff een kleedje op leggen om eventueel boorgruis op te vangen

ik zie trouwens op de eerste foto's wat kettinguiteinden die los hangen over je kap. Neem aan dat je dit inmiddels hebt verholpen, maar zoniet, metaal en elektra gaan niet zo goed samen.

Nog ff Maertn, dan is alles voor elkaar en kun je je focussen op waar het om gaat... de plantjes

Comment

Bezig...
                                X