Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bella gaat binnen kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bella gaat binnen kweken

heey bella misschien stom maar had je niet beter de verlichting in een plank kunnen maken en die in hoogte verstellen ik weet niet hoe je plankje hangt maar houd die dalijk het gewicht wel als je daar 6 potten hebt staan???

ik zou plantjes op de vloer en lampen in hoogte verstellen is volgen mij ook makkelijker en geen kans dat bij verstellen bak en plant omvalt

mvg DH

ps hoe kan ik jou draadje volgen heb je daar een link of zo vo

Comment

De planken zijn in hoogte en laagte verstel baar
      De plank met de lampen kan ik verstellen en de de bodem kan ik verstellen
      Ik ga niet helemaal laag kweken om dat ik 1 moeite heb met bukken en 2 van de grond teveel kou komt wat niet goed is voor mijn planten.
      En zo is het makkelijk ik kan alles verstellen daar naast ga ik maar max 3 planten zetten.

Vraagje ik zal waarschijnlijk aan Voeding moeten ik wil dat beperken tot alleen Bloei voeding.
      Ik zou graag tips willen hebben over welke voeding ik beste kan gebruiken en wat minst schadelijk is voor mijn planten!
      En liefst ga ik dat gewoon in tuincenter halen wil niet graag in growshop komen
      (prive reden)
      God was never on your side..

Comment

Hey bella...en al aan pagina 2...
        Mooi kastje heeft dat ventje van je in elkaar gebokst! Ziet er goed uit. Over met sl kweken alleen weet ik niet veel, ik gebruik ze naast tl voor het aanvullen van het kleurenspectrum, een completer licht creeren dus.
        Je kent mijn mening en voeding bijgeven zal je plantjes net goed gaan doen. Over het aankopen van bloeivoeding in tuincentra sta ik ook sceptisch. Kun je mayb niet eens iemand aanspreken die bij je in de buurt woont en al eens bij GSA op bezoek gaat? Die zal wel iets willen meebrengen zeker voor je. Ik gebruik Plagron voeding maar lees ook vaak op fora van mensen die op plekken wonen waar geen GS zijn ofzo dat die werken met tomatenmeststof. Het probleem hiermee is echter dat onze plantjes heel wat meer calcium vragen en er tekorten kunnen gaan ontstaan. Kraantjeswater lost het gedeeltelijk op maar echt kalk toevoegen is dan weer gevaarlijk omdat het je ph omhoog duwt... Begrijp je de hele problematiek en kennis die nodig is voor een niet uitgeballanceerde voeding voor onze plantjes? Zelf dan nog moet je het wat aanvoelen en scheelt het van plant tot plant. Maar het is mogelijk...
        Bassie was volgens mij goed op weg in die richting, misschien moet je het hem eens vragen. Heb hem ondertussen wel al overtuigd eventueel plagron aan te schaffen, ma ja, je ziet maar.
        O ja, de opmerking ivm de planten op de plank was misschien niet geheel onterecht. Had het al eens voor en dan afgebroken stammen, worteltjes, ... Mayb gewoon onder de plank iets zetten zodat die niet naar onder kan schieten.
        Suc6 nog!

Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 7 September 2009, 15:20.
        sigpic

Comment

Oke als ik plangron voeding wil halen voor de bloei welke raad je me aan ?

Comment

Hey bella, uit draadje van orga.

Geef je van de eerste keer de hele rim ram. Denk dat de zijne er ook bijstaat van Hesi volgens mij.

* Plagron Terra Bloom: voor het kweken op aarde. na een verandering in voedingsschema (meer of minder) is na 3 dagen de invloed in de planten duidelijk merkbaar
            - Algemeen:
            • Sterk geconcentreerde universele bloeivoeding.
            • Geschikt voor alle soorten aarde en potgronden.
            • Onderdeel van Het TERRA concept.
            - Effecten:
            • Gegarandeerd een optimale bloemzetting.
            • Voorkomt gebrekverschijnselen tijdens de bloeifase.
            • Geeft een optimale balans tussen plant en vruchtgroei.
            • Werkt structuur verhardend op het eindproduct.
            • Bevordert plantvitaliteit.
            • Voorkomt ziektes en stress.
            • Sporen elementen in chelaatvorm garanderen optimale beschikbaarheid.
            - Toepassing/dosering:
            • Te gebruiken op alle type aarde.
            • Te gebruiken met alle watergeefsystemen.
            • 5 ml Terra Bloom per liter water (1:200).
            • Iedere watergeefbeurt toepassen.
            - Kenmerken:
            • N-P-K = 2-2-4
            • pH 4,5 – 6,5
            • Lost helder en reukloos op in water.
            • Verlaagt de kans op plant uitval.
            • Werkt opbrengst verhogend.
            • Laag verbruik door hoge concentratie.
            • Geen ballast stoffen, verminderd aanslag op potten/voedingsvat.
            • Op basis van “Food grade” bio-mineralen.
            • Direct opneembaar.
            • Verbluffende resultaten. Plagron: for natural growth and bloom
            - Samenstelling:
            N stikstof totaal: 2,1 % waarvan NO3 (nitraat) 1,5% een waarvan NH4 (ammoniak) 0,6%.
            P2O5 (fosforzuuranhydride) 1,6%
            K2O (kaliumoxide) 4%
            Mg (magnesium) 0,48%
            Fe (ijzer) 0,21%
            Mn (mangaan) 0,0091%
            Mo (molybdeen) 0,000031%
            Zn (zink) 0,0051%
            Cu (koper) 0,0012%
            B (Boor) 0,00039%
            - Terra Bloom
            Een uitmuntende bloei is natuurlijk het logische gevolg op een
            evenwichtige groei. Zo is ook Terra Bloom een logisch gevolg op
            Terra Grow. Terra Bloom ondersteund en bevorderd de bloemzetting
            door middel van Het TERRA concept.

Werd me aangeraden door de uw welbekende alien. Zoals ik zei tegen bassie: Mijn vraag was prijs/kwaliteit, gebruiksgemak, snelle werking en een compleet pakketje voor de beginnend kweker. De kostprijs (6,50EUR) het is ook een hobby he, vind ik verwaarloosbaar. Tot op vandaag ben ik ervan overtuigd dat ik de maximale potentie met deze lijn nog niet heb berijkt en overstappen lijkt dus overbodig.
            O ja, enkele ml spuitjes voor de dosering zijn wel handig (van 0,1 tot 1 ml raad ik aan voor je)

Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 7 September 2009, 15:39.
            sigpic

Comment

Comment

fout tosti... spiegels veroorzaken hotspots en absorberen meer dan 60% van het bruikbare licht. witte oppervlakken weerkaatsen nog altijd het best.
                Grtz $iR
                sigpic

Comment

hey Bella,

mijn plantjes werden geel zonder groeivoeding..
                  Misschien ook niet de beste aarde, etc. maar toch. Ach, je ziet het vanzelf natuurlijk maar ik kon zelf niet zonder pokon en/of magnesium tijdens de groei...

Iig je hebt een super mooi plantje staan, heel veel succes!!

Bless, L

Comment

Voedende elementen
                    Bemestingsprincipes

Doel van bemesting

Bij de bemesting voegen we stoffen aan de bodem toe, met de bedoeling hem in staat te stellen de planten die er op groeien voldoende en evenwichtig voedsel te geven. Dit is een ruime definitie, maar ze geeft toch haarscherp aan waar het ons om te doen is: de bodem, de standplaat van de planten, in optimale conditie brengen. Typisch aan de ecologische bemesting is bovendoen dat alle negatieve milieu-effecten zoals uitspoeling van voedingsstoffen zoveel mogelijk vermeden worden.

Het doel van bemesting is dus het verbeteren van de bodem en het op een milieuvriendelijke manier toevoegen van de nodige voedingsstoffen voor de plantengroei.

Organische meststoffen

Compost Vanaf het begin van het biologisch tuinieren stond de composthoop in het centrum van de belangstelling. Samen met het niet gebruiken van sproeimiddelen en kunstmest, was het hun compost die de biologische tuiniers onderscheidde van andere tuinliefhebbers.

Definitie
                    Composteren is een biologisch proces dat organisch materiaal omzet in stabiel humusachtig product. Om dit proces in een tamelijk korte tijd te verwezenlijken moet de temperatuur kunnen stijgen en daarom wordt het organisch materiaal in een hoop opgezet, die allerlei vormen kan aannemen.

De hoop opzetten

Opbouw
                    Vroeger werd altijd aangeraden om de composthoop in lagen op te bouwen. Tegenwoordig is die regel niet zo strikt. Soms is het beter in de materialen meteen al te mengen. Zo heb je nooit ‘moeilijke’ lagen zoals maaisel dat zuurstoftekort kan veroorzaken. Gemengd materiaal heeft meteen al een geschikte C/N verhouding. We bespreken hier toch de opbouw van een composthoop in lagen omdat de verhoudingen duidelijk aan bod komen.
                    De hoop moet in principe in contact staan met de grond. De grond onder de hoop kan je vooraf losmaken. Leg liefst geen tegels of beton eronder. Tegels naast de hoop maken het mogelijk om heel netjes te werken.
                    Ingrijpen als het fout gaat

- Er gebeurt niets
                    Meet de temperatuur van je composthoop. Je kan hiervoor speciale thermometers kopen. Maar je kan ook eenvoudigweg een lang stuk metaal of je schop enkele minuten in de hoop steken. Als het metaal niet warm wordt, is er iets grondig mis. Ofwel is er te weinig stikstof, dan voeg je dierlijke stikstof toe. Ofwel is de hoop te droog. Maak de hoop aan de bovenkant plat of maak er een geul in. Als het weinig regent: zelf sproeien.
                    - De hoop beschimmelt en/of zit vol met mieren en pissebedden
                    De hoop is te droog. Je moet omzetten en gieten tijdens het omzetten.
                    - De hoop stinkt naar rotte eieren
                    Hij is te nat of heeft te weinig lucht. Ingrijpen is de boodschap. Onmiddellijk omzetten en een groter aandeel materiaal met grove structuur erin verwerken. Goed afdekken en hem bovenaan niet plat maar licht bol leggen, zodat het water eraf stroomt zoals bij een hooiopper. Bij het opzetten stokken in de hoop steken. Als je de stokken er uittrekt, heb je trekschouwen. Vooral in grote hopen is het het beste om dit te doen bij het opzetten. De lucht dringt immers volgens onderzoek slechts 40 tot 60 cm diep goed in de massa.
                    - Het stinkt naar ammoniak
                    Je hebt teveel stikstof gebruikt en je bent die nu aan het verliezen. Materialen met veel koolstof en weinig stikstof bijvoegen en mengen.
                    Compost in bakken
                    In plaats van het te composteren materiaal los op een hoop te brengen, kan het ook in een soort container gebracht worden. Dat geeft minder rommel en volgens sommigen een verzorgder uitzicht. De opbouw van de hoop wordt er wat makkelijker door. Bovendien neemt een container minder plaats in. Zelf een compostcontainer maken is helemaal niet moeilijk.
                    Compostvaten
                    Er zijn ook kant-en-klare compostvaten in de handel. In dit speciaal ontworpen plastic vat kan je niet alle tuinafval uit een gemiddelde moestuin kwijt: daarvoor is het te klein. Voor wie geen of een kleinere moestuin heeft is het een uitstekend middel om zelf tuin- en keukenafval te recycleren.
                    In het compostvat heeft een continue compostering plaats. In het begin wordt onderaan drof materiaal gelegd en wordt het vat voor 80% gevuld met gemengd tuin- en keukenafval om de compostering op gang te krijgen. Daarna kan doorlopend allerlei tuin-en keukenafval in het vat stoppen. Onderaan zakt het materiaal immers voortdurend uiteen. Het afval moet wel verkleind worden tot stukken van 5 cm (niet kleiner). Je mag nooit teveel ineens van hetzelfde materiaal aanbrengen.
                    Om te vermijden dat het materiaal te nat wordt, zijn er bovenaan en in de bodemplaat verluchtingsopeningen. Men raadt ook aan de inhoud van het vat regelmatig wat te beluchten met de speciale roerstok die erbij zit. Het vat moet steeds voor ongeveer 30% gevuld blijven. Problemen van slechte compostering ontstaan meestal als je alleen maar keukenafval gebruikt en geen tuinafval.
                    Fruitvliegjes kunnen hinderlijk zijn als je veel fruitschillen, vooral van citrusvruchten, in het vat brengt. Dit vermijd je door het fruitafval te mengen met ander afval.
                    Gebruik van compost
                    Compost kan op verschillende manieren gebruikt worden. Veel hangt af van de verteringsgraad. Zorg er in elk geval voor dat er geen compost op de bladeren van de planten terecht komt. Dat geeft aanleiding tot rotte plekken. Compost kan je zowel op onbegroeide grond aanbrengen als tussen de groenterijen strooien. Toediening voor de winter geeft grote verliezen aan voedingsstoffen dan het gebruik na de winter.
                    Het gebruik van compost heeft heel wat voordelen:
                    - compost vergoot het organische
                    - stofgehalte van de bodem,
                    - stimuleert het bodemleven,
                    - verbetert de bodemstructuur,
                    - vergroot de waterbergingscapaciteit van de bodem,
                    - levert voedingsstoffen aan de planten,
                    - heeft een ziekteweren vermogen.
                    Dierlijke mest

Mest van huisdieren maakte gedurende vele eeuwen de vruchtbaarheid van onze land- en tuinbouwgronden uit.

Definities

Wat de samenstelling en de verteringsgraad van mest betreft worden volgende begrippen vaak gebruikt:
                    - stalmest of vaste mestDe vaste en een deel van de vloeibare uitwerpselen van vee, gemengd met het strooisel van de stal, meestal stro. Bij rundvee (koeien, stieren, vaarzen) spreekt men meestal over stalmest, bij varkens en kippen over vaste mest. Bij paarden preciseert men niet omdat paardenmest altijd uit de stal komt en vast is.
                    - gier
                    Vloeibare uitwerpselen van vee (rundvee, varkens).
                    - drijfmest of mengmest
                    Mengsel van vaste en vloeibare uitwerpselen van vee (rundvee, varkens) en water.
                    - lange mest
                    Verse, niet verteerde mest.
                    - korte mest
                    Verteerde mest. Soms aangeduide als verrotte mest. Stalmest die als zodanig op het land gebracht wordt, is meestal halflang, dus half verteerd. Gebruik
                    Dierlijke mest kan zo op het land gebracht worden ofwel in de composthoop verwerkt worden.
                    Bij het gebruik van mest zie je dikwijls dat die in kleine hoopjes op de grond wordt gelegd en daar een tijdlang zo blijft liggen. Dat heeft nochtans zeer grote verliezen aan stikstof tot gevolg. Ook als de mest gelijkmatig over een hele oppervlakte wordt verdeeld, zijn er belangrijke verliezen. Enkele basisregels om die verliezen te voorkomen:
                    - Laat nooit mest in hoopjes op het land liggen.
                    - Werk de uitgespreide mest onmiddellijk ondiep in. Voor de meeste groenten mag dat alleen met verteerde mest.
                    - Je kan uitgespreide mest ook afdekken met andere materialen zoals hooi, stro of afgemaaid gras.
                    Op lichte gronden wordt het aanbevolen om de mest pas in het voorjaar toe te dienen. Bij gebruik in herfst of winter is er te veel uitspoeling. Hoe zwaarder de grond, hoe kleiner de uitspoeling van voedingsstoffen ’s winters. Toch geven we ook bij zwaardere gronden de voorkeur aan toediening aan het einde van de winter of in het voorjaar.
                    Soorten dierlijke mest

Runderstalmest
                    Onder stalmest wordt verstaan: vaste en een deel van de vloeibare uitwerpselen van runderen, gemengd met met het strooisel van de stal, dat meestal stro is. Stalmest is een zeer evenwichtige meststof: het brengt plantenvoedende elementen aan en het verbetert de bodemstructuur. Bovendien brengt het een behoorlijke hoeveelheid uitgangsmateriaal voor de aanmaak van humus aan zodat de voedingsstoffen beter vastgehouden kunnen worden.
                    Paardenmest
                    Dit is een mengeling van uitwerpselen van paarden met stro, houtkrullen of zaagsel. Paardenmest is een droge, warme mest, met een lossere samenstelling dan rundermest. Met warme mest bedoelen we mest die veel warmte afgeeft gedurende de verteringstijd. Paardenmest is heel wat warmer dan runderstalmest, die op zijn beurt weer warmer is dan kippenmest.

Alleen de paardenmest met stro erin mag in de grond verwerkt worden. Als de paardenstallen werden ingestrooid met zaagsel of houtkrullen, mag die mest als grondstof voor de composthoop dienen. De vertering van de houtkrullen (of zaagsel) in de grond zou evenveel stikstof aan de grond onttrekken dat de gewassen eronder gaan lijden. In droge, losse grond werkt paardenmest iets minder goed dan stalmest, maar op zware, compacte grond werkt hij heel goed. In de composthoop geeft hij veel warmte af waardoor de vertering goed op gang komt. Omdat het een droge mest is, kan de hoop wel te droog worden, zodat hij nat gemaakt moet worden. Een speciale toepassing is het gebruik van verse paardenmest als bodemverwarming om in een koude serre of platte bak vroeg te kunnen zaaien.
                    Schapen- en geitenmest
                    Deze meststoffen bevatten meestal stro. Qua samenstelling aan voedingselementen, lijken ze goed op stalmest. Het zijn warme, droge mesten. Ze doen het erg goed op de composthoop.
                    Konijnenmest
                    Dit is een koude mest, die evenwichtig samengesteld is en het goed doet in de composthoop. Bevat behoorlijk veel stikstof.
                    Kippenmest
                    Kippenmest bestaat meestal alleen uit uitwerpselen omdat er in de hokken weinig of geen strooisel gebruikt wordt.
                    Kippenmest is een rijke, koude meststof: zowel stikstof, fosfor als kalium zijn in hoge concentratie aanwezig. Kippenmest is de meest geconcentreerde dierlijke mest.Algemeen wordt aangeraden kippenmest niet vers te gebruiken, omdat het hoge gehalte aan voedingsstoffen gemakkelijk kan leiden tot verbranding van de wortels.

Champignonmest
                    Champignons worden veel gekweekt op paardenmest, die samen met kippenmest, stro en gips gecomposteerd werd en bedekt met een laagje dekaarde uit veen en schuimaarde.
                    Het is tamelijk evenwichtige, klakrijke meststof, ook wel champost genoemd
                    Groenbemesting

Definitie
                    Onder groenbemesting verstaan we het telen van gewassen die niet in de eerste plaats voor menselijke consumptie dienen maar voor de bestemming van de bodem. Speciaal daarvoor geschikte gewassen, de zogenaamde groenbemesters, groeien gedurende een aantal maanden op een stuk grond. Het gewas wordt niet geoogst in de gebruikelijke zin van het woord. De planten worden immers geheel of gedeeltelijk vermengd met de bovenste laag van de grond. Zo gebeurt er een aanbreng van organisch materiaal.
                    Groenbemesters horen voornamelijk thuis in drie plantenfamilies: de grassen, de kruisbloemigen en de vlinderbloemigen. Bij de vlinderbloemigen vormen de klavers een belangrijke groep. Groenbemesting is voor de biologische land- en tuinbouw een waardevolle en dankbare techniek. Ook amateur-tuiniers hebben baat bij het gebruik van groenbemesters. In de gangbare akkerbouw worden groenbemesters ook wel toegepast; in de groenteteelt zeer weinig.
                    Organische handelsmeststoffen
                    Het grote succes van die producten ligt wellicht in het feit dat je er ‘schoon’ mee kan werken: geen gedoe met ruikende stalmest, maar de zakken netjes op het rek in je tuinhuis of in de garage.
                    Bloedmeel
                    Bloed uit slachthuizen worden gedroogd en tot een donkerbruin poeder verwerkt. Het is een eenzijdige, snelwerkende en geconcentreerde stikstofmeststof, zonder bodemverbeterende eigenschappen. Het effect merk je al na zeven dagen want de organische stikstof van de bloed eiwitten breekt zeer snel af.
                    Hoornmeel
                    Beendermeel
                    Bacterie- en schimmelpreparaten
                    Zuivere bacterie- en schimmelpreparaten

Comment

Nu staat er niks over mijn schuur in die papieren en doe ik net of ik dom ben
                      zou ik niet op gokken , ze hebben namelijk schijt aan wat jij denkt, regels zijn regels en de schuur is onderdeel van je huurovereenkomst , dus ben je de lul en zul je bij een inval je huis in 6 uur moeten verlaten.

kijk liever een kweker eens lief aan en vraag een plant voor jou te kweken.
                      er zijn dr zat die het wel willen doen.
                      Ik woon te ver bij jou vandaan anders deed ik het zo, of je moet een stukje willen rijden om de wiet te komen halen

en ja ik kweek mogelijk meer dan ik op maak in een jaar tijd, maar verkopen doe ik het niet, ik geef het liever weg dan dat ik er een cent aan moet verdienen.
                      maar dat ben ik nu eenmaal. en zal en wil niet voor een ander oordelen. dat moet is zelf maar weten

Swingers

Comment

Nou Lieve Swingers
                        Wil jij voor mij wat planten zetten aan gezien je toch elk jaar meer dan genoeg kweek voor een jaar.
                        Ik heb geen keuze Cannabis is GOUD als jij me een jaar kan voor zien van rook dan hoe ik de schuur niet in.
                        Ik woon inde buurt van Eindhoven niemand zit hier in de buurt en ik kan niet zo ver fietsen en mn rijbewijs dat duurt nog paar maanden.
                        Daar naast ik zet maar 3 planten neer en kweek medicinaal als ze me pakken laat ik even mn medicijnen zien verder kan ik niks doen.
                        Koffie shop wiet is voor mijn Verboden terrein aan gezien er alleen maar zooi door heen zit.
                        Groetjes

Comment

wat ik jouw aanraad voor voeding aangezien jij het heel erg micro doet , is gewoon een flesje van 1 liter van canna (terra flores) zitten alle nodige voedingen in voor de bloei fase , koste 10-12 euro, eventueel als je wat meer wiet wilt ken je er ook pk/13/14 doen maar is niet perse nodig is ook ongeveer de zelfde prijs

Comment

He Bel

lang verhaal kort gemaakt. zorg dat je op goede grond begind. Voeg enziemen toe en wormenmest. zo kom je een heel eind. Al dat speciaal afgestemd voeden lijd tot 10 % meer opbrengst en daar is het je niet om te doen. voed gewoon bij met wormenmest, gewoon wekelijks laagje in je pot (wel al rekening mee houden pot dus niet helemaal vullen. Vertoont je plant tegen het einde toch gebreken is er altijd nog wel een oplossing te vinden

Wormenmest is de beste mest voor je plant die je kunt bedenken.

Grtz

Comment

nou bel

je weet wat ik aan heb geboden , tis aan jou , een plant meer of minder maakt mij niet uit.
                              niet dat ik een mega kweker ben , maar kweek lekker door en puur voor eigen gebuik en evt wat vrienden.

aanbod staat , en eindhoven , daar kom ik regelmatig , tis aan jou

Comment

Even wat aanvullingen op wat ik hier gelezen heb:

Spaarlampen worden wel degelijk warm, als ik ze hier vast had gepakt had ik zeker mijn vingers verbrand.

Hang de spaarlampen horizontaal, zo belichten ze een groter oppervlakte.

Maak kleine reflectors voor de spaarlampen, snij bijvoorbeeld een blikje drinken door midden en je hebt er al 2.
                                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Bezig...
                                X