Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek

    Korting op 420shop
    hallo dit is mijn eerste kweek en ik wou weten wat je r van vindt...

    ik wil de kosten zo laag mogelijk houden

    hopelijk kunnen jullie me wat tips en uitleg geven


    ik heb momenteel 2 Colombian zaadjes

    ik gebruik voor de groei TL lampen en voor de bloei een HPS lamp van 100W.
    de ventilator moet nog komen dus momenteel nog zonder.

    Heb ondertussen de plant op 10 cm van de lamp gezet


    Groetjes Axel
    Attached Files
    Last edited by Axel; 11 October 2009, 18:09.

    #2
    Re: eerste kweek

    ehm.. wellicht mis ik iets.. maar wat ga je doen zodra de plant boven de doos uit gaat komen?

    Overigens is het beter om de plant zo dicht mogelijk bij de TL te zetten (ongeveer 5cm), want anders gaat de plant strechen.

    Denk eigenlijk dat je wel wat beters kunt en MOET gaan bouwen om je projectje tot een goed einde te brengen

    Succes!!
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek

      heb het plantje dichter bij de lamp gezet

      ik ga van als de plantjes niet meer in de doos kunnen een doos in elkaar timmeren waar ik ze verder in kan laten groeien

      dankjewel voor de tip

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek

        Kijk maar eens rond op het forum (bij micro), daar kun je echt een lading info vinden over hoe, wat en waar. (zo kom ik er namelijk ook aan)
        Info nodig...? Zie: Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek 2X Colombian

          update van de plantjes + ventilator aangeschaft (met LED verlichting)
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek

            Leuk speelgoed. Echter wat is je beoogde doel. je moet je lucht ookverversen in de donkerperoide en dan moet het geheel donker zijn. Dus ik vraag me af welk voordeel die ledjes in die ventilator hebben. Ziet wel flits uit maareuh....

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek

              Je hebt gelijk, ik had daar nog niet aan gedacht, ik heb echter wel het geluk dat de LED lichtjes aangesloten zijn met een apart kabeltje en als ik het doorsnijd is het probleem opgelost.
              Vandaag heb ik een box in elkaar gestoken.
              Foto's volgen

              Comment


                #8
                Re: eerste kweek 2X Colombian

                Hey, nieuwe foto's
                het plantje heeft een flinke scheut gekregen
                Het andere ziet er maar flauwtjes uit. Ik weet niet hoe het komt, kan iemand een mogelijke oorzaak geven?
                (de 2blaadjes zien er zo kapot en verfrommeld uit maar heeft een mooi groene kleur)
                Ik heb er een foto van maar hij is niet zo scherp.
                Ga mij dringend een beter toestel aanschaffen.
                Groetjes
                Attached Files
                Last edited by Axel; 12 October 2009, 19:42.

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek

                  ziet er gestrekt uit. hoeveel cm zit er tussen je lamp en je plant?

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek

                    Die verfrommelde blaadjes zou wel eens een te lage lv kunnen zijn maar kan ook andere oozaken hebben ben me daar niet zo zeker. De andere plant is flink op zoek naar bruikbaar licht vandaar dat ie zo de hoogte ingaat. de plant investeert in stengelgroei om beter licht te bereiken. die tl mag er 3 tot 5 cm boven hangen.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek

                      Helpt het ook als ik gewoon een lamp bijhang?

                      groetjes

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek

                        Lamp bijhangen help natuurlijk maar je lamp moet er ook korter op. TL licht verliest na 10 cm al een groot deel aan intensiteit. SL licht heeft en diepere instraling en reikt ongeveer 40 cm.

                        Omdat tl bijna geen warmte ontwikkeld kan deze tot vlak boven de plant gehangen worden. SL word rond de 60 a 70 graden en moet dus iets verder van de top om verbranding en oververhitting te voorkomen zoon 5 a 10 cm

                        Grtz Monty

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste kweek

                          Hallo,
                          nieuwe foto's van de plantjes. Het plantje dat er slechter uitzach en die nog altijd klein is heeft zich een beetje herstelt en er groeien al blaadjes aan in de midden maar het groeit niet. raar....
                          het andere plantje groei enorm. er zijn al kleine stengeltjes in de oksels als je heel dicht kijkt. Verwijst dit al naar een vrouwelijke plant?
                          Ik vind het zo raar dat het er nu al aangroeit nu het nog klein is.
                          Normaal groeit dat er toch maar aan als de plant ietsje groter is?

                          Groetjes Axel
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste kweek

                            Die kleine dingetjes in je oksels van je plant zijn de eerste vertakkingen, geen voorbloei. Die kleine is flink ondergronds bezig. Heeft waarschijnlijk wat wortelschade opgelopen en is dat nu aant herstellen.

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste kweek

                              hey,
                              het kleine plantje begint er goed door te komen, het is wel klein maar heeft meer blaadjes dan de andere als hij nog klein was
                              je kunt al kleine haartjes beginnen zien, ik denk dat het een vrouwtje is maar weet het niet zeker.
                              ik heb nog een vraagje: ik heb nog een LED lamp liggen van 40W, mag ik dat gewoon bij mijn TL plaatsen?
                              hier een foto-update
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X