Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein slaapkamertje op het balkon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Klein slaapkamertje op het balkon

    Tien liter lijkt me idd wat weinig, whaha

    Ik werd zo enthousiast van al die toppenmassa's bij LST kweken dat ik het niet kan laten. Als ik ergens voor ga, ga ik er ook meteen goed voor

    Toch nog een vraagje; Wat is bij gemiddelde omstandigheden een haalbaar gewicht bij deze plantjes op deze manier? (dus niet bij 10liter pd) Wilde gokken ook welkom.. (Ik moet het vrouwtje nog even overtuigen dat de investering er zo uit is)

    Comment


      #17
      Re: Klein slaapkamertje op het balkon

      Hoort dit nog bij "Micro kweken" eigenlijk ?

      Comment


        #18
        Re: Klein slaapkamertje op het balkon

        Ik denk dat je in de winter problemen gaat krijgen met de temperatuur. Blijkens je tekening is het een halfsteensmuur en geen spouwmuur. In de donkerperiode bijverwarmen met een elektrisch kacheltje brengt hoge kosten met zich mee. Niet de aanschaf van dat kacheltje maar de stroomrekening draagt bij aan dit kostenplaatje. Om teleurstelling te voorkomen zou ik kiezen voor een voorjaarskweekje van maart t/m mei en een najaarskweekje van september t/m november en dan met snel bloeiende soortjes. In de maanden december t/m februari zou ik er niet aan beginnen.
        Als je 's-nachts verlicht met een HPS-er van 250 Watt staan je planten niet te verkleumen. Overdag kan het wellicht ook te koud zijn, maar zeker niet zo koud als 's-nachts. Liever te koud in de donkerperiode dan te koud in de lichtperiode. Als je lucht aan kunt zuigen van uit huis (muurdoorvoer, aluflex slang) zou mooi meegenomen zijn. Je luchtafvoer-fan zorgt toch wel voor enige onderdruk, zodat de voorverwarmde lucht kan bijdragen aan het kastklimaat.
        Het afzien van een tweelagenteelt lijkt me een goed idee.
        Het witten met kalk eveneens: kalk reflecteert en ontsmet. Pas op dat je die rommel niet in je ogen krijgt want het steekt enorm.
        Het afzien van lowrijder is eveneens een goed idee. Terugvallen op lowriders doe je alleen in situaties waarin je noodgedwongen constateert: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. De hoogte van je kast biedt volop ruimte om indica's te kweken. Sativa's zou ik niet aan beginnen vanwege de langere kweekcyclus.

        Succes

        Xtreme
        Last edited by Xtreme; 23 September 2009, 09:59.

        Comment


          #19
          Re: Klein slaapkamertje op het balkon

          Klopt het is idd geen spouwmuur.. Goed idee om de dag en de nacht om te draaien voor dat warmteprobleempje. Denk je dat een paar centimeter isolatiemateriaal tegen de muren helpt om de warmte dan overdag vast te houden?? Het maken van een muurdoorvoer brengt te veel nadelen met zich mee, denk ik...

          Eerst maar is kijken hoe de temperatuur zich houdt in de herfst, maar december tot februari kan ik sowieso wel vergeten, he

          Comment


            #20
            Re: Klein slaapkamertje op het balkon

            isolatie werkt prima! Moet je wel zine dat je dat oraktisch kan verwerken in je ontwerp...
            Zelf zou ik gaan voor die 'mouchen' platen, het trekt wat op piepschuim maar is fijner en steviger. Ook geel van kleur

            Peacah!
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment


              #21
              Re: Klein slaapkamertje op het balkon

              Oorspronkelijk geplaatst door Tweebier View Post
              Klopt het is idd geen spouwmuur.. Goed idee om de dag en de nacht om te draaien voor dat warmteprobleempje. Denk je dat een paar centimeter isolatiemateriaal tegen de muren helpt om de warmte dan overdag vast te houden?? Het maken van een muurdoorvoer brengt te veel nadelen met zich mee, denk ik...

              Eerst maar is kijken hoe de temperatuur zich houdt in de herfst, maar december tot februari kan ik sowieso wel vergeten, he

              Kun je niet iets verzinnen met zwart/wit folie? Als je de kas bekleedt aan de buitenkant met de zwarte kant in het zicht dan absorbeert de zwarte kleur de warmte van het najaars en voorjaars zonnetje. Alle beetjes helpen.

              Xtreme

              Comment


                #22
                Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                [info]Topic verplaatst naar: Micro kweekverslagen.
                Grtz Smoking Fifi[/info]
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #23
                  Re: Klein slaapkamertje op het balkon

                  Beste,
                  Wordt dit kweekverslag nog upgedate en verder vervolgt?
                  Anders zal deze z.s.m. worden gesloten.

                  Mvg,
                  De microsectiecrew
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment

                  Bezig...
                  X