Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skafe's Grote Knal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Skafe's Grote Knal

ik ga ook plooien en toegeven...heb een goeie gemaakt maar het werkt niet zoals het zou moeten.
    Grtz $iR
    sigpic

Comment

Zo'n filter is best zelf te maken, zie mijn versie.
      Bevalt nog steeds goed.
      Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
      Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Mijn uitlaat gaat door een laag van 2 cm actieve kool. En het doet zeker wel wat, best veel zelfs. Maar het is gewoon niet voldoende, de geur is toch wel te ruiken op de gang en dat is niet helemaal de bedoeling.
        Dus dat word weer een investering.. GSA heeft een 100 m3 filter voor nog geen 35 euro en die zal ook nog makkelijk in het kastje passen.
        Ik ben alleen bang dat een pc-fan niet krachtig genoeg is om de filter effectief te gebruiken..

Comment

PC fan zal zeker niet krachtig genoeg zijn.

Grtz

Comment

dat dacht ik al.. met een 100 m3 badkamerventilator moet het wel lukken toch?
            helaas zijn die zo lawaaiig.. die zitten op minstens 40 dB(A) (pratende mensen op 1 m afstand), en eigenlijk hadden we de max geluidssterkte op 30 dB(A) (fluisteren) gesteld..

Comment

Nee, ja zal zeker een andere fan moeten. Met die 100m3 kom je een heel eind. Je kan ook even kijken of je een nog zwaardere fan kan vinden, en dan wat terug regelen. Dat maakt meestal minder herrie.
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

Comment

Hey Skafe,

Als je 'geregeld' hard (of zacht) wilt kunnen BLAZEN met een pc fan.

De koning onder de fans "Silverstone FM 121"
                (op vol vermogen 186m3/h!)

Specs :

Ik gebruik deze fans al jaren. (vooral in de zomermaanden)
                icm met een 100m3 koolstoffilter zou dat een oplossing kunnen zijn.

Fan inclusief controller rond de 18eurie bij computerboeren.

Grtz,

Gertie
                sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Comment

Dat is een goede vraag, monty! Ik denk het eigenlijk niet..

Voorlopig houden we het zo als het is, als we er een goede filter inhangen moet er ook meteen een goede ventilator worden aangeschaft en dan zit je op minimaal 100e.. Zeker een goed idee voor de toekomst, dan kan er ook een klein HPS'je in, zonder temperatuur problemen. Maar eerst nog eventjes sparen!

Comment

Ze laten de blonde haren wapperen!

Bij Pufje zijn er al een flink aantal pistels te zien in de hoofdtoppen (we hadden haar getopt). Flufje heeft ook een aantal kleinere pistels in haar hoofdtop, maar ze blijft nogsteeds flink achter.
                      Foto's volgen.

Comment

Zoals beloofd de foto's!

Ik heb net een aantal bladeren verwijderd. Deze bladeren zagen er nogal slecht uit. De 2 grote bladeren van de 2e internode van Pufje waren altijd al lelijker dan de rest van de bladeren, geen idee waarom.. En nu heb ik ze maar weg gehaald. Bij Flufje heb ik ook een tweetal blaadjes verwijderd, de een had op de grond gelegen en de dame had bijna alle voedingsstoffer er al uit. Het andere verwijderde blad zat precies onder een ander blad en had al een aantal necrose vlekjes (zie foto's 11 tot 15).

Feast your eyes on the dying leaves!
                        Attached Files

Comment

de rest van de foto's.
                          Attached Files

Comment

Mooie brede plant is Pufje geworden.
                            Wbt dat dode blad, ik heb precies hetzelfde ondervonden.
                            2 a 3 afstervende bladeren. Bij mij zaten die alleen aan de 1e internode.

Ik denk zelf dat het bij mij deels door een gebrek aan licht komt.
                            Wellicht dat een spaarlamp/ecolight niet zo diep kan doordringen door het dichte bladerdak.
                            Verder hebben ook bij mij een aantal blaadjes ook een tijdje op de grond gehangen.

Geen idee of het erg is die paar verziekte blaadjes. Je plant ziet er verder mooi groen uit.

Suc6 iig.

Grtz,

Gertie
                            sigpic

Gertie's bescheiden bloemen tuintje

Comment

Hee Skafe ziet er allemaal mooi uit Heb zelf ook een paar necrose vlekjes gehad. Die heb ik verwijderd maar verder daarna geen last van ondervonden. Hoop dat dit bij jou ook zo zal zijn. Ga zo verder!

Grtz
                              node voor node van klein naar groot
                              LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

Don't worry Skafe, ze zal wel wat blaadjes verliezen en je zult moeten snoeien maar dat valt allemaal wel nog mee. Zien er zeer gezond uit hoor je plantjes vind ik, bloei zit er al mooi in, goed bezig.
                                Bij die stippen vraag ik me af of je soms sproeit in je hok? Vreemd dat ze zo mooi rond zijn.

Grtz $iR
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X