Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
ziet er leuk uit, en 28 lampe klinkt wel gruwelijk..
maar dit vind ik niet een slimme opstelling, spaarlampe hebbe geen grote dieptestraling dus wrs zulle een paar lampe voor niets brande omdat ze tever van je plant(en) afstaan..
Je had beter de lampe aan draden kunnen hangen zodat je de hoogte kon verandere en de positie (door de draden aan draden te hangen die horizontaal aan je bovekant van je box hangen)
zo kan je beetje spele met de lampen en ze dicht op de toppen zetten!
dat van die diepte straling valt wel mee, licht is licht, zolang je maar zorgt dat er genoeg alu folie op de goeie afstanden hangt, zodat alleen de plant het light opvangt en niet de zijwanden, is al eerder heel goed gegaan met die vorige kweek, groeide harder als met normale lamp. we zullen zien ik twijfel nog tussen 6 en 8 planten.... tword zowieso white widow
hoi allemaal ik ga een bloeikast maken met 20 tornado spaarlampen van 23w elk (130w gloeilamp) , op een oppervlakte van 80x70x1.90 .
dan heb ik een wattage van 260w een lu van 31000 dat lijkt me voldoende of niet?
(maar zegeven evenveel licht als een gloeilamp van 130 w oke maar ik heb er wel 20 stuk)
(ja mischien wel maar minder verbruik en het licht dat ze geven is wel meer dan 250w)
oke ik heb een fout gemaakt maar jullie ook want 23x20=460w
en de lampen gaan op het zelfde moment aan
let volgende keer ff op wat je typt het was 260 watt inplaats van 2600 watt
Je spaarlamp geeft echter maar 23 wat, en geen 130w gloeilamp, gloeilampen bevatten zelg geen correct spectrum, met 2600w hang je beter 4x600w en heb je lummen die oplopen tot 380.000!
Comment