Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moaklee's first grow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moaklee's first grow

    Korting op 420shop
    Beste growers,

    Dit is de eerste keer dat ik grow, dus wees aardig voor me .

    Ik ben begonnen in de tweede week van Augustus met 4 Papaya Mango zaadjes (de 5de probeerde ik een week daarvoor te ontkiemen, maar dit gebeurde dus helaas niet). Nadat alle 4 de zaadjes waren ontkiemt heb ik ze in plastic bekertjes (had ze inderdaad in grotere potten/bakken moeten doen, maja ik moest destijds roeien met de riemen die ik had ) met cocosmix gedaan en in mijn aquarium gezet.

    Eerste fout:

    Mijn eerste echte fout die later ook invloed had op mijn planten was het feit dat ik mijn 'bekertjes' direct op de bodem had staan. Hierdoor groeiden al mijn planten naar het licht toe. Ze groeiden verschrikkelijk snel, waardoor ik in de veronderstelling was dat ik superzaad had gekocht , maar doordat ze zo groot werden, begon ook de stam moeite te krijgen met het gewicht van de toppen. Ik moest hierna mijn planten ondersteunen.

    Tweede fout:
    Ik weet het, het ziet er verschrikkelijk uit, maar ze zijn er goed uit gekomen .

    Derde fout

    Ik vond in mijn huis een fles met plantenvoeding, dus probeerde ik dat eens uit op mijn planten. Nadat ik het had gemixt met water had ik het aan mijn planten gegeven. De volgende dag kreeg ik een aardige schok te verduren toen ik zag dat mijn bladeren geel werden. Ik wist dat ik een fout gemaakt had en dat ik waarschijnlijk ten eerste; te vroeg was begonnen met het geven van plantenvoedel en ten tweede; waarschijnlijk nog de verkeerde plantenvoedsel heb gegeven ook.
    Als "emergency plan" besloot ik om het aarde van mijn planten volledig door te spoelen met het resultaat dat er na die behandeling geen vergeling meer heeft plaatsgevonden van mijn bladeren. Dus behandeling was succesvol en ik zal ook nooit meer in een vroeg stadium gaan experimenteren met plantenvoedsel.

    Nadat ik diverse fora en YouTube video's had bezocht kwam ik erachter dat ik ook nog een "fan" nodig had om mijn stammen te versterken. Hierna heb ik met wat geknutsel een 12V computerfan aan een adapter verbonden, waardoor mijn plantjes nu eindelijk konden beginnen aan een versterking van hun stammen. Dit wat ook gebeurde gelukkig.

    Toen de stammen van mijn meisjes eindelijk wat sterker waren geworden vond ik het wel tijd voor een eerste overpotting. Doordat, en hier komt het gezeik weer , ik op het moment echt geen geld te besteden heb doordat school een beetje duur is. Moest ik op zoek gaan naar een tussenoplossing. Dus heb ik gekozen voor het eerste wat ik zag en dat was in dit geval lege melkflessen. Hier heb ik toen de bovenkant afgehaald zodat ik er aarde in kon gooien. Doordat ik ze eindelijk kon overpotten, kon ik nu ook een deel van de stam van mijn planten begraven zodat ze nu eindelijk een beetje natuurlijke ondersteuning konden krijgen.


    Goedkope oplossing, maar bleek wel te werken.

    Om de levensomgeving van mijn planten te verbeteren ben ik vrijdag begonnen aan een soort van setup om de airflow van mijn aquarium te verbeteren. Ik heb 2 linkerhanden dus lach niet te hard .

    Dit was het resultaat.




    Plantjes stonden hier nog rustig te wachten op hun verbeterde onderkomen onder het genot van wat licht en een ventilator.



    Boterhamzakjes verbonden aan de fan en dan weer verbonden aan een stuk flexibele PVC om de uitgaande lucht te verwerken.



    2 10 CM fan's + 1 14cm fan aan de rechterkant.

    En het was eindelijk tijd!




    Planten lijken een beetje sip, maar ze hebben net water gehad. Doordat ik ze heb besproeid zijn de bladeren een beetje zwaar geworden.

    Ze zitten nu dus lekker in hun nieuwe leefomgeving en ze lijken het naar hun zin te hebben. Heb het ook zo gemaakt dat ik ze op verschillende hoogtes kan plaatsen, dus bij de volgende kweek kan ik het dit keer wel goed doen .

    Lesson Learned Report

    Er zijn op het moment al een aantal dingen die ik de volgende keer wel en niet zal gaan doen.

    - Planten altijd op een goede afstand tot het licht hebben.
    - Geen plantenvoeding geven in een vroeg stadium
    - In dit geval was het niet anders, maar de volgende keer beginnen in grotere potten.

    De toekomst

    Ik weet zelf wel dat als ik nog wat van deze plantjes wil maken ik snel moet kijken naar vervolgopties. Vandaar dat ik binnekort, samen met mijn vader gelukkig , binnenkort ga beginnen aan een kastje van 60x180x60.

    Daarin komen dan 3x
    Osram Dulux D 18W, G24d1 Warm wit (buis) in (Tenminste als ik mijn onderzoek goed heb uitgevoerd moeten deze gaan werken) die op hoogte verstelbaar worden.

    Voor de rest komt er in deze kast een aantal ventilatoren (Mijn vader heeft een winkel gevonden waar zij geschikte inbouwventilatoren van 20 cm hebben) zodat er een goede airflow mogelijk is.

    Tevens wil ik dat het kastje wordt voorbereid voor Hydro kweken. Daarmee bedoel ik dat er onder de bodem nog ruimte is voor een Hydro systeem. Tevens een aantal gaten die ruimte bieden voor kabels.

    Dus hier kijk ik best wel naar uit eigenlijk , heb eindelijk een beetje geld gespaard, dus hopelijk kan ik dit kastje binnenkort bouwen.

    Overige gegevens:

    Lichtcyclus: 18/6
    Voeding: Regenwater (Gekookt en gefilterd van tevoren).
    Luxe: Ik wil ze nog wel eens besproeien met Spa rood. Zag het een keer een gast gebruiken op YouTube en moet zeggen dat de resultaten niet negatief waren.
    Ziektes: Ik zit nu op het moment met een lichte vorm van meeldauw. Ik ben een behandeling begonnen van 10% melk/ 90% water, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

    Nou ja, dat was het wel zo beetje. Jullie weten nu wat ik doe en wat de status is van mijn plantjes en ik zal het dan ook vanaf nu gaan updaten als ik weer wat nieuws heb .

    In ieder geval bedankt voor het lezen.

    Greets,
    Moaklee


    Last edited by Moaklee; 12 October 2009, 22:03.
    Vi Veri Veniversum Vivus Vici

    #2

    Comment


      #3
      Re: Moaklee's first grow

      Oorspronkelijk geplaatst door L Green View Post

      wat bedoel je met 60x180x60, is dat breedte x hoogte x diepte? In dat geval is het wel erg hoog en smal, en anders is het juist erg laag en breed?

      succes man,
      BLESS!
      Ik heb nog geen plannen gemaakt, maar die hoogte is het maximaal haalbare in verband met schuine dak .
      Vi Veri Veniversum Vivus Vici

      Comment


        #4
        Re: Moaklee's first grow

        Beste,
        Wordt dit kweekverslag nog upgedate en verder vervolgt?
        Anders zal deze z.s.m. worden gesloten.

        Mvg,
        De microsectiecrew
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        Bezig...
        X