Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwkomer in micro grow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: nieuwkomer in micro grow

    dit is mijn kweek verslag en ik heb een aantal vragen aangezien ik NIEUWKOMER ben he
    ik ben nu nog mn kast aan t aanpassen tot ie goed is
    heb inmiddels 10 plantjes verbrand
    dus daarom vraag ik het aan jullie de meer evaren onder ons
    snap je en als je ff terug kijkt in het topic zie je wat het idee oorpronkelijk was
    het kweekverslag volgt als ik nieuwe plantjes heb vrijdag
    lets get high of our own supplie

    Comment


      #32
      Re: nieuwkomer in micro grow

      mensen ik ben maar overgestapt op spaarlampen
      ik heb wat verslagen gezien en dat zag er prima uit
      ik heb bij de paxis de langste gehaald die er lagen
      de ECONOMY WW 827
      50-60HZ
      E27 ES 6000H
      600 LUMEN
      80mA

      ZIJN DIT DE GOEIE?????????
      Attached Files
      lets get high of our own supplie

      Comment


        #33
        Re: nieuwkomer in micro grow

        Hier nog een paar fotos tot hoe t nu weer is
        Attached Files
        lets get high of our own supplie

        Comment


          #34
          Xtreme

          Comment


            #35
            Re: nieuwkomer in micro grow

            xtreme nu even in jip en janneke taal aub
            wat jou verbaast
            is dat goed of slecht voor mij
            zijn deze goed voor begin tot eind van mn kweekje???
            lets get high of our own supplie

            Comment


              #36
              Xtreme

              Comment


                #37
                Re: nieuwkomer in micro grow

                Ik begrijp m
                ik moet dus een spaarlamp nemen met een hoger aantal watts?
                dan krijg ik meer lumen?
                en hoe meer lumen hoe beter het is voor de plant?
                lets get high of our own supplie

                Comment


                  #38
                  Re: nieuwkomer in micro grow

                  Je moet idd proberen zoveel mogelijk lumen te krijgen voor je pantjes.
                  Over het algemeen geld de regel hoe meer watt hoe meer lumen. ( dit gaat echter niet altijd op!)
                  En lumen is waar de plant op groeit.

                  Je spaarlampen zullen wel werken alleen licht = gewicht is het motto en de meeste willen zoveel mogelijk gewicht.

                  Wel is het zo dat je spaarlampen de verkeerde kleurenspectrum heeft namelijk 827 ( 2700 kelvin).
                  Heel mooi voor de bloei zoals Xtreme aangeeft maar minder voor de groei waar je nu mee bezig bent.
                  Mooiste zo zijn als je tijdens de groei een andere lamp erin draait met een andere kleurspectrum, liest zo hoog mogelijk voor de groei 840 of 865.
                  En als ze toppen beginnen te schieten verwissel je deze voor je huidige 827 lampjes.

                  Het nadeel van nu die 827 is dat je plantjes wellicht zullen gaan strekken.

                  Ik ben overigens meer fan van tl buizen ipv spaarlampen daar er veel licht verloren gaat van een spaarlamp.
                  En een spaarlamp is infeite een opgevouwen tl buis.
                  Last edited by 309; 30 October 2009, 05:52.

                  Comment


                    #39
                    Re: nieuwkomer in micro grow

                    De kweekruimte is maar 70 cm hoog: je kunt daar alleen autoflowering soorten in zetten. Dus zou ik geen groeilampen gebruiken, maar gelijk bloeilampen. Sjef zit dus gewoon goed met zijn 2700 K lampen. Wel zou ik er 100 watt bloeilicht in zetten. TL is geen optie omdat de kweekruimte te beperkt is.

                    Xtreme

                    Comment


                      #40
                      Re: nieuwkomer in micro grow

                      Kan je niet beter een 940 lamp nemen voor de groei?

                      Kijk eens naar de tornado lamp van philips 20 (23 is eer ook) watt en 1300 lumen. Ik heb hem ook en ben er goed mee opweg. Ik gebruik er zelf 5, je kan ook de versie nemen die je nu hebt maar dan moet/kan je er een paar meer nemen ( 7 a 8 )
                      Een mooie optie voor een plantje kan een Lowryder #2 zijn, ik denk er aan om deze na mijn huidige kweek te gaan nemen.

                      Laat nog even weten hoe het verder gaat.
                      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                      Comment


                        #41
                        Re: nieuwkomer in micro grow

                        [QUOTE=MiChel N;93229]Kan je niet beter een 940 lamp nemen voor de groei?

                        Met een kweekkast van 125 cm hoogte ben je aangewezen op ruderalissoorten. Ik vermag niet in te zien waarom er eerst met een groeilamp en nadien met een bloeilamp moet worden verlicht. Kun je de considerata die tot dit standpunt hebben geleid nader toelichten?

                        Xtreme

                        Comment


                          #42
                          Re: nieuwkomer in micro grow

                          Reden om met een bloeilamp te werken is juist omdat het dan makkelijker is om de plant klein te houden.
                          Gebruik je 827 zal het plantje eerder gaan strekken en dus langer worden.
                          De afstand tussen de internodes worden langer en dus het plantje ook.
                          Verplicht is het overigens niet om ze te vervangen maar waarom het plantje niet het optimale kwa kleurenspectrum te geven?
                          Het gaat erom om het maximale kwa opbrengst te behalen toch?

                          Overigens hoef je met een hoogte je helemaal niet enkel tot de autoflowers te beperken.
                          Ervaring leerde me dat je in een hokje van 110 cm hoog ook pptjes kunt houden.
                          Deze waren helaas gestrekt en aangezien tl ( en spaarlampen) niet zoveel diepte kunnen bereiken zat er dus minder opbrengst aan als er aan had kunnen zitten als ze korter waren geweest.

                          Kwa TL t8 is het idd misschien wat onpraktischer aangezien de diepte maar 30 cm is, kwa breedte zou de 15watt versie volstaan met 45 cm.
                          Alleen dan zouder er maar en 3tal inpassen en dat is maar 45 watt.
                          T5 zou misschien een uitkomst kunnen bieden maar daar weet ik zo de afmetingen niet van.

                          Comment


                            #43
                            Re: nieuwkomer in micro grow

                            @ Extreme, Ik las verschillende/tegenstrijdige ervaringen, 940 en dan weer 865. Het was eigenlijk meer een vraag. Maar het zou dus kunnen.
                            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                            Comment


                              #44
                              Re: nieuwkomer in micro grow

                              voor een micro groei is een 827 heel erg geschikt zit bijna geen verschil met de andere spaarlampen , een micro groei is ook bedoelt voor kleine planten zoals lowryders of een pp die getopt is. is vrijwel allemaal onzin

                              aan 827 heb je gewoon voldoende aan , wat ik wel zou veranderen zijn de wattages
                              11 watt is heel erg weinig eigelijk
                              bij de blokker heb je 20watt spaarlampen vpoor 2,99 bij de blokker

                              Comment


                                #45
                                Re: nieuwkomer in micro grow

                                Ik was laatst bij de blokker maar ik zag geen kleur code. Dan kan je toch niet weten welke lampen je koopt? Of zijn ze allemaal 827, en anders is het aangegeven?
                                Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
                                Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

                                Comment

                                Bezig...
                                X