Door Okiwiet is dit idee in me opgekomen
Je ziet erg veel middelmatige, grote, en supergrote kweken op fora's. Buitenlansde fora niet meegerekend.
Ik heb een klein kastje, die vol stond met oude cursussen van de lagere en middelbare school. Deze heb ik uitgemest.
ruimteLamp
Spaarlamp Liliput, 30 Watt, E27, 4000K
Deze Megaman spaarlamp vervangt een gloeilamp van 150 Watt. Levensduur ca. 10.000 uur. Grote fitting.
De nieuwe 30 Watt spaarlamp biedt een perfecte oplossing wanneer fel licht nodig is. - Lichtsterkte: 1900 lumen - Lichtkleur: wit - Lengte: 176 mm - Doorsnede: 64 mm - Gewicht: 156 g - Ra: 82 - Lichtkleur: 4000K
Ventilatie
Afvoer:
120mm PC-fan met 2000RPM en 29.dBA geluid.
Deze demp ik wel nog erg goed zodat er NIETS te horen is. Ook plaats ik de fan achter de spaarlamp zodat warmte meteen wordt afgezogen.
Toevoer:
passief en misschiel later actief (kleine 80mm PC-fan)
Geurbestrijding:
Niet zeker.
Deze misschien?
Enkele vragen:
1.Is het lichtspectrum goed van die spaarlamp?
2.Zal ik met die ene fan genoeg hebben? Deze plaats ik, zoals ik al zei, juist achter de spaarlamp zodat die de warmte meteen afzuigt.
3. Geur? suggesties....
Waarschijnlijk verandert er nog een hoop als ik de juiste materialen niet vind.
Greetz,
zion
Je ziet erg veel middelmatige, grote, en supergrote kweken op fora's. Buitenlansde fora niet meegerekend.
Ik heb een klein kastje, die vol stond met oude cursussen van de lagere en middelbare school. Deze heb ik uitgemest.
ruimteLamp
Spaarlamp Liliput, 30 Watt, E27, 4000K
Deze Megaman spaarlamp vervangt een gloeilamp van 150 Watt. Levensduur ca. 10.000 uur. Grote fitting.
De nieuwe 30 Watt spaarlamp biedt een perfecte oplossing wanneer fel licht nodig is. - Lichtsterkte: 1900 lumen - Lichtkleur: wit - Lengte: 176 mm - Doorsnede: 64 mm - Gewicht: 156 g - Ra: 82 - Lichtkleur: 4000K
Ventilatie
Afvoer:
120mm PC-fan met 2000RPM en 29.dBA geluid.
Deze demp ik wel nog erg goed zodat er NIETS te horen is. Ook plaats ik de fan achter de spaarlamp zodat warmte meteen wordt afgezogen.
Toevoer:
passief en misschiel later actief (kleine 80mm PC-fan)
Geurbestrijding:
Niet zeker.
Deze misschien?
Enkele vragen:
1.Is het lichtspectrum goed van die spaarlamp?
2.Zal ik met die ene fan genoeg hebben? Deze plaats ik, zoals ik al zei, juist achter de spaarlamp zodat die de warmte meteen afzuigt.
3. Geur? suggesties....
Waarschijnlijk verandert er nog een hoop als ik de juiste materialen niet vind.
Greetz,
zion
Comment