Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Here we go again.....3x "verassingszaad"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Here we go again.....3x "verassingszaad"

Thnx @K1..... die "pellekes"....bedoel je daar die soort lege zaadhoesjes mee? Daar heb ik er al een flink aantal van gespot.....

Verstuurd vanaf mijn SM-N915FY met Tapatalk
    HOME WEED HOME

Comment

Lege zaadhoesjes, zijn die niet automatisch ooit "vol" geweest?
      1e kweek - Mohan Ram (Done)
      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MV1977 View Post
        Lege zaadhoesjes, zijn die niet automatisch ooit "vol" geweest?
        Lege zaadhoesjes waarschijnlijk wel.
        "een soort lege zaadhoesjes" niet
        [emoji12]

HOME WEED HOME

Comment

Das wel kut kaja dat die zaden er in zitten

Comment

Maar als er zaad inzit, is de hele plant dan waardeloos, of alleen de toppen waar het zaad daadwerkelijk inzit?

Dus stel dat ik bewust 1 van de toppen zou bevruchten met b.v. stuifmeel van een af man, kan de rest van de plant dan nog gerookt worden?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

@ mv : die kan je idd nog oproken , enkel die bud waar zaad inzit , zou ik gebruiken na het verwijderen van de zaden om te verwerken tot iets anders !

@ kaya : pellekes bedoel ik mee , als je top droog is , en je crusht hem , dan zal je zien dat er van die bruine pelletjes inzitten , dat zijn geen zaadhoesjes , dat zijn beginnende zaadjes , die niet de tijd gehad hebben om te volgroeien tot zaad

groetjes
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Dan neus je is door de micro sectie Hier zag er maar eentje wat er aan de hand was, eentje die zaden kweekt. Hmmm. Ik lijk altijd de negativist als ik zo'n dingen meld. Maja. Heb het zelf al een paar keer gezien jammer maar helaas. Commentaar als mooie planten staat natuurlijk beter dan 'ik denk dat je opnieuw kan beginnen'.

zaden.jpg

Daar zie je het bv al goed. In die calyxen zitten zaadbeginsels. Je hebt er een aantal foto's tussen zitten waar goed te zien is hoe enkel het tipje van de pistel bruin is gekleurd, de rest nog sneeuwwit. Op de moment dat K1 denkt dat je plant bestoven is. Enkele dagen later ziet die pistel volledig bruin en begint de calyx stilletjes aan op te zwellen. Dit kan niet door een hoge lv, dat is altijd bestuiving. Aanraking eventueel ja, maar je zit niet met je poten aan alle pistels vermoed ik? Je ziet ook goed dat de toppen niet indikken, terwijl er heel veel bruine pistels te zien zijn. Op die moment kan je het nog redden door de lv omhoog te halen en op zoek te gaan naar ballen of bananen. Nu lijkt het mij te laat. Missie van de plant is geslaagd, zich voortplanten. Die gaat nu energie steken (die er al weinig is door het wegnemen van de fanleaves) in de resterende zaden af te bloeien. Volgende keer beter! jammer dat niet meer kwekers zagen dat er iets mis was.

Blijkbaar had je zelf gekweekt zaad geprobeerd komende van rqs en een onbekende vader? Wat wsl een herma was om mee te beginnen. Dan was het wel heel hoopvol om in al die bruine pistels een andere oorzaak te zien dan bestuiving...
                Last edited by beowulf; 14 January 2017, 12:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Dan neus je is door de micro sectie Hier zag er maar eentje wat er aan de hand was, eentje die zaden kweekt. Hmmm. Ik lijk altijd de negativist als ik zo'n dingen meld. Maja. Heb het zelf al een paar keer gezien jammer maar helaas. Commentaar als mooie planten staat natuurlijk beter dan 'ik denk dat je opnieuw kan beginnen'.

[ATTACH=CONFIG]312663[/ATTACH]

Daar zie je het bv al goed. In die calyxen zitten zaadbeginsels. Je hebt er een aantal foto's tussen zitten waar goed te zien is hoe enkel het tipje van de pistel bruin is gekleurd, de rest nog sneeuwwit. Op de moment dat K1 denkt dat je plant bestoven is. Enkele dagen later ziet die pistel volledig bruin en begint de calyx stilletjes aan op te zwellen. Dit kan niet door een hoge lv, dat is altijd bestuiving. Aanraking eventueel ja, maar je zit niet met je poten aan alle pistels vermoed ik? Je ziet ook goed dat de toppen niet indikken, terwijl er heel veel bruine pistels te zien zijn. Op die moment kan je het nog redden door de lv omhoog te halen en op zoek te gaan naar ballen of bananen. Nu lijkt het mij te laat. Missie van de plant is geslaagd, zich voortplanten. Die gaat nu energie steken (die er al weinig is door het wegnemen van de fanleaves) in de resterende zaden af te bloeien. Volgende keer beter! jammer dat niet meer kwekers zagen dat er iets mis was.

Blijkbaar had je zelf gekweekt zaad geprobeerd komende van rqs en een onbekende vader? Wat wsl een herma was om mee te beginnen. Dan was het wel heel hoopvol om in al die bruine pistels een andere oorzaak te zien dan bestuiving...
                  Kan je niet anders als gelijk geven eigenlijk.
                  En ...tuurlijk....als je weinig ervaring hebt en enthousiast bent...hoop je op de meest gunstige verklaring. Helaas....t mocht ff niet zo zijn.
                  Laten weten ons voordeel er maar weer mee doen; we hebben iets geleerd...een ervaring erbij.
                  Blijft me echter nog steeds een raadsel waar die bestuiving weg is gekomen....geen banaan gezien....

Hoop dat andere beginners de foto's kunnen gebruiken, samen met de adviezen van de wat meer gevorderden onder ons, om er hun voordeel mee te doen

HOME WEED HOME

Comment

Er moet toch ergens een balletje zijn open gegaan. Onderin doorgaans, onder zo'n klein plukjes. Als daar een blaadje overheen hangt zie je ze amper. Banaantjes zie je nog moeilijker. Live and learn Als je in week 2-3 bloei bruine pistels ziet dan scheelt er iets. Vorige rondes was mijn LV bv 70-75% tijdens de nachten. En die hoge lv kleurde de pistels zelfs niet bruin. Deze ronde heb ik mijn planten vroeg in de bloei wat verneveld wegens beestjes. Pistels kleuren dan ook bruin, maar dat ziet er nog anders uit dan bestuiving. Komt allemaal wel met ervaring.

Comment

I think we've got the guilty one;

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

HOME WEED HOME

Comment

dat kan je al een deftig trosje banaantjes noemen he

Comment

WAT EEN POKKEWIJF.....

.......ze heeft me flink bedonderd....

HOME WEED HOME

Comment

Die kans zat er dik in he Eens gespot blijven ze komen... Dan zie je ze plots overal. Nuja, troost u. Er zitten trichomen op. Alles met trichomen kan zo de vaporizer in, zolang er geen spint op zit.

Comment

...nou nou....daar ligt ze dan. T is nie veule...maar wel weer een boel geleerd!

De boefjes.....;

HOME WEED HOME

Comment

je kan steeds je sletje verwerken he

hoop in ieder geval dat je volgende keer ni al die fanbladeren weg doe

groetjes

Comment

Bezig...
                                X