Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein slaapkamertje op het balkon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klein slaapkamertje op het balkon

    Korting op 420shop
    De laatste tijd heb ik me geprobeerd te verdiepen in de tijdelijke opvang van wat plantjes. Ik heb nog een slaapkamer over op het balkon (buitenkast) en dat wilde ik omtoveren in een luxe verblijf voor toekomstige logees!! Ik was al enthousiast gaan strooien met al mijn plannen bij het voorstellen, maar ik had hier meer kans op reactie

    Het is een hok met 3 bakstenen wanden en een houten deur. Ik heb het een en ander al "uitgepaint", maar ik weet al niet zeker of het mogelijk is om 4 planten kwijt te kunnen in deze ruimte. (zie attachment)

    De wanden wil ik kalken, want ik heb gelezen dat dat goed is voor reflectie en het de muur ook niet meteen luchtdicht maakt. Het lijkt mij ook een idee om de boel goed te isoleren, zodat de buitenkast meer een soort zolder wordt, maar ik weet niet of dat haalbaar is...

    De potten wil ik bakken zetten met afvoer naar een emmer, maar over voeding hoef ik voorlopig nog even niet te denken.

    Onderin en bovenin een "labyrint" en boven wil ik ook een ventilator ophangen die niet rechtstreeks op de planten gericht is, maar toch zorg voor luchtcirculatie. Daar krijgen de plantjes sterke armpjes van en die kunnen weer dragen is mij wijs gemaakt.

    De vragen die overblijven zijn (niet de minste):

    Welke planten zijn allemaal geschikt voor deze kleine ruimte?
    Welke lampen kan ik hier het best voor aanschaffen?

    Verder is alle hulp welkom! Ik kan niet wachten om te beginnen

    Gr Tweebier
    Attached Files

    #2
    Re: Klein slaapkamertje op het balkon

    jah als je er 2 hps van 250 watt op zett kan het warm worden daarbinnen maar het zou moeten kunnen en dan kan je het beste een indica pakken deze blijven redelijk klein tegenover een sativa die 2 meter kan worden en hoger als je ruimte het toelaat

    wat voor jou een betere oplossing is denk ik dat je ze op de onderste verdieping doormiddel van tl laat voorgroeien en dan boven op laat afbloeien op hps zo heb je minder warmte en je kan vaker oogsten

    mvg DH

    Comment


      #3
      Re: Klein slaapkamertje op het balkon

      Hoe lang zou dat voorgroeien moeten duren dan?

      Comment


        #4
        Re: Klein slaapkamertje op het balkon

        Welke planten zouden voor deze opstelling geschikt zijn..? En wanneer eindigt de groei en begint de bloei bij deze soort?

        Ik wil dit weekend de bouwmarkten en tuincentra afstruinen!!!!!
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Klein slaapkamertje op het balkon

          Ik zou een lowryder nemen, tis een erg klein compact plantje met een wel wat kleine oogst dan normaal, maar prima voor dit kweek kastje.
          Heb je al nagedacht over Ventilatie?

          Peace.

          Comment


            #6
            Re: Klein slaapkamertje op het balkon

            Kijk is bij de growshop naar snel bloeiers daar staat ook de groei en bloei info bij die je zoekt.
            Ik zou ook lowryder nemen dies in 2 maanden klaaar suc6
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Klein slaapkamertje op het balkon

              Een lowryder gaat toch meer de breedte in dan de lengte? Het is juist breedte wat ik te kort kom..

              Als ik op de 2e plank een 250W hps ophang mag de plant max 60 cm lang worden om minstens 20 cm over te houden (thnx bobo) Duss. zijn er behalve de lowryder geen planten die aan 40x40x60 genoeg hebben??

              Die zwarte dingetjes onder en boven in het laatste plaatje moeten twee 15cm bestron ventilatortjes voorstellen. Onder heb ik een kier onder de deur en boven zit een rooster.

              Bedankt voor het meedenken

              Comment


                #8
                Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                Moet je aan bella vragen die heeft goeie ervaring met lowryders, maar volgens mij valt dit wel mee.
                Ik weet niet wat de breedte van je kast is?
                Maar nog 1 ding, als je een lowryder gaat kweken in die kast heb je niet eens een bloei lamp nodig, Je zou hem in principe gewoon de heele tijd op 18 uur kunnen houden.
                Nou hoeft dit natuurlijk niet.
                Maar je kan niet zelf bepalen wanneer het plantje gaat bloeien, tis een autoflower.
                En nu ik is zit te denken, volgens mij zijn alleen autoflowers soorten die onder de 50 CM blijven.

                Peace.

                Comment


                  #9
                  Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                  mwa wigyour volens mij heb je het niet helemaal bij het juiste eind je kan door te scroggen ook micro kweek doen en daarmee kan je elk plantje lager haden dan 50 cm als het moet kan ik de plant zelf onder de rand van de pot laten groeien als je snapt wat ik bedoel

                  ps als je nou met de haagte zit kan je ook nog een cooltube pakken heb je minder
                  warmte ontwikkeling en je kan je lamp dichter op de plant zetten ps je zou een top 44 zaadje kunnen plaantsen die zijn in 44 dagen vaan zaad tot knipklaar maar dan zou ik niet langer dan 1 week laten voorgroeien dus ontkiemen en op 3e internode gelijk de bloei in dan word die niet zo groot

                  en als die nog te hoog wordt kn je nog
                  scroggen
                  supercroppen
                  lst
                  toppen
                  fimmen

                  alleen lijken mij die laatste twee geen goed idee voor jou in je kleine kastje
                  maar supercrop daar in tegen heel intresant voor jou

                  maar eerlijk gezegd zou ik nooit autoflower pakker zo heb je de plant niet zelf volledig in de hand

                  ik hou van controlle

                  mvg DH

                  Comment


                    #10
                    Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                    Dat betekend dat je hem dus nog jong in de bloei moet zetten, en de uitkomst is dus nog altijd... een kleine oogst.
                    In principe maakt t geen verschil hoor.

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                      Ik moet de plant snel en jong in de bloei zetten, dus het hele idee van de twee verdiepingen moet ik misschien over boord gooien, want ik wil ook eigenlijk geen lowryders... Ik moet wat te knutselen hebben, toch Op deze manier probeer ik de plantjes zo klein mogelijk te houden. Ook een uitdaging, maar er moet wel wat van af komen, haha

                      Is het geen idee om genoeg te nemen met "maar" 2 planten? Ik heb er dan zo ff 60 cm bij.. Dussss.. Een plantje van max 40x40x120(lxbxh) Zijn er nu meer smaken, want hoe langer ik rond struin over het forum, hoe groter de onderlinge verschillen zijn in lengte met planten van dezelfde soort..

                      Thnx voor de hulp

                      Comment


                        #12
                        Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                        Ik denk dat een goede scrog meer opbrengt dan een autoflower.



                        Het is nog geknutsel ook

                        En je doel: SCReen Of Green; proberen een zee van toppen te maken, die allemaal evenveel licht krijgen.

                        Tosti

                        Comment


                          #13
                          Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                          FOK!
                          Das alleen maar top joh!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                            Ik zit heel ernstig te denken aan om meteen de eerste keer voor het grote werk te gaan. Jack Herer kweken op LST-manier... Ik moet nog even sparen voor alle investeringen, maar ik hou jullie op de hoogte. Als jullie me voor gek verklaren hoor ik dat vast wel
                            Wish me luck

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X