Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Oke na een dikke week kleurstog geven (en een aantal x alleen water) heb ik foto's genomen van Henk.
Tot de lobblaadjes is duidelijk te zien dat het oranje is geworden maar daarboven is de plant nog gewoon groen, Ik heb hem een stukje uitgegraven om te zien of hij oranje werd en jawel dat werd hij, als henk straks zo goed als dood is wil ik de wortels wel eens zien!
De foto's:
boven de grond
iets uitgegraven:
geheel:
Chemical X:
EDIT BIJ SOMMIGE BLADEREN KOMEN ER GELE PLEKKEN:
Op naar Volgende week!
pz!
Last edited by DuHu!; 13 October 2009, 02:32.
Reden: moest nog een foto bij
intresant
tim er blijkt dus dat de stengel tot de lobbladen in staat is om de kleur op te nemen maar niet in staat is om dit naar boven te transporteren. Nu is het zo dat de plant tot de lobbladen slapende wortelogen heeft en daar boven niet, hmmm, zou bijna concluderen dat henk de kleurmoleculen wel osmotisch kan opnemen in de wortelcellen maar niet omhoog kan transporteren. maar das giswerk
als Henk de kleurmoleculen wel gewoon osmotisch opneemt, zou je zeggen dat ze dan ook getransporteerd worden met de sapstroom, toch?
kan het zo zijn dat de sapstroom meer naar de binnenkant van de steel gaat, of dat de 'huid' van de stam iets dikker en groener geworden is waardoor je het niet meer ziet??
maar: als dit eetbare kleurstof is zou het me niks verbazen als de plant het gewoon kan afbreken / omzetten in iets anders?
kzeg dat ook altijd; je moet vanalles proberen..
bij bloemen doen ze da ook als je bij van die roze kerkhofbloemen aluin in het water toevoegd worden ze blauw!!
wel jammer dat de bladeren niet oranje worden maar duhu
weet je al waardoor het blad raar is gaan doen ????
is het niet verbrand ????
is de ec niet te hoog waardoor je plantje geen water meer kan opnemen
heb je je voedingswater eens gemeten niet zo zeer de ph maar meer wat doetje kleurstof met de ec???
Ik had geen zin meer om weer kleurstof te kopen en dergelijke.. DUS henkie is dood naja hij is weer een project geworden! De 4 kaarsjes vond in wel toepasselijk de foto's van het uitgraven!
De worteltjes:
En het nieuwe Huisje van Henk!
Kijken wat hij doet en hoe hij gaat reageren
Comment