Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste keer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mijn eerste keer

ik wil wel eens weten wat ze met elkaar gaan doen..
    om ze klein te houden kan je ze gaan toppen of een scrogg plaatsen..

pz!
    sigpic

Comment

je hebt genoeg plek in je hok voor bakjes en sokken handoeken dergelijke.

Comment

UPDATE:

ik heb een probleempje ik krijg de lv en temp niet omhoog als ik de vetilatie aan zet en dat terwijl ik een in en een uit heb op een 5v adapter ik laat ze nu maar uit maar ik weet niet of dit wel goed is eigenlijk maar zo blijft de lv en temp tenminste redelijk.of moet ik 23w lampen halen?

ze groeien wel aardig in drie dagen 4 en 5 cm.

wat raden jullie aan?
        SP_A0621.jpg

Comment

Ik durf het niet zeker te zeggen(zoals altijd) maar ik denk dat je plantjes wat aan het strekken zijn maatje

Je zou miss inderdaad voor die 23w lampen kunne gaan dan gaat de temp stijgen en je water van je medium zowiezo rapper/sneller/meer verdampen.

Aan- en afzuiging is een must , jij wilt toch ook graag frisse lucht inademen

Mvg Izzz
          Last edited by Izthewiz13; 28 October 2009, 12:04.

Comment

pak een stel bamboestokken bijvoorbeeld 8 en steek die in je pot rond de rand
            doe daar huishoudfolie omheen en maak dan ook een afdakje op die bamboe stokjes

als het ware een kas maken en dan prik je een aantal gaatjes in de folie dat de lucht eruit kan

plaats je lamp een stukje lager voor de temp

en laat het zo 2 dagen staan en je zult versteld staan van het verschil

je plant is nu werkelijk aan het strekken en wordt zo zeer lelijk en slap gheheh
            ds hang je lamp lager en maak die kas

je zult er profijt van hebben

Comment

Ventilatie is id een must. Zonder co2 geen fotosynthese, je plantjes verbruiken in een mum van tijd de aanwezige co2 in je kast, als er geen verse co2 bijkomt stopt gewoonweg de fotosynthese. DUs ventilator 24/24 aan. Dit is tevens je probleem. In de microkweek een bekend verschijnsel. Doordat je maar een zeer klein volume aan lucht in je kast hebt is deze zeer snel in zijn geheel vervest. Echter je zuigt dus ook alle vochtigheid en warmte meteen uit je kast/hok. Zelf heb ik met een mistmaker gewerkt. deze verneveld water door ultrasone geluid, (bij ieder tuincentrum verkrijgbaar. De natte lappen sokken en bakjes water zal ook een beetje helpen maar zoals al gezegd alle vochtige lucht is in een mum van tijd weer uit je kast.

door meer of een hoger wattage lampen erin te hangen zal je temp enigzinds omhoog gaan maar dat zal minimaal zijn. Bijverwarmen met een kacheltje of zorgen dat je luchtaanvoer reeds warme lucht is is een optie.
              Je lv is een moeilijker verhaal in zoon kleine ruimte. Zolang deze niet onder de 40 % zakt is er eigenlijk weinig aan de hand. Onder de 30% slui de plant haar huidmonden om te sterke verdamping tegen te gaan. gevolg geen co2 opname, dus geen fotosynthese.

Een kant en klare oplossing heb ik dus niet voor je. Zorg voor grote verdampingsoppervlaktes in je kast (lappen sokken kommetjes water) probeer om de verse aanvoer van je lucht al optimaal te hebben (warme vochtige lucht aanzuigen) Eventueel gebruik maken van hulpmiddelen zoals kacheltje, luchtbevochtiger mistmaker, enz

Grtz Monty

Comment

SP_A0622.jpg het is al wat vooruit gegaan nu de temp nog

SP_A0623.jpg

Comment

ik denk door jou kleine ruimte en zeer gestrekte plant is het misschien een hele goede optie voor jou om lst toe te passen kijk maar eens op het forum je zal genoeg vinden
                  want als je je plantje zo door laat gaan word je kastje te klei n

Comment

ik heb hem al getopt zou dit niet genoeg zijn of moet ik hem toch ook nog buigen enzo?
                    of moet ik een srog plaatsen er staat zoveel.

Comment

SP_A0636.jpg betere lv en temp
                      SP_A0637.jpg totaal
                      SP_A0639.jpg stoofje met theelichtje en water erboven zodat het verdampt.

de grootste is nu 39 cm ze zijn te veel gegroeid dus heb ze getopt.
                      zou een srog iets zijn? of nog andere tips?

Comment

Update: ze staan nu 2,5 weken en de eerste witte haartjes zijn al goed zichtbaar. ziet dit er een beetje uit hoe het hoord? al had ik ze liever iets steviger.
                        de lampen hangen weer verticaal aangezien de een groter is dan de ander ik moet dit nog zo maken dat ze onafhankelijk van elkaar met reflector in hogte kunnen verschillen dit volgt nog.

SP_A0641.jpgSP_A0643.jpg
                        SP_A0644.jpgSP_A0645.jpg
                        SP_A0646.jpgSP_A0648.jpg
                        SP_A0647.jpg

pls. tips en coments

Comment

je kan toch je plantjes onafhankelijk ophogen?

Bless

Comment

nee helaas heb ik ze in een pot staan. maar op zich doen ze het wel goed.

alleen heb ik een groot probleem met me lv ondanks de vele bakjes en sokken die ik in me kast heb.

nou ben ik op zoek naar een andere relatief goedkope oplossing, iemand suggesties?
                            SP_A0658.jpgSP_A0663.jpg
                            SP_A0665.jpgSP_A0660.jpg
                            Last edited by chillum; 6 November 2009, 12:51.

Comment

is het een optie om wat natte handoeken of lappen aan de wanden te hangen, hoe meer verdampingoppervlakte hoe beter, vind het er overigens gezien de omstandigheden niet eens verkeerd uitzien hoor

Comment

hoe meer bakjes hoe meer lv ..
                                weet niet hoeveel je er ondertussen hebt
                                en ben je zeker dat ze juist meet?

Comment

Bezig...
                                X