Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste keer

    Korting op 420shop
    Ik ben ook maar is een poging gaan wagen en probeer het erg low budget.
    ik heb dus een bananen doos aan de binnen kant bekleed met aluminiumfolie en er 3 15W 2700K spaarlampen en een 75w blauwe kweek lamp, verder heb ik er een pc ven op gezet. en rond om aluminiumfolie gehangen met de glas kant naar buiten, en op de bodem van de bak ook aluminiumfolie.
    Ik heb de stekjes na een week onder 12/12 licht gezet. ze krijgen nu ook bloei voeding.

    gaat dit wat worden denken jullie?
    Attached Files

    #2
    Re: Mijn eerste keer

    Ziet er leuk uit, alleen zitten er veel kieren waar licht door kan komen. Misschien een idee om toch iets meer solide als kist te gebruiken.

    De aluminiumfolie concentreert het licht, daar waar de vouwen zitten, probeer dit glad te krijgen anders loop je kans op brandplekjes op je plantjes.

    De plantjes zien der wel mooi uit, mooi groen en niet al te gestrekt.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste keer

      Kweken in een doos is eerder gedaan,en als je om de brandveiligheid!!!!!! denkt niets mis mee.(heb dus lampen aan als je thuis bent!!)
      Ben alleen niet gecharmeerd van de alufolie.
      Geef een paar euro uit aan zwart/wit folie,voorkomt brandpunten(welke een risico zijn met alufolie) en heeft een betere reflectie.

      Succes!!

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste keer

        ik ben nu een kast aan het bouwen triplex van 60/60/120 daar wil ik 4 spaarlampen in doen van 15W 2700K en een blauwe bloei lamp (zie foto boven).
        zou dit genoeg zijn?
        er komen nog twee pc vennetjes bij een voor inkomende lucht en een voor uitgaande lucht.
        ik wil de binnen kant helemaal wit maken las dat dat nog beter is dan allu en de randen worden nog dicht gekit.
        kunnen hier twee plantjes in?
        Attached Files
        Last edited by chillum; 22 October 2009, 18:46.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste keer

          Kastje lijkt wel wat op die van mij

          neem daar eens een kijkje hoe ik dat heb gedaan!



          pz!
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste keer

            vandaag verder gegaan met m'n kastje ik heb grond verf gebruikt en acrylkit voor de randjes netjes aftekitten.
            ik heb twee gaten voor de vennetjes gemaakt boven is de toevoer en onder de uitlaat.
            er komen nog 4 fittingen bij voor de spaarlampen maar daar staat ze nu nog onder tot de kast klaar is.

            SP_A0589.jpgSP_A0590.jpgSP_A0591.jpg

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste keer

              je krijgt er wel 2 plantjes in maak jij je daar maar niet druk over je krijgt zelf 19 mensen in een minicooper dus in jou kastje kan je ook wel 200 stekken kwijt gheheheh alleen groeit het dan wat moeilijk lijkt me maar 2 plantjes moet goed te doen zijn

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste keer

                hier m'n update vandaag heb ik de deur geverft en hang en sluitwerk er op gemaakt ook deur rubbers erbij en een mooie panty op de ven uitgangen door middel van een klitteband strip.
                morgen de meiden maar is verhuizen kan nu de lucht er nog een beetje uit gaan.
                nou zit ik nog met hoe krijg ik de lv goed met goedkope middelen? tips enzo zijn dus heel erg welkom.

                SP_A0592.jpg SP_A0593.jpg
                SP_A0594.jpg SP_A0595.jpg
                SP_A0596.jpg SP_A0597.jpg
                Last edited by chillum; 24 October 2009, 15:00.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste keer

                  De tip van Belladonna om de verf geur weg te krijgen gesneden komkommer ik ben benieuwd.SP_A0598.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste keer

                    Nou dit is het geworden ze zijn toch maar alvast verhuist, ik heb de vennetjes die op een 12V adapter zaten toch maar op een 9V gedaan, het was toch wel erg winderig en koel in de kast, maandag ga ik achter een thermometer en baro meter aan zodat ik ook dat in de gaten kan houden.

                    SP_A0599.jpgSP_A0600.jpgSP_A0601.jpgSP_A0602.jpg

                    de grootste is nu 24 cm.

                    ik heb nog geen oplossing voor de lv dus tips zijn nog steeds welkom.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste keer

                      wat voor planten heb je gebruikt?

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste keer

                        ik heb geen idee wat voor soort het is maar het smaakt super.

                        wat ik me ook af vroeg ik heb voeding van canna terra flora/tera en pk 13/14 is dit goed of raden jullie andere voeding aan?

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste keer

                          wil je niet weten wat je kweekt cq. rookt dan?

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste keer

                            Je LV kan je omhoog krikken door bakjes met water in je hok te zetten. Door een stukje zwarte handdoek half in de bakjes leggen werkt het nog beter. De handdoek word warmer omdat deze zwart is (tenminste als je lampen aanstaan) en er verdampt meer vocht uit de handdoek door de soort stof.

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste keer

                              Hi chillum,
                              Ziet er netjes uit hoor!
                              Had deze zomer ook 2 onbekende stekjes,is een goed wietje af gekomen.

                              Wat het kastje betreft ziet het er zover ik kan zien prima uit..
                              Ik zou alleen eens kijken of je geen soort van lampenkap(reflectie) kunt maken waar je dan de spaarlampjes horizontaal probeert te monteren.
                              Op die manier maak je optimaal gebruik van de verlichting..

                              Succes!!

                              Grts
                              Daniella
                              Last edited by misty; 24 October 2009, 18:38.
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X