Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

ik denk het wel, heb zelfs mensen gezien die in een PC-kast kweekten

heb je ook gelijk de eerste koelkast waar het licht aan is met de deur dicht

Comment

Tering.. dat werkt volgens mij prima!
      rond 8 uur mijn zelf gefabriceerde reflecterende TL erin gehangen (1x 8watt), deur zo goed als dicht gedaan en nu (3 uurtjes later) is het al lekker 22 graden in dat ding!
      Reflecteert prima, aangezien de binnenkant helemaal wit is.

Kortom.. denk dat ik een mooi groei(koel)kastje heb... probleem is alleen dat m'n plantje er maximaal tot ongeveer 60cm (incl pot) in kan groeien.
      Dan moet ie alsnog op zolder.

Zal morgen ff fotootjes plaatsen.

-- Edit --
      Hele nacht de lamp aan gehad (de deur staat dus heel iets open ivm electriciteitssnoer) en het blijft ook 's nachts lekker 22 graden!
      Heb vanochtend om half 9 lamp uitgedaan en deur helemaal dicht gedaan om te kijken wat de temperatuur de komende tijd doet (ivm toekomstige 18/6 schema)
      Als dit dus niet teveel afwijkt, dan wordt dit een ideaal kastje volgens mij.

In de deur zitten van die verwijderbare bakjes, maar hier ga ik wat water in doen, zodat dit een beetje verdampt en de luchtvochtigheid op mooie waardes komt.
      Nu nog wachten op de plantjes die ik op korte termijn boven de grond verwacht te zien, en dan gaan ze de "koel"kast in

Zal vanavond ff fototje plaatsen.
      Last edited by Nefius; 23 September 2009, 16:21.
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

Zoals beloofd een fotootje van de (nu nog) lege kweekkoelkast (kkk)

Nu alleen nog even testen wat de temperatuur doet met 2 lampen (1x spaarlamp van 11 watt en 1x 8 watt TL).
        Ik verwacht dat de temp naar zo'n 26 graden gaat, maar het belangrijkste is wat de temp. doet als ik gedurende de 6 uur de lampen uit doe.
        Want de deur staat standaard op een kier van zo'n 7mm (voor kabels, maar ook voor verse lucht).

** Update **
        Zojuist mijn 2e lamp (11 watt SL) bevestigd, samen met een stopcontact en dus maar 1 snoer naar buiten.
        Dit resulteert in een zeer smalle kier van zo'n 5mm waardoor dus ook de verse lucht naar binnen zou moeten komen.
        Zou dit voldoende zijn?
        In ieder geval komt er amper licht doorheen en aangezien de kast in m'n schuur staat, verwacht ik niet dat iemand (lees: buren) dit uberhaubt ziet.

Nu nog ff kast grondig schoonmaken en wachten tot mijn plantjes boven de grond komen, dan gaan ze de kast in!
        Attached Files
        Last edited by Nefius; 23 September 2009, 22:50.

Comment

Nou, toch maar even een 2e lamp erin gehangen en de temp komt nu op zo'n 28 graden.
          Heb zojuist de lampen uit gedaan, dus wil ff kijken wat de temp de komende 6 uur doet.
          Als dit boven de 22 graden blijft, dan ga ik de koelkast ff grondig schoonmaken en kan het echte werk gebeuren.

Maar ik begin te twijfelen of mijn ontkiemde zaadjes uberhaubt uitkomen..

Comment

al een idee hoe je met lucht gaat doen?

pz!
            sigpic

Comment

Nog niet helemaal, hoop eigenlijk dat het kiertje genoeg zou zijn, ik kan altijd nog snel iets in elkaar zetten indien blijkt dat de plant te weinig zuurstof krijg.

Zit momenteel meer met een andere issue, namelijk het feit dat mijn zaadjes niet aan de gang komen in de grond, terwijl deze grond niet te voedingsrijk is.

Wellicht dat na het ontkiemen van de zaadjes, het zaadje niet genoeg kracht meer over heeft. Ze zijn per slot van rekening al 16 jaar oud.

Vanacht maar weer nieuwe zaadjes ontkiemen en alleen nog maar met kiem en stekgrond werken.

to be continued..

Comment

Update:
                1 goed ontkiemt zaadje vanmiddag maar in kiem en kweekgrond gepoot en in de kkk (kweekkoelkast) gezet.
                Rest van de zaadjes laat ik nog maar even liggen tot ze echt goed ontkiemt zijn.

Tevens vandaag ook maar 1x 23 Watt en 1x 20 Watt spaarlampen besteld voor een later stadium.

Bijgevoegd nog wat plaatjes.
                Attached Files

Comment

Nou, inmiddels 4 ontkiemde zaadjes in kiem en kweekgrond gepoot, maar moet eerlijk zeggen dat de moed me wel een beetje in de schoenen begint te zakken.
                  Of het nou aan mij ligt, of het feit dat de zaadjes wellicht toch te oud zijn, ze komen gewoon niet op.

Heb in ieder geval in de afdeling "ruilen" ook een topic geopend waar mensen die een uitdaging zoeken, van mij 20 zaadjes kunnen krijgen tegen 3 zaadjes (b.v. lowriders of een andere autoflower).
                  Zo kan ik kijken of het nou echt aan mij ligt, of dat de zaadjes wellicht niet krachtig genoeg zijn om te wortelen.

Hoe dan ook, heb mijn 23 en 20 watt spaarlampen binnen, samen met een electrische tijdschakelaar (had nu zo'n oude).

Nu nog een plantje
                  Last edited by Nefius; 29 September 2009, 09:58.

Comment

hmm.. hou het warm en vochtig, dan zouden ze gewoon moeten komen!

BLESS

Comment

Nou, vooralsnog is het resultaat echt 0%.
                      Ik denk toch echt dat de leeftijd er flink in heeft gehakt. Wel ontiemen, maar niet wortelen.

Ik laat het nog tot het weekend staan en dan ga ik eens selectieve zaadselectie maken en doe ik mijn laatste poging.

Iemand gul om mij een 3-tal zaadjes te doneren van een autoflower? Kan ik eens kijken of het nou aan mij ligt, of aan het zaad.

Comment

me is a happy man.

En nee, helaas is er nog geen ontkiemt zaadje omhoog gekomen uit de grond, maar ik heb een aantal zaadjes geruild.
                        Kortom, ik krijg begin volgende week Lowriders #2 en Jack Diesel's.

Dat houdt in dat ik deze topic ga stoppen en een nieuwe ga beginnen.
                        Denk wel dat ik de koelkast in mijn projectje hou, maar daarnaast ga ik toch de komende weken een kast van +/- 90x90x150 maken om op zolder de kweek een goed einde te geven.

ik zal nog even een linkje maken naar het nieuwe topic, zodra deze gestart is.

Comment

Bezig...
                        X