Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: 3x Jack Diesel

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eerste kweek: 3x Jack Diesel

Korting op 420shop
    hier mijn 1st kweek commentaar is meer dan welkom.

ik ben beginnen kweken omdat wiet duur is en dankzij (olivier ook een lid van het forum)

mijn hokje is 1,20mhoog op 80cm lang en 55cmbreed.e

ik heb 2 fan computer uitlaten en 1waaier op 220volt als inlaat.
    de waaier is aangesloten op een inlaatbuis die uitkomt op een schoorsteen.De 2pc fans zijn vertakt en komen ook uit op een schoorsteen.

ik werk met 2tl lampen 18watt coolwhite ik zou voor de bloei ook tl lampen willen gebruiken met enkele spaarlampen er bij als iemand hier een betere methode (buiten hps lamp) weet het me zeker te zeggen want ik ben nog aan het twijfelen.
    heb net de 3zaden laten ontkiemen en overgeplant.
    Attached Files

Re: eerste kweek: 3x Jack Diesel

Ziet er goed uit Tjeu. TL SL combie gaat prima. verwacht niet de zelfde oogst als onder hps maar is zeker goed doenbaar. Succes ermee.

Grtz

Comment

Hey als je iets meer wil uitgeven zou ik voor T5 lampen gaan, diepere straling en iets meer lumen

This website is for sale! neosave.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, neosave.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

of duo fluor: https://www.leafman.nl/fluor-watt-bl...ur-p-2905.html
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

ik heb 4 spaarlampen in het midden van mijn lichtkap gehongen en de 2 tl lampen hangen langs de zijkant van de plantjes.

hier een kleine update na 4 weken
        Attached Files

Comment

hier nog een update na een week 12/12 de ketama doet het goed is op de moment het grootst.
          de gefimde jackdiesel lijkt uiteindelijk getopt te zijn door wrs te veel af te nemen.

ik heb nu 2spaarlampen boven elke plant hangen philips tornados.

nog een vraag of het noodzakelijk is om een ventilator te zetten die beweegt?
          ik zou het liever niet zettenv wegens plaats gebrek.
          Attached Files

Comment

ventilator is wel goed idee om je stelen wat sterkte te laten ontwikkellen, maar geen windkracht 12 erop ofzo een licht zomers briesje onder de rokke vinden de dames verfrissend

p.s. is het als je toch met 2 spaarlampen (tornado 23 w neem ik aan) per plant gaat werken het niet voordeliger wordt om eens naar een laag wattage hps te kijken, heb je sowiezo meer diepte straling en hogere opbrengst. , is mijn idee
            Last edited by Debiel; 11 November 2009, 16:42.

Comment

Comment

tja..

geef debiel gelijk,

je zit nu op 4 x 23w + 2 x 16w = 128w waar je nu op zit.

lijkt me beter voor jezelf als je er een 250w onder hangt.

en ventilatie is wel belangrijk ja, vooral later. maar nu zoals debiel zegt krijg je daar stevige stammetjes van

wat ik heb gedaan vanwege ruimtegebrek in een klein hok is een stilstaande fan genomen (of je neemt een bewegende, dat is je eigen keuze) en heb deze van een afstandje gewoon laten blazen. de hele fan is nog geen 25cm in doorsnee en heb de buitenkant er vanaf gehaald (dat bescherm geval) en toen de bladen voor de helft afgezaagd zodat hij geen storm verzoorzaakt maar net zoals debiel zegt, frisse lucht onder hun rokjes blaast maar dat ze geen blaasontsteking krijgen het gaat er om dat zo een fan de complete luchtinhoud van je hok in beweging houd zodat er geen dode plekken vallen en om de warmte vanuit je plantjes weg te trekken. straks als je dikke toppen hebt en de lampen gaan uit vliegt je LV omhoog en blijft al het vocht tussen je toppen hangen ==> toprot. is dus heel belangrijk dat je zo een fan aanschaft.

de ene vind van wel, de ander van niet, ik heb er geen hinder van dat hij continu op mijn plantjes gericht staat.

Comment

De reden dat ik spaarlampen gebruik is: Ik zit nog op school heb niet echt een groot budget om te spenderen+ mijn kweekhokje heeft nu intotaal 35euro gekost aan de buizen voor de afzuiging de rest had ik nog allemaal thuis liggen zoals de lampenhouders,spaarlampen bekabeling en dergelijke.

ik had er al dikwijls aan gedacht voor een hps 250watt lamp te halen. Het grote voordeel aan een hps vind ik(buiten de opbrengst) je zit maar met 1 lamp die voldoende boven je plant hangt dus je hebt plaats om ze water te geven te draaien...

met spaarlampen is het echt lastig omdat je maar met die 10cm straling zit.
                  deze kweek is gewoon is om te kijken wat ik ervan terecht breng hopelijk met een beetje opbrengst en mijn volgende zal zeker met een hps lamp worden maar dan 400watt en een iets grotere kweekruimte zodat ik een beetje plaats heb om mijn kweekkunsten:p voort te zetten.

grt tieu
                  Last edited by tieu007; 11 November 2009, 21:57.

Comment

pandemon bedankt voor de info van die afgezaagde bladen ik ben een oude waaier gaan halen en lichtjes gesloopt

mvg tieu

Comment

toch wel mooie planten man zien er verder erg goed uit

en die jack diesel die je getopt hebt ziet er ook wel goed uit hoor

ik blijf je volgen man

Comment

ik weet niet of iemand het gezien heeft er staat ook 1ketama gold tussen ik heb de zaadjes van een coffee shop in tilburg. als iemand hier meer info over weet laat het zeker weten. ik weet dat hij gebruikt word voor hasj te maken of is het mogelijk om gwn als knoppen op te roken?

grtz tieu

Comment

natuurlijk! gewoon de toppen oproken en hasj maken van het knipafval.

Comment

hier een kleine update: ketama gold

er komen al kleine topjes aan en ook kleine balletjes .

ik heb rap even een kastje omgebouwd en hem daar gezet zodat hij de andere planten niet zou verpesten.

hier de foto's
                            Attached Files

Comment

een paar fotos na 1week en 4 dagen op 12/12.
                              volgens mij gaat het goed.?

die ketama is nu een herma maar wat moet ik doen met die balletjes?
                              ik heb hem apart gezet maar moet ik de balletjes er afdoen of gwn laten hangen ?
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X